Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mt5 of dt50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40599 - mt5 of dt50
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5906 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Bassie- 4-1-2007 14:50 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
[...]


Alsof het dan geen zwak punt van het blok meer is?

Minpunten van een DT50mx blokje t.o.v. een MT50 blokje:

- zwakke koppeling
- korte slag
- contactpunten ontsteking
- 6V
- schakelas
- krukas zonder balansas

Voordelen van een DT50mx t.o.v. een MT50:

- monovering (wegligging)
- steviger frame
- iets grotere tankinhoud
- remmen
- simpele brommer

Misschien dat wat mensen dingen kunnen toevoegen en dat daarna het topic dicht kan, wordt toch alleen maar gebitched.

[...]


Met een goede (getunde) 50 trek je de koppeling gewoon aan gort.


Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 4-1-2007 om 14:35 uur.


ok en dan nu de nadelen van en voordelen van mt tegen over dt??

nee die kan je niet noemen om dat je gewoon yamaha loopt af te kraken.

maar wat koppelings platen van een MT zijn scheit irri te vervangen door die gaare moer der voor.


 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Scozzisa 4-1-2007 14:52 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


ok en dan nu de nadelen van en voordelen van mt tegen over dt??

nee die kan je niet noemen om dat je gewoon yamaha loopt af te kraken.

maar wat koppelings platen van een MT zijn scheit irri te vervangen door die gaare moer der voor.




ja klopt was ik nog vergeten.. tis ook zoveel

blokje van een dt kan een kind nog reviceren, daarentegen van een mt wordt met dat gekut van moertjes hier, veertjes daar een meerjarenplan

tegen de hondahoertjes: nee en nu niet zeggen dat ik dat niet kan, kheb er genoeg gereviceerd
het gaat maar om de vergelijking...

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 4-1-2007 om 14:55 uur.
 
-Bassie- 4-1-2007 14:55 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


ja klopt was ik nog vergeten.. tis ook zoveel

blokje van een dt kan een kind nog reviceren, daarentegen van een mt wordt met dat gekut van moertjes een meerjarenplan

tegen de hondahoertjes: nee en nu niet zeggen dat ik dat niet kan, kheb er genoeg gereviceerd
het gaat maar om de vergelijking...

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 4-1-2007 om 14:53 uur.


ik zou alleen al voor yamaha dt gaan vanwege mono-shok en hij rijd egt lekker.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
driver004 4-1-2007 14:55 Print reply

Posts: 3418
die dt koppelingen zijn bijna altijd kapot
heb er al veel versleten gezien en dat heb je bij mt niet
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
-Bassie- 4-1-2007 14:56 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
die dt koppelingen zijn bijna altijd kapot
heb er al veel versleten gezien en dat heb je bij mt niet


wat noem jij versleten koppeling of de platen.

als jij orginele platen er in zet dan is het even goed als een 3 plaats met flut koppelingsplaten dus ik doe er orginele in en het rijd egt perfect.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Scozzisa 4-1-2007 14:58 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
die dt koppelingen zijn bijna altijd kapot
heb er al veel versleten gezien en dat heb je bij mt niet


toegegeven, de platen zijn klote. 3e erbij is zeer aanbevolen.

mja zo kan ik ook gaan lullen, de keren dat ik een mt5 blokje zag met gebroken kruk door een 70 zijn ook niet op 2 klauwen te tellen

@ driver004: niet als je weet hoe je het monteerd.

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 4-1-2007 om 14:59 uur.
 
driver004 4-1-2007 14:58 Print reply

Posts: 3418
en dat worm tandieletje van dt slijt ook verreks
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Royal Club 4-1-2007 14:58 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
die dt koppelingen zijn bijna altijd kapot
heb er al veel versleten gezien en dat heb je bij mt niet


alles slijt als je dr km's mee maakt, en ga mij niet wijsmaken dat jou mt dat niet doet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
-Bassie- 4-1-2007 15:00 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
en dat worm tandieletje van dt slijt ook verreks


ik heb er helemaal geen last van van dat wormwieltje.

als je hem er nieuw in zet en dan goed met heel dik vet in vet.

dan gaat ie egt heel lang mee.

als je het nou gaat hebben over het koppelings stift als je die goed koopt en een geharde krijg je die niet zo maar krom hoor.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Saknet 4-1-2007 15:03 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


toegegeven, de platen zijn klote. 3e erbij is zeer aanbevolen.

mja zo kan ik ook gaan lullen, de keren dat ik een mt5 blokje zag met gebroken kruk door een 70 zijn ook niet op 2 klauwen te tellen

meen je dat joh, ik heb wel paar kapotte drijfstang lager gehad, waarvan ik vermoed heb dat het kwam door 70cc icm brommermix bij de shell weg.. maar drijfstang gebroken, nee.. maar ik rijd met ori ontstekingen, dan houd et bij de 11000 toeren ook wel op, wat nog niet echt veel is.

maar idd alles slijt een mt slijt een dt slijt, bewegende metalen delen slijten
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
khaz 4-1-2007 15:04 Print reply

Posts: 1450
het 6v 12 v omschakelen is precies hetzelfde bij een dt als bij een mt

die zijn ook niet 12 v

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/135


dt's zien er gewoon moderner uit
onderhoud je kontaktpunt ontsteking of vervang hem voor een DTR
en pas je koppeling iets aan
en je bent beter uit dan een mt
DT's rijden/ schakelen heerlijk (mijne dan)

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 4-1-2007 om 15:07 uur.
 
HPI |w00t
-Bassie- 4-1-2007 15:04 Print reply

Posts: 6617
ik heb geen toeren teller op m`n dt zitten.
maar ik heb het iede dat die van mij niet bij de 11000 toeren op houd maar nog effe door gaat dan.
en dat is met orginele ontsteking.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Scozzisa 4-1-2007 15:05 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

meen je dat joh, ik heb wel paar kapotte drijfstang lager gehad, waarvan ik vermoed heb dat het kwam door 70cc icm brommermix bij de shell weg.. maar drijfstang gebroken, nee.. maar ik rijd met ori ontstekingen, dan houd et bij de 11000 toeren ook wel op, wat nog niet echt veel is.

maar idd alles slijt een mt slijt een dt slijt, bewegende metalen delen slijten


ja ik meen het.. je kent het wel denk ik, beetje tunen hier en daar, beetje toerenjanker van maken, beetje cdi's testen en 'paf'

oja twas nog de ori kruk ..

wat natuurlijk een gevolg was van uit het lood lopen en speling van zown 2mm .. mja moet toch kunnen hebben alle mt5's toch maar nee kan dus niet meer op een gegeven moment

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 4-1-2007 om 15:10 uur.
 
Dtje 4-1-2007 15:21 Print reply
Posts: 1107
Ik heb zelf een dt ik vind het echt heerlijk rijden. Ik heb op die nieuwere gezeten bijvoorbeeld senda's maar die rijden niet zo lekker als dt. Als je blok gewoon goed onderhoudt is het een heerlijke brommer.


Op een mt heb ik nog niet gereden.
 
je mama
jimbo1992 4-1-2007 15:29 Print reply
Posts: 58
nja het is dus een opgevoerde cilinder die der in zit (krijg er ook nog een ori.cilinder bij) ben ik dan beter dat ik die niet opgevoerde er onder steek? of kan het geen kwaad
 

Dit topic is 5906 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved