Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - de begrenzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 896 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #4067 - de begrenzer
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 868 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blorn 31-5-2002?09:10 Print reply

Posts: 13825
Quote:
bij een bepaald toerental schakelt de transistor 2 polen aan elkaar waardoor de onsteking onderbroken wordt...

wat denk je wel niet wat een elco doet??? waarom denk je dat ie stottert???? lijkt mij vrij simpel he

maar mn nsr stottert helemaaal niks!! hij blijft gewoon mooi steken rond de 7k toeren..
 
Martijn 31-5-2002?10:44 Print reply
Posts: 10000
jja zoiets had ik ook al bedacht eigenlijk...alleen een elco die zit niet gekoppeld aan je toerental...die neemt gewoon stroom op en laat het dan ontsnappen, die transistor gekoppeld aan de digi toerenteller zou dus beter gekoppeld zijn aan het toerental...misschien stottert ie dan niet ofzo...

maat van me had het over een electronisch relais...dat ga ik es effe proberen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
swiss 31-5-2002?11:26 Print reply
Posts: 672
Quote:
Originally posted by: Martijn


maat van me had het over een electronisch relais...dat ga ik es effe proberen...


ik dnek dat dat het aanzet mechanisme is, dus dat wat neonlampje in de faq gezet heeft.
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
Neonlampje 31-5-2002?11:50 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: -Michiel-?

pak v/d zekerheid 100 volt elco's
en je kan ze combineren
dus 2 elco's van .47 en .47
is samen iets minder dan 1 uf.

+ aan +

en - aan -
paralel dus

wanneer je ze in serie schakelt is de vervangings uF 1/Cv=1/C1+1/C2 (zelfde als weerstand parralel dus ongeveer)
 
Neonlampje 31-5-2002?11:53 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Martijn

jja zoiets had ik ook al bedacht eigenlijk...alleen een elco die zit niet gekoppeld aan je toerental...die neemt gewoon stroom op en laat het dan ontsnappen, die transistor gekoppeld aan de digi toerenteller zou dus beter gekoppeld zijn aan het toerental...misschien stottert ie dan niet ofzo...

maat van me had het over een electronisch relais...dat ga ik es effe proberen...
elco zit wel toerental gekoppelt, alleen aan een veel groter rpm bereik dan joun systeempie, maar dan heb je ook nog ns hogerendaments transistoren nodig, die brande je zo door als je dat wil doen (maaruuuhmm aansluiten op een digitoerenteller, hoe wil je dat voormekaar krijgen? je gaat hem toch niet met paar transistortjes aanspuiten op ingang van het dislpay toch? )
 
swiss 31-5-2002?11:56 Print reply
Posts: 672
ejh relaxed als ik ze in serie doe kan ik mischien onder de .47 uf komen ff uitrekenen

[This message is edited by MTX swiss on 31-5-2002 11:57]
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
Steve_ZHC 31-5-2002?12:37 Print reply

Posts: 2716
Ik ben geen electro champion, maar kan je niet gewoon zo'n jack plug op de draad naar je CDI plaatsen met aan het stekkertje een begrenzer gemaakt van wat weerstandjes zodat je CDI minder gevoed wordt...

Maar ja, dan moet je waarschijnlijk altijd dat ding pakken en daar heb je in een noodsituatie geen tijd voor.

En, kan je je bobine niet begrenzen? Dat die minder voeding krijgt ofsow zodat die een kut gasreactie geeft en een laag toerental...net als originele brommers
 

Dit topic is 868 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved