Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - nieuwe ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1134 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #40665 - nieuwe ontsteking
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2483 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 9-1-2007 18:40 Print topicpost

Posts: 8211
ik had mijn brommer vrijdag naar de bromboer gebracht om het te laten maken/afstellen. nou belde hij net dat de ontsteking kapot is. hij wist de prijs nog niet maar die zou hij vanavond opzoeken. maar als ik zo op internet kijk is een hpi met lichtspoel bijna net zo duur.
wat zou een betere keuze zijn?
setup is:
new west 50cc
14mm
een kundo uitlaat of zoiets.

ik zal er natuurlijk minder of niks van merken dan een heel erg opgevoerde brommer.
maar welke kan ik dan het beste nemen want morge belt hij mij om de prijs door tegeven. en als die ongeveer even duur is welke kan ik dan het beste kiezen?
graag ook met een onderbouwing.
mvg. simon
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

TSX freak 9-1-2007 18:45 Print reply

Posts: 58
binnenrotor rijd nogal zenuwachtig, dus op 50cc zou ik een ori ontsteking aanraden
 
-simon- 9-1-2007 18:48 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
binnenrotor rijd nogal zenuwachtig, dus op 50cc zou ik een ori ontsteking aanraden


ja oke ma slijtage ook meer ofzo?
en waar aan dan?
want zenuwachtig dat hij wat feller op het gas is? en maak het ook uit met weers omstandigheden dat hij met wind tegen eerder terug zakt ofzo omdat het vliegwiel minder massa heeft wat wil blijven draaien?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
jd boer 9-1-2007 18:53 Print reply

Posts: 6005
idd , meen dat je amper tegen de wind in komt met een binnen rotor
 
rs1sprintuhr
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 9-1-2007 18:54 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


ja oke ma slijtage ook meer ofzo?
en waar aan dan?
want zenuwachtig dat hij wat feller op het gas is? en maak het ook uit met weers omstandigheden dat hij met wind tegen eerder terug zakt ofzo omdat het vliegwiel minder massa heeft wat wil blijven draaien?



tegen wind in valt wel mee, kruklagers gaan wel sneller stuk omdat rotor minder gebalanceerd is dan vliegwiel
 
-simon- 9-1-2007 18:55 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



tegen wind in valt wel mee, kruklagers gaan wel sneller stuk omdat rotor minder gebalanceerd is dan vliegwiel


ja maar heb je dit ook nog met een race as? want die heb ik er volgens mij inzitten. ma verder rij eigenschappen wat verandert daar aan?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 9-1-2007 18:56 Print reply

Posts: 17929
je hebt gewoon snellere gasreactie en hij trekt wat makkelijker door dipjes in je afstelling heen, race as maakt weinig uit, heeft niets te doen met je kruklagers
 
-simon- 9-1-2007 18:58 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
je hebt gewoon snellere gasreactie en hij trekt wat makkelijker door dipjes in je afstelling heen, race as maakt weinig uit, heeft niets te doen met je kruklagers


nee dus als ik een dikke 60km perdag rij om na school te komen en terug(25 tot 30 heen en dan nog terug)is het dus beter een ori ontsteking. of scheelt het nie zo heelveel dat het veel sneller slijt? want ze slijten toch dus of ik ze nou 2 weken eerder ofzo zou moeten vervangen. maar als het echt maanden kan schelen.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 9-1-2007 om 18:59 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
jossy 9-1-2007 18:59 Print reply

Posts: 162
is een lichtspoel van een hpi wel genoeg om de verlichting naar behoren te laten werken en de batterij te laden ?
 
-simon- 9-1-2007 19:00 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jossy
is een lichtspoel van een hpi wel genoeg om de verlichting naar behoren te laten werken en de batterij te laden ?


denk het wel. hier in het dorp rijd er ook 1 met hpi met lichtspoel rond. ma die is dan wel wat verder opgefokt.

maar wat is volgens jullie de beste keuze?

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 9-1-2007 om 19:03 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Uncle BLAM 9-1-2007 19:04 Print reply

Posts: 1025
ff uitzoeken hoeveel vermogen die lichtspoel levert ( aantal watts )
en dan ff kijken hoeveel watts je lampen bij elkaar gebruiken, als dit overeen komt ( eventueel kleinere lamp monteren ) dan kun je met de binnenrotor verlichtingsspoel gewoon je accu laten bij laden, als je je licht dan aan hebt laad je accu niet bij maar heb je wel verlichting

 
een BF teller is sneller
-simon- 9-1-2007 19:05 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
ff uitzoeken hoeveel vermogen die lichtspoel levert ( aantal watts )
en dan ff kijken hoeveel watts je lampen bij elkaar gebruiken, als dit overeen komt ( eventueel kleinere lamp monteren ) dan kun je met de binnenrotor verlichtingsspoel gewoon je accu laten bij laden, als je je licht dan aan hebt laad je accu niet bij maar heb je wel verlichting



maar leveren die dan echt minder? dus kun je het dan nie meer ansluiten als normaal?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
DT-Dude89 9-1-2007 19:10 Print reply

Posts: 223
lichtspoel van hpi levererd ongeveer 15 watt. stukken minder dan een gewone lichtspoel. heb het zelf ook, led lampje achter en halogeen lampje van 10 watt van voren.
 
-simon- 9-1-2007 19:13 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT-Dude89
lichtspoel van hpi levererd ongeveer 15 watt. stukken minder dan een gewone lichtspoel. heb het zelf ook, led lampje achter en halogeen lampje van 10 watt van voren.


hmm k heb voor 20 watt dacht ik. en achter weet ik niet. en dan moet hij de accu ook nog bijladen. dus dan zal een ori toch beterzijn denk ik
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
PRO TUNING 9-1-2007 19:14 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



tegen wind in valt wel mee, kruklagers gaan wel sneller stuk omdat rotor minder gebalanceerd is dan vliegwiel


Krukaslagers gaan juist langer mee,omdat er minder gewicht aanhangt

 
-simon- 9-1-2007 19:32 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Krukaslagers gaan juist langer mee,omdat er minder gewicht aanhangt



ma als het minder goed gebalanceerd is. dan krijgen de lagers grotere klappen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 2483 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved