Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Laag- en hoogtoerige uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 995 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40653 - Laag- en hoogtoerige uitlaat
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2910 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

superior mt7 9-1-2007 1:05 Print reply

Posts: 2675
tam inrijden? mischien dat je uitlaat poort beetje dichtslipt met kool ofzo ( al eens gehad) maar af en tie doortrekken is voor de stootrand, omdat door de centrifugaal krachten dan je zuiger iets hoger komt.

verder gewoon de uitlaat erop gooien die je uit eindelijk wil hebben. je gaat toch niet voor inrijden alleen een uitlaat halen
 
V8
snowboarderke 9-1-2007 9:08 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
tam inrijden? mischien dat je uitlaat poort beetje dichtslipt met kool ofzo ( al eens gehad) maar af en tie doortrekken is voor de stootrand, omdat door de centrifugaal krachten dan je zuiger iets hoger komt.

verder gewoon de uitlaat erop gooien die je uit eindelijk wil hebben. je gaat toch niet voor inrijden alleen een uitlaat halen

hij heeft momenteel deze uitlaten beide in bezit dacht ik
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
S1lv3r 9-1-2007 10:23 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

stootrandje he maak je niet genoeg toeren en word je zuiger niet helemaal naar boven toe 'geslingerd'


Ja klopt, de stootrand komt dan ietsiepietsie lager te liggen, maar een stootrand heeft geen invloed op de prestaties lijkt me, de kans op kapotlopen word alleen groter toch.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-1-2007 12:01 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

stootrandje he maak je niet genoeg toeren en word je zuiger niet helemaal naar boven toe 'geslingerd'


van wie heb je die wijsheid?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
christianos 9-1-2007 12:02 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


van wie heb je die wijsheid?

Als je zuiger meer toeren maakt rekt deze als het ware iets uit waardoor de zuigerveren hoger komen te liggen dan als je laagtoerig rijdt.

edit: daarom lopen zoveel cilinders kapot na laagtoerig inrijden, de veren knappen dan op de stootrand als voor het eerst veel toeren gemaakt worden

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 9-1-2007 om 12:03 uur.
 
superior mt7 9-1-2007 12:04 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


Ja klopt, de stootrand komt dan ietsiepietsie lager te liggen, maar een stootrand heeft geen invloed op de prestaties lijkt me, de kans op kapotlopen word alleen groter toch.



hmmm die stootrand moet je zo hoog als mogelijk hebben he, als je rustig inrijd en nooit doortrekt gaat die stootrand lager liggen. en heb je hem dan ingereden zonder eens open te trekken dan gaat je zuiger wel hoog ivm de centtrifugaal krachten, en kan je een zuiger veer ofzo erop breken. want ja de zuigerveer komt opeens tegen een drempel op.

ik heb zelf eens een zuiger veer op een stootrand gebroken bij mijn zeta. de vorige eigenaar had veel dikkere voetpakking eronder.

 
V8
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-1-2007 12:05 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

Als je zuiger meer toeren maakt rekt deze als het ware iets uit waardoor de zuigerveren hoger komen te liggen dan als je laagtoerig rijdt.

edit: daarom lopen zoveel cilinders kapot na laagtoerig inrijden, de veren knappen dan op de stootrand als voor het eerst veel toeren gemaakt worden

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 9-1-2007 om 12:03 uur.


daar geloof ik niks van
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
christianos 9-1-2007 12:06 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


daar geloof ik niks van

jouw keus

Quote:
De kunst van het inrijden is dat je de brommer dus niet teveel belast en dat je met verschillende toerentallen rijd. Dus niet 200 km lang met 50 km/h over een polderweg rijden en denken zooo nu kan ik mooi blazen!!! Vooral in het begin maak je weinig toeren (zeg maar maximaal 5-6000) en dat bouw je langzaam aan op.
Als je al een tijdje aan het inrijden bent moet je de brommer af en toe een beetje "opentrekken". De zuiger rekt altijd een heeeeel klein beetje uit, krom gezegd, als hij het bovenste punt bereikt en weer naar beneden gedrukt word, door de ontbranding. Naarmate je meer toeren maakt zal ie verder uitrekken en dus een fractie hoger in de cilinder komen. De zuigerveren maken een soort van stootrand in de cilinder en die moet dus niet te laag zijn want anders geef je een keer goed gas en breken de zuigerveren tegen de stootrand als die niet hoog genoeg is.




bron: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/69
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 9-1-2007 om 12:07 uur.

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 9-1-2007 om 12:07 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-1-2007 12:44 Print reply

Posts: 10835
ach komop man, net of je zuiger langer wordt door het verschil in centrifugaalkrachten tussen de 6000 of 12000 toeren.

en die bron is ook absoluut geen betrouwbare bron
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
christianos 9-1-2007 12:59 Print reply

Posts: 20445
het is geen theorie

het is gewoon een feit

edit: maar okee, jij je zin, geef jij dan een goede beargumenteerde bewijsbare reden waarom zuigerveren kapot lopen op een stootrand in de cilinder bij hoge toeren?



Dit bericht is gewijzigd door christianos op 9-1-2007 om 13:00 uur.
 
SmeeTz 9-1-2007 16:53 Print reply

Posts: 340
Ja maar ik weet ECHT wel hoe je een cilinder moet inrijde hoor ! Heb er al namelijk al een aantal goed ingereden! En ja je moet hem inmelken, optrekken uitbollen en zeker NIET constant toerental gaan rijden dan word je motor indd lui.

En afentoe als hij warm is eens goed doortrekken (daarvoor nogniet op topsnelheid) moet je doen. Zoals christianos zei !! En dat is wel iets wat ik heeel zeker weet

Maar wat die pijpen betreft? Wat is nu de beste keuze voor een 70 gilardoni ? laag of hoogtoerige ?

Dit bericht is gewijzigd door SmeeTz op 9-1-2007 om 16:54 uur.
 
Say Hello to My Little Friend
christianos 9-1-2007 16:55 Print reply

Posts: 20445
ik zoua tlijd voor de snelste gaan en gewoon inrijden met je rechterhand
 
SmeeTz 9-1-2007 17:01 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik zoua tlijd voor de snelste gaan en gewoon inrijden met je rechterhand


Ja dat is wel de bedoeling mja ik zoek het zelf wel uit welke pijp ik ga nemen want hier schiet het toch niet op
 
Say Hello to My Little Friend
brommercrazy 9-1-2007 18:26 Print reply

Posts: 2594
cilinder poorten netjes afwerken, en zorgen dat de rest van je blok ook in orde is. Ding loopt dan echt niet kapot.
 

Dit topic is 2910 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved