Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #40599 - mt5 of dt50
|
Pagina 2 van 7
|
Dit topic is 5917 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Scozzisa |
4-1-2007 13:32 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jimbo1992
[...]
uhu zit nu al opgevoerde 50CC snel onder, tnt kelk, gianelli uitlaat, proma demper?mikuni carb.,snelgas...
Dit bericht is gewijzigd door jimbo1992 op 4-1-2007 om 13:26 uur.
leg dr is een 70 polini, homoet (80), 24 vlakschuif onder
of koop een 80 blokje van een rd/dt
ff lkkr gaan experimenteren, kruk kan niet verrot -- > is tot 125 cc
dat moeten ze nog steeds leren bij honda
speel ze
|
|
|
|
jimbo1992 |
4-1-2007 13:37 |
|
Saknet |
4-1-2007 14:19 |
Posts: 10355 |
pff vroegetr kocht men alleen ene dt als men geen nieuwe mt kon betale
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Hells Hobbit |
4-1-2007 14:20 |
Posts: 1793 |
ik zou voor dt gaan,
veel betere olie smeer systeem,
goedkopere cillinders,
groter,
monoshock,
enigste zwakke punt is de voorvork, als die goed is is er niets aan de hand.
|
|
|
|
Kees de Jong |
4-1-2007 14:22 |
Posts: 1881 |
Qua brommer voor de DT gaan, qua blok voor de MT.
Het Honda blokje is simpelweg een stuk beter, niet meer of minder en ik kan het weten.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
jimbo1992 |
4-1-2007 14:22 |
Posts: 58 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
pff vroegetr kocht men alleen ene dt als men geen nieuwe mt kon betale
tja vroeger wist men misschien niet beter
|
|
|
|
Scozzisa |
4-1-2007 14:24 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
Qua brommer voor de DT gaan, qua blok voor de MT.
Het Honda blokje is simpelweg een stuk beter, niet meer of minder en ik kan het weten.
ok
geef maar aantal punten waarop het blokje van een mt beter is dan die van dt.
over koppelingsplaten hebben we het niet, daar komen er wss 3 in bij hem.
gaat uw gang
ps. ik kan het zeker weten...
Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 4-1-2007 om 14:25 uur.
|
|
|
|
Saknet |
4-1-2007 14:26 |
Posts: 10355 |
dat kan idd
gewoon kopen wat je et meest aanspreekt / leukst lijkt,..
als je er langere tijd op rijd zal je toch wel af en toe mankementen tegen komen..
Om nou te beginnen met een brommer waarvan de bak gelijk los moet lijkt me echter zowiezo niet een aantrekkelijke optie, en ik kan je verzekeren dat dat niet aan honda ligt maar aan degene die dat blok voor et laatst los gehad heeft.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Hells Hobbit |
4-1-2007 14:27 |
Posts: 1793 |
k heb ook beide blokken in me klauwen gehad, ik ga dan toch voor dt
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
4-1-2007 14:27 |
Posts: 10835 |
het koppelingssysteem vind ik persoonlijk niks. En dan bedoel ik dat ding met dat wormpje erin.
Bij mt heb ik dat ding nog nooit versleten gezien, dat kan ik van dt niet zeggen
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Scozzisa |
4-1-2007 14:29 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
dat kan idd
gewoon kopen wat je et meest aanspreekt / leukst lijkt,..
als je er langere tijd op rijd zal je toch wel af en toe mankementen tegen komen..
Om nou te beginnen met een brommer waarvan de bak gelijk los moet lijkt me echter zowiezo niet een aantrekkelijke optie, en ik kan je verzekeren dat dat niet aan honda ligt maar aan degene die dat blok voor et laatst los gehad heeft.
kan kloppen
maar de bak móet niet los, hij zou eventueel los kúnnen om het vooral bij snellere cilinders als een normale 50 wat lekkerder te laten overbrengen op het achterwiel
ik bedoel; stel dat hij het bij een 50 houd dan is er niet eens wat aan de hand
|
|
|
|
Kees de Jong |
4-1-2007 14:33 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]
ok
geef maar aantal punten waarop het blokje van een mt beter is dan die van dt.
over koppelingsplaten hebben we het niet, daar komen er wss 3 in bij hem.
gaat uw gang
ps. ik kan het zeker weten...
Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 4-1-2007 om 14:25 uur.
Alsof het dan geen zwak punt van het blok meer is?
Minpunten van een DT50mx blokje t.o.v. een MT50 blokje:
- zwakke koppeling
- korte slag
- contactpunten ontsteking
- 6V
- schakelas
- krukas zonder balansas
Voordelen van een DT50mx t.o.v. een MT50:
- monovering (wegligging)
- steviger frame
- iets grotere tankinhoud
- remmen
- simpele brommer
Misschien dat wat mensen dingen kunnen toevoegen en dat daarna het topic dicht kan, wordt toch alleen maar gebitched.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]
kan kloppen
maar de bak móet niet los, hij zou eventueel los kúnnen om het vooral bij snellere cilinders als een normale 50 wat lekkerder te laten overbrengen op het achterwiel
ik bedoel; stel dat hij het bij een 50 houd dan is er niet eens wat aan de hand
Met een goede (getunde) 50 trek je de koppeling gewoon aan gort.
Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 4-1-2007 om 14:35 uur.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
jimbo1992 |
4-1-2007 14:35 |
|
Saknet |
4-1-2007 14:41 |
Posts: 10355 |
kreidlers en zundapps hebben ook geen balansas
rijden er prima om
6volt? is dat wat de DT ontsteking maximaal opleverd? dat geloof ik niet.. zal wel gewoon een spanningsregelaar op de kabelboom zitten
remmen voordeel? et zijn allemaal trommelremmen
er zijn trouwens ook motorfietsen met trommelremmen hoor
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Scozzisa |
4-1-2007 14:43 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
[...]
Alsof het dan geen zwak punt van het blok meer is?
Minpunten van een DT50mx blokje t.o.v. een MT50 blokje:
- zwakke koppeling valt alles mee, ligt aan het monteren. vast = vast en dan sterk zat
- korte slag geen nadeel
- contactpunten ontsteking ok, als je het erg vind dtr ontsteking.
- 6V fout, veel dt's ook 12 v
- schakelas bij normaal gebruik niets mis mee, ligt aan vorige eigenaren
- krukas zonder balansas over krukassen zullen we het in deze vergelijking maar niet hebben
Voordelen van een DT50mx t.o.v. een MT50:
- monovering (wegligging)
- steviger frame
- iets grotere tankinhoud
- remmen
- simpele brommer
- krukas vele malen sterker
- rijd beter
- blokje simpeler, bak zelf sterker
[...]
Met een goede (getunde) 50 trek je de koppeling gewoon aan gort.
door de platen, hadden we het al over weetje nog
zegt u het maar
Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 4-1-2007 om 14:44 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 5917 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 7
|
|