jimbo1992 |
4-1-2007 16:16 |
Posts: 58 |
user geeft bijdehand antwoord, voorlopig geen toegang meer tot dit gedeelte van het forum.
Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 4-1-2007 om 16:19 uur.
|
|
|
|
antonhonda |
4-1-2007 16:42 |
Posts: 3616 |
honda mt5 kopen!!!!
als er gewoon normaal of een beetje normaal mee is gereden
heb je met die honda minder sleutel werk , en met honda zijn er meer onderdelen als je ze soms tog nodig hebt.
honda is denk ik gewoon beter dan yamaha
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
-Bassie- |
4-1-2007 17:16 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: edese zwarte crosser
honda mt5 kopen!!!!
als er gewoon normaal of een beetje normaal mee is gereden
heb je met die honda minder sleutel werk , en met honda zijn er meer onderdelen als je ze soms tog nodig hebt.
honda is denk ik gewoon beter dan yamaha
wat is er beter aan een honda dan aan een yamaha??
er staat een post voor je dat er duidelijke arhumenten moeten worden gegeven.
en voor honda mt een een yamaha dt zal even veel te rkijgen zijn als je maar weet waar je moet zoeken.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
Sypie_Honda |
4-1-2007 17:21 |
Posts: 13830 |
als ik jou was, zou ik echt een MT kopen.
voordelen MT5:
-goeie sterke koppeling, waar nooit wat mee is.
-(bijna) alles is nieuw te verkrijgen.
-onverwoestbare ontsteking.
-onverwoestbare versnellings bakken.
nadelen MT5:
bij sommige cartes is het linkerkrukaslagerhuis uitgesleten, ff busje draaien en er in zetten. of gewoon ff goed zoeken naar een goed carter.
voordelen DT:
-standaart een dikkere voorvork als MT
motorisch hebben ze geen voordelen tov de MT
nadelen:
-tussen de ontsteking en ketting zit geen afscheiding, al je ketting vet slaat dus zo op je vliegwiel.
-een slechte contactpunt ontsteking.
-gare koppeling, is wel met wat sleutel werk op te lossen. maar je hebt het natuurlijk liever in 1x goed.
dat was het denk ik wel.
ik heb beide brommers gehad.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
- Han - |
4-1-2007 17:21 |
Posts: 9667 |
mt toch wel meer hoor kwa onderdelen. Maar dt zal ook best te vinden zijn.
Me dt heb ik geen ervaring. Maar men mt van mij die blijft et doen maaakt nie uit wat je ermee doet. Als je em maar onderhoud geeft en er een beetje fatsoenlijk mee omgaat dan heb je lang een goede betrouwbare brommer
Dit bericht is gewijzigd door MT5-HAN op 4-1-2007 om 17:24 uur.
|
|
<10.000 posts |
|
BramRoemaat |
4-1-2007 17:24 |
Posts: 510 |
Ik heb op een MT gereden van kameraad vondt ik niks... Dt heb ik er drie van... Dt rijd super alleen je hebt soms dat platen doorslippen even andere platen erin ff tussen veertjes en koppeling deksel een plaatje tussen doen en nieuwe platen en ze lopen super... gewoon fijne brommers. heb 1 dt gehad als je hem gewoon echt super onderhoud kan je er zolang mee rond rijden... ik heb er 2 jaar op rond gereden zonder dat iets vervangen moest worden... alleen noodzakelijke dingen zoals kabels en tandwielen... En dingen lopen op gare cilinders.. .heb ik gemerkt toen ik keer mijn cilinder eraf haalde en helemaal kapot was en ding reed nog gewoon 60 met orginele setup
|
|
|
|
Dtje |
4-1-2007 17:27 |
Posts: 1107 |
Mijn dt is volgens mij een standaard blok staat yamaha op maar hij loopt dik 90 hebbe meer dt's dat eigelijk
|
|
je mama |
|
christianos |
4-1-2007 17:29 |
Posts: 20445 |
zo lekker niet het topic doorgelezen
kwa waarde is MT meer waard dan een DT
dus als investering altijd een MT kopen
|
|
|
|
- Han - |
4-1-2007 17:29 |
Posts: 9667 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dtje
Mijn dt is volgens mij een standaard blok staat yamaha op maar hij loopt dik 90 hebbe meer dt's dat eigelijk
hahahaahahahaah
malossi teller? polini stickers?
|
|
<10.000 posts |
|
Kees de Jong |
4-1-2007 23:00 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
zo lekker niet het topic doorgelezen
kwa waarde is MT meer waard dan een DT
dus als investering altijd een MT kopen
Volgens mij is dat niet waar, aangezien er van DT een stuk minder zijn zullen die in de loop der tijd ook niet minder waard worden.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Hells Hobbit |
4-1-2007 23:22 |
Posts: 1793 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
-tussen de ontsteking en ketting zit geen afscheiding, al je ketting vet slaat dus zo op je vliegwiel.
volges mij mistte jou blok een aantal stukken aluminium
in iedergeval: een gare dt is altijd slechter dan een nette mt, en vice versa dus ga gewoon naar beide kijken en kies die waar je t beste waar krijgt voor je geld. Zoals je ziet zijn er van beide brommers veel sympatisanten, en dat zou niet het geval zijn als een van de twee een slechte brommer was
suc6
|
|
|
|
mulder |
5-1-2007 1:01 |
Posts: 13701 |
Sypie honda
nadelen MT5:
bij sommige cartes is het linkerkrukaslagerhuis uitgesleten, ff busje draaien en er in zetten. of gewoon ff goed zoeken naar een goed carter.
Dit gaat niet echt makkelijk ofzo, moet je eerst zon voet draaien waar dat carter in past zodat je die fatsoenlijk uit kan draaien, kan je beter een ander carter nemen
|
|
|
|
Eat My Dust |
5-1-2007 11:23 |
Posts: 2562 |
ik heb ook beide gehad
dt is veel stabieler op de weg
en groter en hoger (iets hoger als een max opgehoogde mt)
mijn dt was ook verhoogd
en het veert fantastisch een dt
alleen de koppeling ja
edit:
dit was de mijne
Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 5-1-2007 om 11:25 uur.
Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 5-1-2007 om 11:30 uur.
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
bikkeltje |
5-1-2007 11:28 |
Posts: 2380 |
kzal voor mt gaan. Kheb ze ook allebei gehad. Met de Dt hebk alleen maar problemen gehad. EN kheb er 3 gehad. MT heb ik er 1 gehad maar die was meestal wel goed. Toen ik hem kocht was ie wel rot alleen na een keer gereviseerd te hebben bleef hij gewoon top.
Als je een mt koopt kun je ook makkelijker aan onderdelen komen. Van dt is het meeste er wel maar moeilijker te krijgen.
Welke je koopt meot je uiteindelijk toch zelf kiezen. Kijk gewoon naar die brommer en als je et een goede lijkt moet je hem nemen. Er komt hier een discussie waarbij je er nooit uitkomt omdat het voor iedereen anders is wat fijn is enz...duss is de mt nog beter dan de dt of andersom.
succes ermee en als je er eentje hebt gekocht, plaats dan ff foto's
|
|
|
|
cmtheman |
5-1-2007 11:31 |
Posts: 2710 |
ik zou dt nemen, ze rijden veel lekkerder, veren beter, de koppeling is met een goede (niet als crosser gebruikt zijnde) ook helemaal goed, geen problemen en je hebt DTR (grotere versie dtmx) en die heeft schijfrem voor is groter en heeft elektronische ontsteking
is ook zat voor te krijgen. mijn honda's (in nieuwstaat) waren niet zo goed als de DT
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|