Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoe Suzuki TSW aanpassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 848 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40670 - Hoe Suzuki TSW aanpassen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1191 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

philipke 10-1-2007 1:01 Print topicpost
Posts: 38
Ik had het zelf nooit gedacht, (aangezien ik al een moto heb), maar ik heb dan toch ook een 'brommerke' aangekocht.

Het is een suzuki TSW (type SA11A staat op men papieren) van de jaren '90. Gekocht voor 300 euro en ben er content van.
Het gaat net 50, afhangkelijk van de wind mee of wind tegen, dus mooi volgens de wet. (hier in België)

Ik ken er zelf niet zo veel van, (mijn vakgebied zijn vw-kevers), maar wil er zeker over bijleren.

Mijn vraag:

Op welke eenvoudige manieren kan ik dat ding harder laten gaan? (steekt een mikuni carbu op, maar weet niet welke sproeier of dergelijke)
Helpt het om een grotere sproeier te steken?
Aanpassing aan de luchtfilter? Andere uitlaat?

Ik hoor het graag.

Alvast hartelijk dank!

groetjes, Philip.
 

BIET 10-1-2007 1:05 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: philipke
Ik had het zelf nooit gedacht, (aangezien ik al een moto heb), maar ik heb dan toch ook een 'brommerke' aangekocht.

Het is een suzuki TSW (type SA11A staat op men papieren) van de jaren '90. Gekocht voor 300 euro en ben er content van.
Het gaat net 50, afhangkelijk van de wind mee of wind tegen, dus mooi volgens de wet. (hier in België)

Ik ken er zelf niet zo veel van, (mijn vakgebied zijn vw-kevers), maar wil er zeker over bijleren.

Mijn vraag:

Op welke eenvoudige manieren kan ik dat ding harder laten gaan? (steekt een mikuni carbu op, maar weet niet welke sproeier of dergelijke)
Helpt het om een grotere sproeier te steken?
Aanpassing aan de luchtfilter? Andere uitlaat?

Ik hoor het graag.

Alvast hartelijk dank!

groetjes, Philip.

een andere uitlaat zal wel wat helpen, luchtfilter zul je niet zo veel verschil in merken. Nadat je een andere uitlaat gemonteerd hebt moet er een grotere sproeier in, als je het nu zou doen zonder de setup te verandere gatie alleen maar kut rijden.

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
philipke 10-1-2007 1:20 Print reply
Posts: 38
En wat voor uitlaat zou dat kunnen zijn?
ben nog nieuw in brommer-wereldje hé...
 
mcdronkz 10-1-2007 1:22 Print reply

Posts: 32777
Op www.50cc.nl kun je je een beetje oriënteren op het gebied van opvoer-onderdelen.

Merken als Gianelli, Malossi, Polini, Proma, Homoet, etcetera zijn okay.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 10-1-2007 om 1:22 uur.
 
philipke 10-1-2007 1:45 Print reply
Posts: 38
Heb wa liggen lezen en ben dit tegengekomen:
"
prop in de luchtfilter .
prop in de eind demper .
prop in de bocht van de uitlaat .
plaatje op het membraam .
en meschien zelfs de onsteking begrenst (heb ik teminste ooit eens van gehoord )"

Als ik deze dingen verwijder zou hem dus al harder moeten gaan?

Anderzijds, is het ook handig om hem snel (bij eventuele controle) wat terug te voeren. Ik had eens iets opgevangen over een condensator te plaatsen in je ontstekingscircuit? Zodanig dat niet al je spanning naar je bougie gaat. Dit zou als gevolg minder toeren hebben?

Dit bericht is gewijzigd door philipke op 10-1-2007 om 2:22 uur.
 
khaz 10-1-2007 3:33 Print reply

Posts: 1450
ja zo'n begrenzer werkt bij elektronische ontstekingen (dus zonder contactpunten)
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/49
zo maak je er een
of zo
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/105


 
HPI |w00t
philipke 10-1-2007 12:06 Print reply
Posts: 38
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
ja zo'n begrenzer werkt bij elektronische ontstekingen (dus zonder contactpunten)
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/49
zo maak je er een
of zo
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/105





Ik heb daarstraks een rondel gevonden aan men cilinderkop, verwijderd, en nu gaat hem vlotjes 75 km/uur! Voor mij meer als genoeg.

Maar kan ik zo'n begrenzing op mijn brommer zetten?
Ik weet niet of het al elektronische onsteking heeft.
Heeft er trouwens iemand ook een elektrisch schema van? Of ne site...?

alvast merci ze manne!!

 
spoorlijncrosser 10-1-2007 12:28 Print reply

Posts: 2687
draad van cdi extra kabel aanvast maken, aan die kabel n schakelaar, weer n kabeltje daaraanvast, condensator 12v 1 uf nog n draad trekken en naar je frame ergenst laten lopen
zo heb ik eht teminste op mijn tsx
 
philipke 10-1-2007 14:40 Print reply
Posts: 38
Had nog een vraagje:
Ik weet waar ik men boite-olie moet bijvullen, maar hoeveel mag ik daar in doen? (ik dacht dat je normaal een vijske moet uitdraaien, en dan bijvullen tot het daaruit loopt?) Maar welk vijske is dat dan?
 
S1lv3r 10-1-2007 14:43 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: philipke
[...]



Ik heb daarstraks een rondel gevonden aan men cilinderkop, verwijderd, en nu gaat hem vlotjes 75 km/uur! Voor mij meer als genoeg.

Maar kan ik zo'n begrenzing op mijn brommer zetten?
Ik weet niet of het al elektronische onsteking heeft.
Heeft er trouwens iemand ook een elektrisch schema van? Of ne site...?

alvast merci ze manne!!



weet niet precies wát je verwijderd hebt, maar het lijkt me wel dat je nu een grotere sproeier moet steken, aangezien de brommer aanzienlijk harder rijd dan eerst.
 
sibren 10-1-2007 14:46 Print reply
Posts: 191
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: philipke
Had nog een vraagje:
Ik weet waar ik men boite-olie moet bijvullen, maar hoeveel mag ik daar in doen? (ik dacht dat je normaal een vijske moet uitdraaien, en dan bijvullen tot het daaruit loopt?) Maar welk vijske is dat dan?


neem aan dat je de blokolie bedoelt. direct links van je waterpomp, op de koppelingsdeksel, zit m6 boutje in het midden. deze eruit draaien.




Dit bericht is gewijzigd door sibren op 10-1-2007 om 14:53 uur.

Dit bericht is gewijzigd door sibren op 10-1-2007 om 14:57 uur.
 
spoorlijncrosser 10-1-2007 14:52 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren
[...]


neem aan dat je de blokolie bedoelt. direct links van je waterpomp, op de koppelingsdeksel, zit m6 boutje in het midden. deze eruit draaien.


volgens mij is t geen m6 boutje or:p
je meot eerst aan onderkant van je blok alles eruit laten lopen m10 boutje, dan die er weer in doen en aan bovenkant rechterkant als je eropzit zegmaar dat dopje er weer af doen dat rubberen en er weer ingooien
 
sibren 10-1-2007 14:55 Print reply
Posts: 191
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spoorlijncrosser
[...]


volgens mij is t geen m6 boutje or:p
je meot eerst aan onderkant van je blok alles eruit laten lopen m10 boutje, dan die er weer in doen en aan bovenkant rechterkant als je eropzit zegmaar dat dopje er weer af doen dat rubberen en er weer ingooien


ja maar dan weet hij nog niet hoeveel er in moet, als hij dat boutje eruit draait en bijvult tot het daaruit komt is het ook goed.
 
philipke 10-1-2007 15:32 Print reply
Posts: 38
oké, en wat raden jullie me aan van blokolie?
merk? type?

Welk merk van olie is trouwens goed voor in men extern olie-vatje te doen? Hij mengt zelf zen olie tijdens het rijden...

Al heel wat bijgeleerd op die paar dagen hier!!
 
sibren 10-1-2007 15:35 Print reply
Posts: 191
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: philipke
oké, en wat raden jullie me aan van blokolie?
merk? type?

Welk merk van olie is trouwens goed voor in men extern olie-vatje te doen? Hij mengt zelf zen olie tijdens het rijden...

Al heel wat bijgeleerd op die paar dagen hier!!


Officieel moet er 20w40 in, maar 15w40 of 10w40 is ook prima

Doe er voor mengsmering geen Aldi of Lidl-achtige olie in ofzo, voor de rest is het allemaal wel geschikt bijv. Castrol...


Dit bericht is gewijzigd door sibren op 10-1-2007 om 15:39 uur.
 
S1lv3r 10-1-2007 16:16 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren
[...]


Officieel moet er 20w40 in, maar 15w40 of 10w40 is ook prima

Doe er voor mengsmering geen Aldi of Lidl-achtige olie in ofzo, voor de rest is het allemaal wel geschikt bijv. Castrol...


Dit bericht is gewijzigd door sibren op 10-1-2007 om 15:39 uur.


uiteraard wel speciale 2T mengolie gebruiken
 

Dit topic is 1191 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved