Vuile Beunkoe |
8-1-2007 16:02 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6305/avatar) Posts: 6114 |
ja, al is het niet de reden die jij noemt.
laagtoerig is beter, want met inrijde is het de bedoeling dat je ff rustig aan doet en lage toeren rijd.
Dus drom zou ik laagtoerige pijp kiezen als je een keus moet maken. Persoonlijk zou ik gewoon meteen de pijp erop leggen die ik zou willen kopen.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Frutje |
8-1-2007 16:02 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11019/avatar) Posts: 812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SmeeTz
Hey,
Vriend van mij vertelde dat als je een cilinder inrijd met een hoogtoerige pijp, en daarna een laagtoerige pijp erop zet je kei traag gaat optrekken. Maar als je met een laagtoerige pijp inrijd je er nogaltijd een hoogtoerige pijp kan opzetten en je evengoed optrekt. Maar maakt het uit met wat voor pijp je je cilinder inrijd ?
het licht niet aan de pijp maar aan de toerentallen waar jij hem mee inrijd
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/69
Dit bericht is gewijzigd door Frutje op 8-1-2007 om 16:03 uur.
|
|
|
|
SmeeTz |
8-1-2007 16:04 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/12157/avatar) Posts: 340 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
ja, al is het niet de reden die jij noemt.
laagtoerig is beter, want met inrijde is het de bedoeling dat je ff rustig aan doet en lage toeren rijd.
Dus drom zou ik laagtoerige pijp kiezen als je een keus moet maken. Persoonlijk zou ik gewoon meteen de pijp erop leggen die ik zou willen kopen.
Maar het is dus mss best ff met een laagtoerige pijp 50km ofzo in te rijden en er dan erna de hoogtoerige pijp op te zetten ?
En ik zou niet weten welke pijp het beste presteert op mijn setup dus ga ik ze wss beide proberen
Dit bericht is gewijzigd door SmeeTz op 8-1-2007 om 16:07 uur.
|
|
Say Hello to My Little Friend |
|
-Tom- |
8-1-2007 16:36 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2766/avatar) Posts: 4151 |
een 2-takt wordt niet "lui", dus andere uitlaten met inrijden heeft niet veel zin (niet in die zin, dat hij "lui" wordt laat maar zeggen).
Verder zeggen vriendne vaker wel meer, en "ze" zeggen vaker ook wel meer
|
|
FTS Member |
|
Kees de Jong |
8-1-2007 17:12 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5620/avatar) Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SmeeTz
[...]
Maar het is dus mss best ff met een laagtoerige pijp 50km ofzo in te rijden en er dan erna de hoogtoerige pijp op te zetten ?
En ik zou niet weten welke pijp het beste presteert op mijn setup dus ga ik ze wss beide proberen
Dit bericht is gewijzigd door SmeeTz op 8-1-2007 om 16:07 uur.
Even terzijde, 50 km inrijden is dus veel te weinig.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
sibren |
8-1-2007 17:42 |
Posts: 191 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SmeeTz
[...]
Maar het is dus mss best ff met een laagtoerige pijp 50km ofzo in te rijden en er dan erna de hoogtoerige pijp op te zetten ?
En ik zou niet weten welke pijp het beste presteert op mijn setup dus ga ik ze wss beide proberen
Dit bericht is gewijzigd door SmeeTz op 8-1-2007 om 16:07 uur.
als je gewoon je setup hier even post, kunnen mensen met ervaring je vertellen welke uitlaat het beste zal presteren en hoef je niet 2 pijpen te kopen
|
|
|
|
SmeeTz |
8-1-2007 18:30 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/12157/avatar) Posts: 340 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
[...]
Even terzijde, 50 km inrijden is dus veel te weinig.
Ja dat is de eerste 50 km he ![](img/post/s/wink.gif) Want ik rijd men cillinder meestal een 250 km in ofzo.
Setup :
65cc Gilardoni
Dellorto 19mm - pollini spruitstuk
Pollini speed control (vario)
Mallossi rode drukveer en trekveerkes
uitlaat : Lange gianelli ( laagtoerige ) of korte leovinci hand made (hoogtoerige
|
|
Say Hello to My Little Friend |
|
Djeep |
8-1-2007 21:26 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10240/avatar) Posts: 8621 |
Naja ik heb gehad met een 50cc Athena dat ie 5k met een std uitlaat (laag-toering) en toen pompte ik een homoet eronder (hoog-toerig) dat ie vrij snel vastliep. Maar goed dit was neit met inrijden, maar kan dus voorkomen dat het problemen geeft
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Saknet |
8-1-2007 21:33 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/129/avatar) Posts: 10355 |
mja andere pijp heeft andere sproeier nodig he.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Oonzen Ad |
8-1-2007 22:35 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5685/avatar) Posts: 3807 |
mijn brommerboer vertelde dat je rustig moet inrijden, en om de zoveel tijd een keertje goed door trekken.
omdat ie volgens hem wel 'lui' kan worden als je dat nie doet
|
|
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker! |
|
S1lv3r |
8-1-2007 22:38 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5408/avatar) Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Oonzen Ad
mijn brommerboer vertelde dat je rustig moet inrijden, en om de zoveel tijd een keertje goed door trekken.
omdat ie volgens hem wel 'lui' kan worden als je dat nie doet
Waarom zou een cilinder lui worden :/. Geef me 1 goede wetenschappelijke verklaring daarvoor.
|
|
|
|
stoeptegel |
8-1-2007 22:40 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5739/avatar) Posts: 3085 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
Waarom zou een cilinder lui worden :/. Geef me 1 goede wetenschappelijke verklaring daarvoor.
ooit gehoord van een stootrand?
|
|
80 cc ownatsj |
|
Frysk |
8-1-2007 22:42 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6584/avatar) Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
Waarom zou een cilinder lui worden :/. Geef me 1 goede wetenschappelijke verklaring daarvoor.
stootrandje he ![](img/post/s/smile.gif) maak je niet genoeg toeren en word je zuiger niet helemaal naar boven toe 'geslingerd'
|
|
giggitybyte |
|
Oonzen Ad |
8-1-2007 22:42 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5685/avatar) Posts: 3807 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
Waarom zou een cilinder lui worden :/. Geef me 1 goede wetenschappelijke verklaring daarvoor.
heb ik gezegd dat ik een wetenschappelijke verklaring weet voor het feit dat een cilinder lui kan worden?
ik zeg alleen maar wat mijn brommerboer mij over het inrijden heeft verteld
@ stoeptegel: nee, wat is een stootrand?
|
|
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker! |
|
Barrel |
8-1-2007 23:26 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/12026/avatar) Posts: 493 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
Waarom zou een cilinder lui worden :/. Geef me 1 goede wetenschappelijke verklaring daarvoor.
ik kan et niet wetenschappelijk onderbouwen maar ik weet wel van mijn vorige cilinder en vrienden die crossen dat je een cilinder zeker tam in kunt rijden. en dan haal je er bijna nooit meer het vermogen uit wat er in zit..
|
|
Maar dat is mijn mening... |
|