Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Laag- en hoogtoerige uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1063 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40653 - Laag- en hoogtoerige uitlaat
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SmeeTz 8-1-2007 16:00 Print topicpost

Posts: 340
Hey,

Vriend van mij vertelde dat als je een cilinder inrijd met een hoogtoerige pijp, en daarna een laagtoerige pijp erop zet je kei traag gaat optrekken. Maar als je met een laagtoerige pijp inrijd je er nogaltijd een hoogtoerige pijp kan opzetten en je evengoed optrekt. Maar maakt het uit met wat voor pijp je je cilinder inrijd ?

 
Say Hello to My Little Friend

Vuile Beunkoe 8-1-2007 16:02 Print reply

Posts: 6114
ja, al is het niet de reden die jij noemt.

laagtoerig is beter, want met inrijde is het de bedoeling dat je ff rustig aan doet en lage toeren rijd.

Dus drom zou ik laagtoerige pijp kiezen als je een keus moet maken. Persoonlijk zou ik gewoon meteen de pijp erop leggen die ik zou willen kopen.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Frutje 8-1-2007 16:02 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SmeeTz
Hey,

Vriend van mij vertelde dat als je een cilinder inrijd met een hoogtoerige pijp, en daarna een laagtoerige pijp erop zet je kei traag gaat optrekken. Maar als je met een laagtoerige pijp inrijd je er nogaltijd een hoogtoerige pijp kan opzetten en je evengoed optrekt. Maar maakt het uit met wat voor pijp je je cilinder inrijd ?




het licht niet aan de pijp maar aan de toerentallen waar jij hem mee inrijd

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/69

Dit bericht is gewijzigd door Frutje op 8-1-2007 om 16:03 uur.
 
SmeeTz 8-1-2007 16:04 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
ja, al is het niet de reden die jij noemt.

laagtoerig is beter, want met inrijde is het de bedoeling dat je ff rustig aan doet en lage toeren rijd.

Dus drom zou ik laagtoerige pijp kiezen als je een keus moet maken. Persoonlijk zou ik gewoon meteen de pijp erop leggen die ik zou willen kopen.


Maar het is dus mss best ff met een laagtoerige pijp 50km ofzo in te rijden en er dan erna de hoogtoerige pijp op te zetten ?
En ik zou niet weten welke pijp het beste presteert op mijn setup dus ga ik ze wss beide proberen

Dit bericht is gewijzigd door SmeeTz op 8-1-2007 om 16:07 uur.
 
Say Hello to My Little Friend
-Tom- 8-1-2007 16:36 Print reply

Posts: 4151
een 2-takt wordt niet "lui", dus andere uitlaten met inrijden heeft niet veel zin (niet in die zin, dat hij "lui" wordt laat maar zeggen).
Verder zeggen vriendne vaker wel meer, en "ze" zeggen vaker ook wel meer
 
FTS Member
Kees de Jong 8-1-2007 17:12 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SmeeTz
[...]


Maar het is dus mss best ff met een laagtoerige pijp 50km ofzo in te rijden en er dan erna de hoogtoerige pijp op te zetten ?
En ik zou niet weten welke pijp het beste presteert op mijn setup dus ga ik ze wss beide proberen

Dit bericht is gewijzigd door SmeeTz op 8-1-2007 om 16:07 uur.


Even terzijde, 50 km inrijden is dus veel te weinig.

 
7 seconden, of 21 gram
sibren 8-1-2007 17:42 Print reply
Posts: 191
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SmeeTz
[...]


Maar het is dus mss best ff met een laagtoerige pijp 50km ofzo in te rijden en er dan erna de hoogtoerige pijp op te zetten ?
En ik zou niet weten welke pijp het beste presteert op mijn setup dus ga ik ze wss beide proberen

Dit bericht is gewijzigd door SmeeTz op 8-1-2007 om 16:07 uur.


als je gewoon je setup hier even post, kunnen mensen met ervaring je vertellen welke uitlaat het beste zal presteren en hoef je niet 2 pijpen te kopen

 
SmeeTz 8-1-2007 18:30 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
[...]


Even terzijde, 50 km inrijden is dus veel te weinig.



Ja dat is de eerste 50 km he Want ik rijd men cillinder meestal een 250 km in ofzo.

Setup :
65cc Gilardoni
Dellorto 19mm - pollini spruitstuk
Pollini speed control (vario)
Mallossi rode drukveer en trekveerkes
uitlaat : Lange gianelli ( laagtoerige ) of korte leovinci hand made (hoogtoerige
 
Say Hello to My Little Friend
Djeep 8-1-2007 21:26 Print reply

Posts: 8621
Naja ik heb gehad met een 50cc Athena dat ie 5k met een std uitlaat (laag-toering) en toen pompte ik een homoet eronder (hoog-toerig) dat ie vrij snel vastliep. Maar goed dit was neit met inrijden, maar kan dus voorkomen dat het problemen geeft
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Saknet 8-1-2007 21:33 Print reply

Posts: 10355
mja andere pijp heeft andere sproeier nodig he.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Oonzen Ad 8-1-2007 22:35 Print reply

Posts: 3807
mijn brommerboer vertelde dat je rustig moet inrijden, en om de zoveel tijd een keertje goed door trekken.
omdat ie volgens hem wel 'lui' kan worden als je dat nie doet
 
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker!
S1lv3r 8-1-2007 22:38 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oonzen Ad
mijn brommerboer vertelde dat je rustig moet inrijden, en om de zoveel tijd een keertje goed door trekken.
omdat ie volgens hem wel 'lui' kan worden als je dat nie doet


Waarom zou een cilinder lui worden :/. Geef me 1 goede wetenschappelijke verklaring daarvoor.
 
stoeptegel 8-1-2007 22:40 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


Waarom zou een cilinder lui worden :/. Geef me 1 goede wetenschappelijke verklaring daarvoor.


ooit gehoord van een stootrand?
 
80 cc ownatsj
Frysk 8-1-2007 22:42 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


Waarom zou een cilinder lui worden :/. Geef me 1 goede wetenschappelijke verklaring daarvoor.

stootrandje he maak je niet genoeg toeren en word je zuiger niet helemaal naar boven toe 'geslingerd'
 
giggitybyte
Oonzen Ad 8-1-2007 22:42 Print reply

Posts: 3807
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


Waarom zou een cilinder lui worden :/. Geef me 1 goede wetenschappelijke verklaring daarvoor.

heb ik gezegd dat ik een wetenschappelijke verklaring weet voor het feit dat een cilinder lui kan worden?
ik zeg alleen maar wat mijn brommerboer mij over het inrijden heeft verteld

@ stoeptegel: nee, wat is een stootrand?
 
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker!
Barrel 8-1-2007 23:26 Print reply

Posts: 493
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


Waarom zou een cilinder lui worden :/. Geef me 1 goede wetenschappelijke verklaring daarvoor.


ik kan et niet wetenschappelijk onderbouwen maar ik weet wel van mijn vorige cilinder en vrienden die crossen dat je een cilinder zeker tam in kunt rijden. en dan haal je er bijna nooit meer het vermogen uit wat er in zit..
 
Maar dat is mijn mening...

Dit topic is 2806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved