Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mt5 of dt50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40599 - mt5 of dt50
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5907 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jimbo1992 4-1-2007 16:16 Print reply
Posts: 58
user geeft bijdehand antwoord, voorlopig geen toegang meer tot dit gedeelte van het forum.

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 4-1-2007 om 16:19 uur.
 
antonhonda 4-1-2007 16:42 Print reply

Posts: 3616
honda mt5 kopen!!!!
als er gewoon normaal of een beetje normaal mee is gereden
heb je met die honda minder sleutel werk , en met honda zijn er meer onderdelen als je ze soms tog nodig hebt.
honda is denk ik gewoon beter dan yamaha


 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
-Bassie- 4-1-2007 17:16 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: edese zwarte crosser
honda mt5 kopen!!!!
als er gewoon normaal of een beetje normaal mee is gereden
heb je met die honda minder sleutel werk , en met honda zijn er meer onderdelen als je ze soms tog nodig hebt.
honda is denk ik gewoon beter dan yamaha




wat is er beter aan een honda dan aan een yamaha??

er staat een post voor je dat er duidelijke arhumenten moeten worden gegeven.

en voor honda mt een een yamaha dt zal even veel te rkijgen zijn als je maar weet waar je moet zoeken.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Sypie_Honda 4-1-2007 17:21 Print reply

Posts: 13830
als ik jou was, zou ik echt een MT kopen.

voordelen MT5:
-goeie sterke koppeling, waar nooit wat mee is.
-(bijna) alles is nieuw te verkrijgen.
-onverwoestbare ontsteking.
-onverwoestbare versnellings bakken.

nadelen MT5:
bij sommige cartes is het linkerkrukaslagerhuis uitgesleten, ff busje draaien en er in zetten. of gewoon ff goed zoeken naar een goed carter.

voordelen DT:
-standaart een dikkere voorvork als MT
motorisch hebben ze geen voordelen tov de MT

nadelen:
-tussen de ontsteking en ketting zit geen afscheiding, al je ketting vet slaat dus zo op je vliegwiel.
-een slechte contactpunt ontsteking.
-gare koppeling, is wel met wat sleutel werk op te lossen. maar je hebt het natuurlijk liever in 1x goed.

dat was het denk ik wel.

ik heb beide brommers gehad.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
- Han - 4-1-2007 17:21 Print reply

Posts: 9667
mt toch wel meer hoor kwa onderdelen. Maar dt zal ook best te vinden zijn.

Me dt heb ik geen ervaring. Maar men mt van mij die blijft et doen maaakt nie uit wat je ermee doet. Als je em maar onderhoud geeft en er een beetje fatsoenlijk mee omgaat dan heb je lang een goede betrouwbare brommer

Dit bericht is gewijzigd door MT5-HAN op 4-1-2007 om 17:24 uur.
 
<10.000 posts
BramRoemaat 4-1-2007 17:24 Print reply

Posts: 510
Ik heb op een MT gereden van kameraad vondt ik niks... Dt heb ik er drie van... Dt rijd super alleen je hebt soms dat platen doorslippen even andere platen erin ff tussen veertjes en koppeling deksel een plaatje tussen doen en nieuwe platen en ze lopen super... gewoon fijne brommers. heb 1 dt gehad als je hem gewoon echt super onderhoud kan je er zolang mee rond rijden... ik heb er 2 jaar op rond gereden zonder dat iets vervangen moest worden... alleen noodzakelijke dingen zoals kabels en tandwielen... En dingen lopen op gare cilinders.. .heb ik gemerkt toen ik keer mijn cilinder eraf haalde en helemaal kapot was en ding reed nog gewoon 60 met orginele setup
 
Dtje 4-1-2007 17:27 Print reply
Posts: 1107
Mijn dt is volgens mij een standaard blok staat yamaha op maar hij loopt dik 90 hebbe meer dt's dat eigelijk
 
je mama
christianos 4-1-2007 17:29 Print reply

Posts: 20445
zo lekker niet het topic doorgelezen

kwa waarde is MT meer waard dan een DT

dus als investering altijd een MT kopen
 
- Han - 4-1-2007 17:29 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dtje
Mijn dt is volgens mij een standaard blok staat yamaha op maar hij loopt dik 90 hebbe meer dt's dat eigelijk


hahahaahahahaah

malossi teller? polini stickers?
 
<10.000 posts
Kees de Jong 4-1-2007 23:00 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
zo lekker niet het topic doorgelezen

kwa waarde is MT meer waard dan een DT

dus als investering altijd een MT kopen


Volgens mij is dat niet waar, aangezien er van DT een stuk minder zijn zullen die in de loop der tijd ook niet minder waard worden.

 
7 seconden, of 21 gram
Hells Hobbit 4-1-2007 23:22 Print reply

Posts: 1793
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
-tussen de ontsteking en ketting zit geen afscheiding, al je ketting vet slaat dus zo op je vliegwiel.



volges mij mistte jou blok een aantal stukken aluminium

in iedergeval: een gare dt is altijd slechter dan een nette mt, en vice versa dus ga gewoon naar beide kijken en kies die waar je t beste waar krijgt voor je geld. Zoals je ziet zijn er van beide brommers veel sympatisanten, en dat zou niet het geval zijn als een van de twee een slechte brommer was

suc6
 
mulder 5-1-2007 1:01 Print reply

Posts: 13701
Sypie honda
nadelen MT5:
bij sommige cartes is het linkerkrukaslagerhuis uitgesleten, ff busje draaien en er in zetten. of gewoon ff goed zoeken naar een goed carter.
Dit gaat niet echt makkelijk ofzo, moet je eerst zon voet draaien waar dat carter in past zodat je die fatsoenlijk uit kan draaien, kan je beter een ander carter nemen
 
Eat My Dust 5-1-2007 11:23 Print reply

Posts: 2562
ik heb ook beide gehad
dt is veel stabieler op de weg
en groter en hoger (iets hoger als een max opgehoogde mt)
mijn dt was ook verhoogd
en het veert fantastisch een dt
alleen de koppeling ja
edit:

dit was de mijne

Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 5-1-2007 om 11:25 uur.

Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 5-1-2007 om 11:30 uur.
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
bikkeltje 5-1-2007 11:28 Print reply

Posts: 2380
kzal voor mt gaan. Kheb ze ook allebei gehad. Met de Dt hebk alleen maar problemen gehad. EN kheb er 3 gehad. MT heb ik er 1 gehad maar die was meestal wel goed. Toen ik hem kocht was ie wel rot alleen na een keer gereviseerd te hebben bleef hij gewoon top.

Als je een mt koopt kun je ook makkelijker aan onderdelen komen. Van dt is het meeste er wel maar moeilijker te krijgen.

Welke je koopt meot je uiteindelijk toch zelf kiezen. Kijk gewoon naar die brommer en als je et een goede lijkt moet je hem nemen. Er komt hier een discussie waarbij je er nooit uitkomt omdat het voor iedereen anders is wat fijn is enz...duss is de mt nog beter dan de dt of andersom.

succes ermee en als je er eentje hebt gekocht, plaats dan ff foto's
 
cmtheman 5-1-2007 11:31 Print reply

Posts: 2710
ik zou dt nemen, ze rijden veel lekkerder, veren beter, de koppeling is met een goede (niet als crosser gebruikt zijnde) ook helemaal goed, geen problemen en je hebt DTR (grotere versie dtmx) en die heeft schijfrem voor is groter en heeft elektronische ontsteking

is ook zat voor te krijgen. mijn honda's (in nieuwstaat) waren niet zo goed als de DT
 
ZAC #802, KNMV #82

Dit topic is 5907 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved