Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - am5 vs am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40688 - am5 vs am6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1350 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

coke 17 11-1-2007 11:25 Print topicpost
Posts: 90
hey
ik heb een aprilia rs 50 om mat een am5 dus
nou heb ik nog een am6 liggen die ik ga reviceren.
het enige echte verschil is natuurlijk de versnelingsbak. ik rij nu 115 wat ik hard genoeg vindt en wil vooral nog meer trekkracht. zal ik met am6 sneler optrekken of met am5 ??
ik denk zelf a5 omdat de versnelignen verder uit elkaar zitten en ik een keer minder hof te schakelen maar wat denken jullie?
 

KaWaReZ 11-1-2007 11:27 Print reply

Posts: 20582
top zal ongeveer hetzelfde zijn, maar de bakvertanding is anders.
Volgens mij kon je de bak zelf niet overzetten van 6 naar 5.
(4 naar 5 kon wel).

je trapt vaker door je versnellingen
voordeel is dat je "langer" van je powerband kan genieten
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
bart de schakelgek 11-1-2007 11:31 Print reply

Posts: 5987
van binnen zijn de carters anders, de 6 bak past niet in een am5 carter

van buiten is het wel hetzelfde, het blok past onder je brommer
maar je tandwielen komen niet in 1 lijn
een van de 2 had een langere tandwielas, ik dacht dat am6 een langere had

Dit bericht is gewijzigd door bart de schakelgek op 11-1-2007 om 11:32 uur.
 
Limburger
coke 17 11-1-2007 11:40 Print reply
Posts: 90
ok klopt idd dat de bak niet past. maar zoizo welk blok zal sneler optrekken am5 of am6
 
KaWaReZ 11-1-2007 11:41 Print reply

Posts: 20582
ligt aan meer dan alleen ej bak

puur als het om de bak gaat zal het wsl de am6 zijn, omdat je meerin zn powerband kan blijven
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
cittaghostracer 11-1-2007 12:34 Print reply
Posts: 144
nee, hij blijft waarschijnlijk juist korter in de powerband, alleen kom je met am6, 6x je powerband tegen, en met am5 dus 5x.

de versnellingsbak van am6 is (hoogstwaarschijnlijk) korter vertand omdat het over 6 versnellingen gaat. hierdoor zul je sneller optrekken, en dus ook sneller in toeren stijgen, waardoor de tijd dat je in je powerband korter, maar heftiger word.
 
juukle rj 11-1-2007 14:13 Print reply

Posts: 1244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cittaghostracer
nee, hij blijft waarschijnlijk juist korter in de powerband, alleen kom je met am6, 6x je powerband tegen, en met am5 dus 5x.

de versnellingsbak van am6 is (hoogstwaarschijnlijk) korter vertand omdat het over 6 versnellingen gaat. hierdoor zul je sneller optrekken, en dus ook sneller in toeren stijgen, waardoor de tijd dat je in je powerband korter, maar heftiger word.


maar met een am6 klim je sneller in toeren, omdat hij 1 vers. meer heefd
en kun je hem ook beter op toeren houden, wat toch wel belangerijk is bij 2-takt
 
KaWaReZ 11-1-2007 14:15 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cittaghostracer
nee, hij blijft waarschijnlijk juist korter in de powerband, alleen kom je met am6, 6x je powerband tegen, en met am5 dus 5x.

de versnellingsbak van am6 is (hoogstwaarschijnlijk) korter vertand omdat het over 6 versnellingen gaat. hierdoor zul je sneller optrekken, en dus ook sneller in toeren stijgen, waardoor de tijd dat je in je powerband korter, maar heftiger word.


hij is korter vertand en je zit idd "korter" in je powerband, maarje zit er toch "langer" in (lees: je kunt je powerband veel beter benutten tijdens het rijden)

of je gebruikt je 6 als een overdrive ^^
hangt van je secundaire vertanding af
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
-Wheelie-Johie- 11-1-2007 14:16 Print reply

Posts: 2814
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: juukle rj
[...]


maar met een am6 klim je sneller in toeren, omdat hij 1 vers. meer heefd
en kun je hem ook beter op toeren houden, wat toch wel belangerijk is bij 2-takt


goed gezegd. daar wil ik nog bij aanvullen dat het er dus aan ligt wat voor cilinder je hebt met wat voor powerband. als je dus een langere powerband hebt zou am5 daar beter bij passne
 
trots BMW e30 325i eigenaar

Dit topic is 1350 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved