Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - snortomos

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1133 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40658 - snortomos
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1593 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

W ILL 8-1-2007 18:45 Print topicpost
Posts: 16
Heeyy!
Ik heb hier een snortomos met een bromkop die 30 rijd.. werd me verteld tenminste :P ben een beginneling alleen wil ik hem ongeveer 60/70 laten rijden met standard vertanding maar door te kloten met de vertanding hem 50/60 laten rijden maar dat is super optrekt wil een vriend ze scooter eruit trekken :P
maja wat zou ik moeten kopen? iemand vertelde mij om een:
50 snel cillinder
16 carb
techo reverse

is dat voldoende?
of weet iemand iets beters?
groete
 
Beginneling

Vuile Beunkoe 8-1-2007 18:46 Print reply

Posts: 6114
-50cc ori
-snorkop
-ontsteking op bromstand
-2622 twv
-tecno cc
-15mm carb
-polini membraan en ontgrenst spruit.
-koppelingsveren aangepast

hiermee trok ik net zo hard als menig scooter, liep goed door naar top van 65 70.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
W ILL 8-1-2007 18:47 Print reply
Posts: 16
gaat dat duur kosten?
kost dat veel tijd?
ik kan het niet zelf ! dus zal iemand anders moeten doen :P
maja ik hoop dat t niet te duur is

 
Beginneling
Vuile Beunkoe 8-1-2007 18:50 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: W ILL
gaat dat duur kosten?
kost dat veel tijd?
ik kan het niet zelf ! dus zal iemand anders moeten doen :P
maja ik hoop dat t niet te duur is



iets is duur, of het kost veel.

Nieuwprijzen:
tecno cc 30
carb 30
membraan 10

zelf doen:
koppelingsveren aanpassen, spruitstuk ontgrenzen. En je kan het best zelf

Ontsteking afstellen
Koppelingsveren aanpassen
spruitstuk ontgrenzen

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 8-1-2007 om 18:53 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
W ILL 8-1-2007 18:55 Print reply
Posts: 16
haha :P okee dat gaat dus niet veel kosten :P haha
bedankten k zal ff kijke maar hij rijd dan ongeveer 65 70?
chill
 
Beginneling
Vuile Beunkoe 8-1-2007 18:57 Print reply

Posts: 6114
nouja je kan em lichter vertanden, trekt ie nog beter
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
W ILL 8-1-2007 19:21 Print reply
Posts: 16
duss wat meot ik allemaal
ik begreep je niet echt
want ik snap al die termen en zo niet :(
kan je ff alles volledig schrijven :P
ik wil 50/60 gaan maar super snel trekke
sorry :(


Dit bericht is gewijzigd door W ILL op 8-1-2007 om 19:21 uur.
 
Beginneling
Vuile Beunkoe 8-1-2007 19:28 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
[...]


iets is duur, of het kost veel.

Nieuwprijzen:
tecno cc 30 uitlaat
carb 30 Carburateur
membraan 10 MEmbraan

zelf doen:
koppelingsveren aanpassen, spruitstuk ontgrenzen. En je kan het best zelf

Ontsteking afstellen
Koppelingsveren aanpassen
spruitstuk ontgrenzen

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 8-1-2007 om 18:53 uur.


tsja uh ik weet niet wat ik er aan toe moet voegen?

ennuh misschien moet je es op die links klikken

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 8-1-2007 om 19:29 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
W ILL 8-1-2007 21:18 Print reply
Posts: 16
maar ik ga dat met die koppeling shit echt niet doen
te ingewikkeld.. wat help je daarmee dan?
 
Beginneling
Lucrash 8-1-2007 21:27 Print reply

Posts: 46
Quote:
Waarom kort je de veren in, en wat is het effect?
De tomos koppeling is een trekveer koppeling. Door de centrifugale krachten op de segmenten, gaan de segmenten naar buiten, en komen zo in contact met je koppelingshuis. Hierdoor ga je rijden. De trekveer houdt de segmenten bij elkaar, en regelt dus de hoeveelheid toeren die de motor draait voordat de koppeling aangrijpt. Hoe meer toeren, hoe harder je optrekt. Helaas is het zo, hoe meer toeren voordat de koppeling aangrijpt, hoe harder de koppeling slijt. Hier moet dus altijd een compromis tussen gevonden worden.
De 1e koppelingsveer bepaald met welk toerental je wegrijd in de eerste versnelling. De 2e veer bepaald op welk toerntal je schakeld naar de 2e versnelling.
Je begint als je nog nooit een koppelingsveer hebt aangepast, met 1 cm van allebei de veren af te halen. Wil je echt meteen een race geval, en boeit die slijtage niet zo? Begin dan met 2 cm van elke veer af te halen.
Wil je nog harder optrekken in zen 1, of nog later schakelen? Ga dan steeds iets verder met stapjes van 1 cm.



volgens mij hek je toch alle informatie voor de hand gegeven hoor
 
Hellracer_89 #2
dree 8-1-2007 21:35 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: W ILL
maar ik ga dat met die koppeling shit echt niet doen
te ingewikkeld.. wat help je daarmee dan?


lees dan
dan trekt hij veel sneller omdat hij dan meer toeren maakt

voor 73 euro kan je een nieuwe 70cc kope miss interesse
70cc compleet
 
W ILL 8-1-2007 21:50 Print reply
Posts: 16
k hoorde dat je blok van 70 cc snel kapot gaat ofzo !
 
Beginneling
Lucrash 8-1-2007 21:51 Print reply

Posts: 46
ja klopt.

boeiend, het rijd heerlijk. Zou niet meer willen ruilen met men 50cc
 
Hellracer_89 #2
W ILL 8-1-2007 21:53 Print reply
Posts: 16
jaa hooi dat ik dat dan neem :P
hoe snel denk je dat mijn tomos loopt met en 50 snel? en een 16carb en een tecno reverse?
wat is de beste uitlaat voro trekken en top?
 
Beginneling
honda_for_life.com 9-1-2007 8:06 Print reply

Posts: 4176
mischien is het ook wel handig om te zeggen wat de setup van de scooter is, als hij zo goed als std is heb je niet veel nodig, maar als het een sprinter is heb je wel meer nodig
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
Moped Macho 9-1-2007 8:08 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
-50cc ori
-snorkop
-ontsteking op bromstand
-2622 twv
-tecno cc
-15mm carb
-polini membraan en ontgrenst spruit.
-koppelingsveren aangepast

hiermee trok ik net zo hard als menig scooter, liep goed door naar top van 65 70.
Ik zou ipv die snorkop, er toch een bromkop opzetten Snorkop heeft toch een lagere compressie?
 
Boerenkool om half 10.

Dit topic is 1593 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved