Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Zeer Rare tomos

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1195 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40651 - Zeer Rare tomos
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2614 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rallylc 7-1-2007 22:53 Print topicpost
Posts: 31
Setup was:

Orginele Cilinder
Bromkop
14/12 carb
26 28 vertandingen
Brompijp

Het gaat om een snor

Alleen ik wil hem niet te snel laten lopen. Op een of andere manier loopt het blokje niet erg lekker.

Hij draait veelste veel toeren op top dan hij zou moeten maken.
Waar aan dit kan liggen heb ik geen flauw idee

Ook als ik redelijk snel gas geef begint me blok als een achtelijke te trillen. En die trillingen voel ik ook door het frame en zadel.

Ook stotterd het blok nogal veel dit zou kunnen komen omdat het luchfilter aanzuigvernauwingsbuisje is verwijderd en daarom moeilijk af te stellen is.
 

Frysk 7-1-2007 23:56 Print reply

Posts: 34928
kan het zijn dat je koppelings slipt ? of versleten is ?
 
giggitybyte
rallylc 8-1-2007 0:11 Print reply
Posts: 31
Zo heel oud was die tomos eigenlijk nog niet, en het oliepeil was gewoon goed.
 
richard3 8-1-2007 0:24 Print reply

Posts: 5198
je vertanding kom ik niet uit
een 26 tands voor tandwiel ?
en 28 achter?
ff afstellen zou geen luxe zijn als ie stottert en die trillingen blokje zit goed vast en de koppeling is wel goed?

 
op naar de grote brommers
honda_2takt_power 8-1-2007 9:54 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
je vertanding kom ik niet uit
een 26 tands voor tandwiel ?
en 28 achter?
ff afstellen zou geen luxe zijn als ie stottert en die trillingen blokje zit goed vast en de koppeling is wel goed?

is gewoon tomos vertanding
die maten
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 8-1-2007 10:00 Print reply

Posts: 7728
haha je hebt dezelfde problemen als ik toen had, ik dacht dat het iets met de overgang 1/2 te maken had, dat ie m niet goed pakte ofzo.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
peertjuh 8-1-2007 12:01 Print reply

Posts: 701
ik had da ook wel eens met mijn tomos als ik heb aankickte en tegelijk gas gaf begon ie ook als n gek te trillen, is wss gewoon de koppeling. Zou je kunnen vervangen . en dat stotteren is gewoon n kwestie van afstellen lijkt me.
 
investeer in alcohol, meer procenten haal je nergens uit
jeppor 8-1-2007 13:15 Print reply

Posts: 486
vertandig rijdt ik ook mee met ongeveer zelfde setup alleen terugloper. Denk ook dat t je koppeling is of scheve tandwielen... Met wat voor sproeier rij je rond?
 
Almer 8-1-2007 15:45 Print reply

Posts: 3325
Versleten koppeling denk ik, heeft je motor minder weerstand waardoor hij dus meer toeren kan maken. Vervand dus je koppelingssegmenten even, en misschien ook je huis als deze intussen al ver ingesleten is. Dan moet het weer goed zijn. Vervang ook meteen de olie.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
ryantje 8-1-2007 17:13 Print reply
Posts: 9
HOi heb ook wat met zo'n blok.
Is het veel werk om die koppelings elementen te vervangen???
Groetjes
 
hasj volle gasj 8-1-2007 17:27 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ryantje
HOi heb ook wat met zo'n blok.
Is het veel werk om die koppelings elementen te vervangen???
Groetjes



nee 15 minuutjes werk ongeveer

olie eruit laten lopen
carterpan eraf
koppeling losschroeven
schoentjes losmaken
nieuwe schoentjes erin en klaar

Dit bericht is gewijzigd door hasj volle gasj op 8-1-2007 om 17:28 uur.
 
rallylc 8-1-2007 18:36 Print reply
Posts: 31
Ik lees hier dat het volgens jullie dat het de koppeling moet zijn.
Eigenlijk wel erg raar naar 1500km. Maar ik ga eens voor de gein een andere proberen. Maar jongens, kan het probleem niet eerder liggen aan de koppelingsveren? Aangezien de tomos een snor is en je hem harder laat lopen dat de afstelling van de koppeling niet meer goed is?

Het klopt toch dat een brom een strakkere koppelingsveer heeft tegenover die van een snor.

Daarnaast had ik nog een vraag.
Heeft het nieuwe tomos brommodel van bouwjaar 2005 ook zo`n luchtfiltervernauwings buis in het luchtfilter zitten? Hoe ziet dit eruit? Heeft iemand een foto van een compleet nieuw model luchtfilter.?

Dit bericht is gewijzigd door rallylc op 8-1-2007 om 18:41 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-1-2007 18:49 Print reply

Posts: 10835
vroeger was brom en snor blok gewoon hetzelfde qua koppeling volgens mij.
Maar hoe dat bij die nieuwe is weet ik niet
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
rallylc 4-3-2007 16:34 Print reply
Posts: 31
Iemand nog een idee?

Ik heb al eens eerder een oudere tomos snor gehad, die draaide geen overtoeren op midden /top en maakte gewoon een normaal tomos geluid.

Blijkbaar heb ik me tomos niet goed ingereden. Heb alle onderdelen nog nagezien, de koppeling is gewoon als nieuw. De palletjes in de middenas zijn niet gesleten. Wat kan er nog meer overtoeren maken?
Het toerental klinkt echt 10x sneller dan het normale geluid.
 

Dit topic is 2614 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved