Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Pro-link systeem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 473 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40648 - Pro-link systeem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1937 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rieju Rick 7-1-2007 19:18 Print topicpost
Posts: 124
Ik heb op mijn Rieju RR een pro-link systeem zitten. Ik zat me af te vragen of dat nooit gesmeerd moet worden of iets?

En hoe onderhoud je pro-link? Of is het onderhoudsvrij?

Alvast bedankt!
 

BIET 7-1-2007 19:19 Print reply

Posts: 22355
als je het sgoonmaakt is het prima, geen vage dinge ofzow
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
stivoman 7-1-2007 19:20 Print reply

Posts: 5353
als je het onderhoud schoon maken en vet op je bouten maar dat maakt niet uit hij rot vanzelf wel weg
 
4 rings rule them all
Rieju Rick 7-1-2007 19:20 Print reply
Posts: 124
Ja ik maak het wel schoon, maar ik bedoel eigenlijk daar waar hij schaniert. Of dat nooit gesmeerd moet worden.

Want ik heb gehoord dat dat vast kan rotten.
 
BIET 7-1-2007 19:21 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju Rick
Ja ik maak het wel schoon, maar ik bedoel eigenlijk daar waar hij schaniert. Of dat nooit gesmeerd moet worden.

Want ik heb gehoord dat dat vast kan rotten.

nouw als je rijd met dat ding dan beweegt het en dan gaat het echt niet vastrotten... dat ding heeft ech nie elke vb 3000km vet nodig... op nsr smeerde ik het ook nooit, ook nooit problemen. Ook niet schoonmaken trouwens marja, das wel goed plan tegen de roest eig
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
brommercrazy 7-1-2007 19:23 Print reply

Posts: 2594
bij sommige brommers zit er een smeernippel op de achterbrug, mtx-r2 heeft dit ook. Ik denk niet dat ze bij rieju daaraan gedacht hebben. een keer de achterbrug eruit pakken en de bus netjes invetten is geen verkeerd idee.
 
Rieju Rick 7-1-2007 19:23 Print reply
Posts: 124
Maar bijvoorbeeld een keer met wd40 ertussen kan toch geen kwaad? En verder qua smeren gewoon vet aan de bouten en klaar?
 
stivoman 7-1-2007 19:23 Print reply

Posts: 5353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju Rick
Ja ik maak het wel schoon, maar ik bedoel eigenlijk daar waar hij schaniert. Of dat nooit gesmeerd moet worden.

Want ik heb gehoord dat dat vast kan rotten.



kom je vanzelf achter

je kan het smeren ja..
 
4 rings rule them all
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 7-1-2007 19:23 Print reply

Posts: 13700
als je uit elkaar haalt genoeg vet aan bouten smeren
 
BIET 7-1-2007 19:23 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju Rick
Maar bijvoorbeeld een keer met wd40 ertussen kan toch geen kwaad? En verder qua smeren gewoon vet aan de bouten en klaar?

het kan geen kwaad nee
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Rieju Rick 7-1-2007 19:24 Print reply
Posts: 124
Oke dan doe ik dat!

Bedankt voor jullie antwoorden.

Dit bericht is gewijzigd door Rieju Rick op 7-1-2007 om 19:33 uur.
 
Rieju Rick 7-1-2007 19:34 Print reply
Posts: 124
En hoorde ooit iets over speling op pro-link. Wat houdt dat precies in, waar zit er dan speling op. En hoe kun je dat zien of je het zelf ook hebt?
 
sibren 7-1-2007 20:02 Print reply
Posts: 191
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju Rick
En hoorde ooit iets over speling op pro-link. Wat houdt dat precies in, waar zit er dan speling op. En hoe kun je dat zien of je het zelf ook hebt?


ja, er zit speling van links naar rechts op maar dat maakt niks uit want hij kan toch niet van links naar rechts bewegen als je hem goed vastdraait. als je in ieder geval maar geen speling op en neer hebt.
 
Aard 7-1-2007 20:37 Print reply

Posts: 710
Speling op je pro-link systeem kun je controleren door de brommer van achter uit zijn vering te trekken.
Zodra hij uit zijn vering is en je tilt de brommer verder omhoog dan moet het achterwiel gelijk van de grond af komen.

Als hij dit niet doet zit er speling op je pro-link systeem, dan zijn de kunstof bussen aan het slijten.
 
ARWIN_honda 7-1-2007 21:05 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aard
Speling op je pro-link systeem kun je controleren door de brommer van achter uit zijn vering te trekken.
Zodra hij uit zijn vering is en je tilt de brommer verder omhoog dan moet het achterwiel gelijk van de grond af komen.

Als hij dit niet doet zit er speling op je pro-link systeem, dan zijn de kunstof bussen aan het slijten.

idd
 
Suzuki GSX-R600 K4
zundapp_rs 7-1-2007 21:23 Print reply

Posts: 682
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju Rick
Maar bijvoorbeeld een keer met wd40 ertussen kan toch geen kwaad? En verder qua smeren gewoon vet aan de bouten en klaar?


als ie nog goed in het vet zou zitten is dat toch juist niet goed? Dan haal je toch (een deel van) het vet weg?
 

Dit topic is 1937 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved