Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mtx doet erg vaag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 970 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40664 - Mtx doet erg vaag
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1313 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx_owned 9-1-2007 18:23 Print topicpost

Posts: 2183
Eey peepz,

mijn mtx (met NSR blok) doet ineens supervaag.
Laatst heb ik een vastloper gehad, dus cilinder geslepen en nieuwe zuiger erin enzo.
Hij deed het gewoon hartstikke goed daarna, maar opeens doet ie superberoerd. Hij slaat steeds af en dan klinkt het ook als een vastloper, maar dat is het niet. Ook geen warmloper. Als je dan een tijdje wacht dan start ie gewoon weer, en dan evenlater hetzelfde verhaal.
De sproeier heb ik ook al aangepast, en de bougie is het ook niet. Luchtfilter heb ik ook nieuw schuim ingedaan dus dat is het ook niet. Wat kan et nog zijn??
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

benellifan 9-1-2007 18:26 Print reply
Posts: 1553
heb je je cilinder er al wel afgehad om te controleren op warm/vastloper?
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
mtx_owned 9-1-2007 18:27 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
heb je je cilinder er al wel afgehad om te controleren op warm/vastloper?


nee, maar dat is het niet. Hij heeft nog gewoon goede compressie, en hij loopt evenlater gewoon weer doodleuk voor een aantal meters
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
benellifan 9-1-2007 18:28 Print reply
Posts: 1553
dat had mijn benelli ook maar nu licht daardoor ook het blok in puin dus zal wel ff je cilinder eraf trekken
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
mtx_owned 9-1-2007 18:29 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
dat had mijn benelli ook maar nu licht daardoor ook het blok in puin dus zal wel ff je cilinder eraf trekken


als het dat was dan had ie nu allang vastgebakken gezeten, en zou die de hele tijd beroerd moeten rijden. Maar wat zou het anders nog meer kunnen zijn?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
MrOi 9-1-2007 18:31 Print reply

Posts: 3110
ik ga zo hard lachen als je uiteindelijk toch besluit om je cil eraf te halen en ziet dat die keihard is vastgelopen.
 
XT Supermotard For Sale!
mtx_owned 9-1-2007 18:34 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MrOi
ik ga zo hard lachen als je uiteindelijk toch besluit om je cil eraf te halen en ziet dat die keihard is vastgelopen.


gefeliciteerd.

misschien doe ik dat nog wel, maar ik wil weten ofdat het nog andere oorzaken kan hebben
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
hondadriver_chris 9-1-2007 18:37 Print reply

Posts: 1042
voetpakking?

benzinetoevoer beroerd?

membraamklepjes slap?

 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
cmtheman 9-1-2007 21:27 Print reply

Posts: 2710
of benzine/carburateur (check ook flter in je tank) en anders ontsteking, je uitlaat kan ook dicht zitten, daar reed me puch en me yamaha rd ook superberoerd mee, en anders is het denk ik echt je cilinder/membraam
 
ZAC #802, KNMV #82
Zundapp448 9-1-2007 21:44 Print reply
Posts: 1161
ophomen en een nieuwe cilinder erin
 
No Blood, No Bodies, We hit Nothing!!
Woutjuh 9-1-2007 21:45 Print reply

Posts: 4422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp448
ophonen en een nieuwe ZUIGER erin


 
veel MT spul te koop!
Valid 9-1-2007 22:00 Print reply

Posts: 658
Eerst maar eens kijken naar afstelling/luchtfilter en anders cilinder er af trekken en zo nodig honen+nieuwe zuiger. Heb je wel ingereden na het honen? Het klinkt namelijk wel als een warmloper (dan rijdt hij wel vaker weer zo goed als normaal na een tijdj).
 
benellifan 9-1-2007 22:18 Print reply
Posts: 1553
had ik idd ook en heb er nu bar spijt van dat ik toen niet meteen besloot om maatregelen te treffen dus ik zou zeggen haal je kop eraf en dan zie je het snel genoeg is niet zoveel werk kopje eraf zien of ie is warm/vastgelopen zo niet kopje er weer op 10min werk!
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Uncle BLAM 9-1-2007 22:38 Print reply

Posts: 1025
lijkt me dat je je vlotterkamer steeds leeg trekt en er niet snel genoeg benzine in kan lopen, benzine toevoer verstopt of vlotter bij buigen zal misschien wel helpen
 
een BF teller is sneller
mtx_owned 9-1-2007 22:44 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
had ik idd ook en heb er nu bar spijt van dat ik toen niet meteen besloot om maatregelen te treffen dus ik zou zeggen haal je kop eraf en dan zie je het snel genoeg is niet zoveel werk kopje eraf zien of ie is warm/vastgelopen zo niet kopje er weer op 10min werk!


das wel langer als ff 10 minuten werk, + nieuwe koppakking.
Zou het niet aan de CDI of bobine of ontsteking kunnen liggen?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Barrel 9-1-2007 23:32 Print reply

Posts: 493
beter haal je heel snel die cilinder er af. het hoeft maar een klein krasje te zijn, heb exact etzelfde gehad as die ijzerdeeltjes uit je carter nog eens tusse je cilinder en zuiger komen slaat straks de hele boel nog vast en ben je verder van huis..
 
Maar dat is mijn mening...

Dit topic is 1313 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved