Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #40599 - mt5 of dt50
|
Pagina 6 van 7
|
Dit topic is 5904 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
gerwin88 |
5-1-2007 11:32 |
Posts: 5197 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
kzal voor mt gaan. Kheb ze ook allebei gehad. Met de Dt hebk alleen maar problemen gehad. EN kheb er 3 gehad. MT heb ik er 1 gehad maar die was meestal wel goed. Toen ik hem kocht was ie wel rot alleen na een keer gereviseerd te hebben bleef hij gewoon top.
idd
heb dezelfde ervaring mee
mt is makkelijk kwa blok
dt heeft kutkoppeling
maar je moet natuurlijk wel naar de staat van de brommer kijken...
|
|
VW rider for live |
|
leonmt5 |
5-1-2007 11:40 |
Posts: 799 |
Ik zou voor de honda mt5 gaan.
Ik heb mijn mt5 al 3.5 jaar en heb er nog nooit grote problemen mee gehad. Alleen een paar kabeltjes vervangen en dat soort dingen. maar ik heb nog nooit mijn blokje open moeten trekken! hij start met een keer kicken en loopt de hele middag door!! het is een zeer betrouwbare brommer. en wat ze over mt zeggen dat mt niet lekker rijd?? dat vind ik niet zo!! ik heb al 3 puchjes gehad en ze trillen allemaal als de gek en als ik weer op de honda zit is dat weer geweldig!! geen getril of ander gezeik gewoon lekker toeren
maargoed als je een dt wilt vind ik het goed als het maar een schakelbrommer is
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
Scozzisa |
5-1-2007 12:31 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gerwin88
[...]
idd
heb dezelfde ervaring mee
mt is makkelijk kwa blok
dt heeft kutkoppeling
maar je moet natuurlijk wel naar de staat van de brommer kijken...
dat mt makkelijk is qua blok is natuurlijk gelul in vergelijking tot dt
als je beide blokken (vaak genoeg) hebt opengetrokken weetje dat een dt blok 10x eenvoudiger te monteren/in elkaar te zetten is.
voorbeeld? pak de bak zelf maar. bij dt alles aan elkaar, kan gewoon niet los (vallen) of scheef gaan zitten. bij mt blokje donderen voor je het weet alle tandwielen door elkaar en s6 met in elkaar zetten. scheelt je toch weer kwartiertje.. en als die bak nou het enigste was...
|
|
|
|
DVM, trotse Vlaming |
5-1-2007 12:33 |
Posts: 330 |
Maar hoe kun jij nu het rijgedrag van de mt tov de dt vergelijken als je enkel op 3 puchjes en een mt hebt gereje. Mss als je nu op een dt kruipt dat je dat ineens helemaal hemels vindt rijden.
Kheb al op dt en honda gereje, kvond dt beter rije. En dt is volledig in orde en rijklaar, dus daar moet je al niet aan gaan sleutelen, want eens je begint te sleutelen zit je, ben je begonnen hé . Ze zeggen ook dat dt (niet dat het nodig is, dt is toch rijklaar) makkelijker blok heeft dan de mt.
Maar probeer is 2 fototjes te fixen van de brommers.
Gewoon naar bijv: imageshack (klik)
en dan foto uploaden door op bladeren te klikken, als de foto's op je pc staan tenminsten en dan de link voor FORUM (1) kopieren en in je reply kopieren. Dan wordt ie automatisch hier getoond .
Staat ie op een site dan open je die foto en kopieer de link die dan bovenaan het venster verschijnt. En dan moet je als je je reply typt maar is onder de knop "plaats" of "wijzig" is op "[Klik hier voor uitleg over code die je kunt gebruiken]" klikken .
Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 5-1-2007 om 12:35 uur.
|
|
|
|
antonhonda |
5-1-2007 19:21 |
Posts: 3616 |
beter koop een goed lopende honda mt
yamaha dt zijn vaak goed koper, maar met een honda mt heb je ook egt een goede brommer ( daarom is het ook logisch dat zer er meer voor vragen)want yamha dt is meestal niks of je moet getunde hebben, maar dat kost ook weer veel.
dus honda mt kopen!!
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
khaz |
5-1-2007 19:26 |
Posts: 1450 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: edese zwarte crosser
beter koop een goed lopende honda mt
yamaha dt zijn vaak goed koper, maar met een honda mt heb je ook egt een goede brommer ( daarom is het ook logisch dat zer er meer voor vragen)want yamha dt is meestal niks of je moet getunde hebben, maar dat kost ook weer veel.
dus honda mt kopen!!
mt's zijn ook vaak brak hoor
voor beide geldt hoemeer onderhoud hoe duurder maar ook hoe beter
(Dt onderdelen zijn gewoon heel cheap dus je kan veel dingen gewoon voor nieuw vervangen)
|
|
HPI |w00t |
|
Mopar |
5-1-2007 19:26 |
Posts: 4772 |
DT
no need to say more.
|
|
|
|
Teunis |
5-1-2007 19:35 |
Posts: 1073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
DT
no need to say more.
idd ik rij er zelf één en dat is hemels vooral het weggedrag
-het is een makkelijk sleutelbare brommer voor een beginner
-2 plaats koppeling rijd goed maar je kan ook zo een 3 drie krijgen.
-de onsteking heb je ook geen problemen mee als het goed zet.
- mooi versnellingsbak
- een nadeel is dat dt onderdelen langzaam uit het arsortiment gehaald wordt, hoe dit met mt zit weet ik niet.
ik denk dat je gewoon moet kijken naar hoe de brommeronderhouden is!
want dit zal beteken hoeveel je zult moeten sleutelen en wat de staat van de brom is.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
5-1-2007 19:50 |
Posts: 10560 |
mt5 kopen
voordelen blok :
elektronische onsteking .
meer onderdelen te krijgen
minder gezeik met uitlaat monteren
betere koppeling(dt heeft een stiftje dat steeds krom gaat , een wormpje dat steeds stukgaat , een veertje dat er steedts afschiet , 2 platen die altijd slippen)
dt blok is altijd lek .
voordelen frame .
mt op tehogen/verlagen wat je wil , andere poten , veren , verlengers zijn in overvloed te krijgen .
voorpoten van dt gaan lek van de 1e beste stoeprand .
hij "zwabbert" alsof je een rubberen frame hebt .
en mt kun je imo makkelijk naar je smaak maken met plug and play anderdelen .
je hebt 4 verschillende passende achterbruchen
mb / nsr / mbx velgen zijn er zo in de draaien (icm andere vork)
je hebt 5+ verschillende tankkappen .
voordelen dt :
de velgen blijven erg lang mooi .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Scozzisa |
5-1-2007 19:53 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
mt5 kopen
voordelen blok :
elektronische onsteking .
meer onderdelen te krijgen
minder gezeik met uitlaat monteren
betere koppeling(dt heeft een stiftje dat steeds krom gaat , een wormpje dat steeds stukgaat , een veertje dat er steedts afschiet , 2 platen die altijd slippen)
dt blok is altijd lek .
voordelen frame .
mt op tehogen/verlagen wat je wil , andere poten , veren , verlengers zijn in overvloed te krijgen .
voorpoten van dt gaan lek van de 1e beste stoeprand .
hij "zwabbert" alsof je een rubberen frame hebt .
en mt kun je imo makkelijk naar je smaak maken met plug and play anderdelen .
je hebt 4 verschillende passende achterbruchen
mb / nsr / mbx velgen zijn er zo in de draaien (icm andere vork)
je hebt 5+ verschillende tankkappen .
voordelen dt :
de velgen blijven erg lang mooi .
haha en wat heb jij voor dt gereden?
die van een zwerver die onderhand de 32 e eigenaar is zkr
omg een dt blok lekt altijd.. hoezo ligt dat aan je eigen onderhoud
en als je niet meer voordelen van een dt weet op te noemen lees dan de eindpost op pagina 2 nog even
is je tunnelgerichte blik ook weer verholpen
omg
|
|
|
|
Mopar |
5-1-2007 19:55 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
mt5 kopen
voordelen blok :
elektronische onsteking .
meer onderdelen te krijgen
minder gezeik met uitlaat monteren
betere koppeling(dt heeft een stiftje dat steeds krom gaat , een wormpje dat steeds stukgaat , een veertje dat er steedts afschiet , 2 platen die altijd slippen)
dt blok is altijd lek .
voordelen frame .
mt op tehogen/verlagen wat je wil , andere poten , veren , verlengers zijn in overvloed te krijgen .
voorpoten van dt gaan lek van de 1e beste stoeprand .
hij "zwabbert" alsof je een rubberen frame hebt .
en mt kun je imo makkelijk naar je smaak maken met plug and play anderdelen .
je hebt 4 verschillende passende achterbruchen
mb / nsr / mbx velgen zijn er zo in de draaien (icm andere vork)
je hebt 5+ verschillende tankkappen .
voordelen dt :
de velgen blijven erg lang mooi .
Dude, wat zijn je ervaringen met een DT ?
Echt lul koek man.
Dat een DT stuk gaat ligt niet aan de brommer, maar aan je eigen 2linker poten ?
een MT sleutelt NIET makkelijker als een DT, that's for sure.
Bovendien zit de uitlaat van een MT vast met 2 boutjes, terwijl de uitlaat van een DT vast zit met een groot wartel, en dat is 10x makkelijker en sneller ?
|
|
|
|
khaz |
5-1-2007 20:01 |
Posts: 1450 |
Het grote voordeel van een dt is juist het enorm stijve stevige frame!
en ik heb er trouwens nog niks van gemerkt dat dt onderdelen uit het assortiment gaan.
Er is altijd volop aanbod!
dt ophoogspullen ook zo te krijgen hoor!
alleen van de achterbruggen heb je gelijk maar een dt achterbrug is ook bijzonder stevig!
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 5-1-2007 om 20:03 uur.
|
|
HPI |w00t |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
5-1-2007 20:10 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khaz
Het grote voordeel van een dt is juist het enorm stijve stevige frame!
en ik heb er trouwens nog niks van gemerkt dat dt onderdelen uit het assortiment gaan.
Er is altijd volop aanbod!
dt ophoogspullen ook zo te krijgen hoor!
alleen van de achterbruggen heb je gelijk maar een dt achterbrug is ook bijzonder stevig!
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 5-1-2007 om 20:03 uur.
mijn dt's zwabberden als een gek .
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 5-1-2007 om 20:11 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
khaz |
5-1-2007 20:12 |
Posts: 1450 |
dan zul je wel achterbrug/wiel speling ofzoiets hebben
|
|
HPI |w00t |
|
Sypie_Honda |
5-1-2007 20:26 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
Dude, wat zijn je ervaringen met een DT ?
Echt lul koek man.
Dat een DT stuk gaat ligt niet aan de brommer, maar aan je eigen 2linker poten ?
een MT sleutelt even makkelijk als een DT, that's for sure.
Bovendien zit de uitlaat van een MT vast met 2 boutjes, terwijl de uitlaat van een DT vast zit met een groot wartel, en dat is 10x kutter en sneller gaar ja
edit, ik zou alleen al voor de MT gaan omdat die ontseking electronisch is
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
Sypie honda
nadelen MT5:
bij sommige cartes is het linkerkrukaslagerhuis uitgesleten, ff busje draaien en er in zetten. of gewoon ff goed zoeken naar een goed carter.
Dit gaat niet echt makkelijk ofzo, moet je eerst zon voet draaien waar dat carter in past zodat je die fatsoenlijk uit kan draaien, kan je beter een ander carter nemen
jah als je je carter in de draaibank wil inspannen, heb je aardig wat werk ja
gelukkig zijn er hele slimme mensjes geweest, en die hebben een kotterkop uitgevonden
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 5-1-2007 om 20:29 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Dit topic is 5904 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 7
|
|