Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mt5 of dt50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 768 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40599 - mt5 of dt50
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scozzisa 4-1-2007 13:32 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimbo1992
[...]


uhu zit nu al opgevoerde 50CC snel onder, tnt kelk, gianelli uitlaat, proma demper?mikuni carb.,snelgas...

Dit bericht is gewijzigd door jimbo1992 op 4-1-2007 om 13:26 uur.


leg dr is een 70 polini, homoet (80), 24 vlakschuif onder

of koop een 80 blokje van een rd/dt
ff lkkr gaan experimenteren, kruk kan niet verrot -- > is tot 125 cc
dat moeten ze nog steeds leren bij honda

speel ze
 
jimbo1992 4-1-2007 13:37 Print reply
Posts: 58
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


leg dr is een 70 polini, homoet (80), 24 vlakschuif onder

of koop een 80 blokje van een rd/dt
ff lkkr gaan experimenteren, kruk kan niet verrot -- > is tot 125 cc
dat moeten ze nog steeds leren bij honda

speel ze


zal s zoeke voor 70CC polini blok gaa k niet vervange staat net zo mooi in orde
 
Saknet 4-1-2007 14:19 Print reply

Posts: 10355
pff vroegetr kocht men alleen ene dt als men geen nieuwe mt kon betale
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Hells Hobbit 4-1-2007 14:20 Print reply

Posts: 1793
ik zou voor dt gaan,

veel betere olie smeer systeem,
goedkopere cillinders,
groter,
monoshock,

enigste zwakke punt is de voorvork, als die goed is is er niets aan de hand.
 
Kees de Jong 4-1-2007 14:22 Print reply

Posts: 1881
Qua brommer voor de DT gaan, qua blok voor de MT.

Het Honda blokje is simpelweg een stuk beter, niet meer of minder en ik kan het weten.
 
7 seconden, of 21 gram
jimbo1992 4-1-2007 14:22 Print reply
Posts: 58
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
pff vroegetr kocht men alleen ene dt als men geen nieuwe mt kon betale


tja vroeger wist men misschien niet beter
 
Scozzisa 4-1-2007 14:24 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
Qua brommer voor de DT gaan, qua blok voor de MT.

Het Honda blokje is simpelweg een stuk beter, niet meer of minder en ik kan het weten.


ok

geef maar aantal punten waarop het blokje van een mt beter is dan die van dt.

over koppelingsplaten hebben we het niet, daar komen er wss 3 in bij hem.

gaat uw gang

ps. ik kan het zeker weten...

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 4-1-2007 om 14:25 uur.
 
Saknet 4-1-2007 14:26 Print reply

Posts: 10355
dat kan idd

gewoon kopen wat je et meest aanspreekt / leukst lijkt,..
als je er langere tijd op rijd zal je toch wel af en toe mankementen tegen komen..

Om nou te beginnen met een brommer waarvan de bak gelijk los moet lijkt me echter zowiezo niet een aantrekkelijke optie, en ik kan je verzekeren dat dat niet aan honda ligt maar aan degene die dat blok voor et laatst los gehad heeft.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Hells Hobbit 4-1-2007 14:27 Print reply

Posts: 1793
k heb ook beide blokken in me klauwen gehad, ik ga dan toch voor dt
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 4-1-2007 14:27 Print reply

Posts: 10835
het koppelingssysteem vind ik persoonlijk niks. En dan bedoel ik dat ding met dat wormpje erin.
Bij mt heb ik dat ding nog nooit versleten gezien, dat kan ik van dt niet zeggen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Scozzisa 4-1-2007 14:29 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
dat kan idd

gewoon kopen wat je et meest aanspreekt / leukst lijkt,..
als je er langere tijd op rijd zal je toch wel af en toe mankementen tegen komen..

Om nou te beginnen met een brommer waarvan de bak gelijk los moet lijkt me echter zowiezo niet een aantrekkelijke optie, en ik kan je verzekeren dat dat niet aan honda ligt maar aan degene die dat blok voor et laatst los gehad heeft.


kan kloppen

maar de bak móet niet los, hij zou eventueel los kúnnen om het vooral bij snellere cilinders als een normale 50 wat lekkerder te laten overbrengen op het achterwiel

ik bedoel; stel dat hij het bij een 50 houd dan is er niet eens wat aan de hand
 
Kees de Jong 4-1-2007 14:33 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


ok

geef maar aantal punten waarop het blokje van een mt beter is dan die van dt.

over koppelingsplaten hebben we het niet, daar komen er wss 3 in bij hem.

gaat uw gang

ps. ik kan het zeker weten...

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 4-1-2007 om 14:25 uur.


Alsof het dan geen zwak punt van het blok meer is?

Minpunten van een DT50mx blokje t.o.v. een MT50 blokje:

- zwakke koppeling
- korte slag
- contactpunten ontsteking
- 6V
- schakelas
- krukas zonder balansas

Voordelen van een DT50mx t.o.v. een MT50:

- monovering (wegligging)
- steviger frame
- iets grotere tankinhoud
- remmen
- simpele brommer

Misschien dat wat mensen dingen kunnen toevoegen en dat daarna het topic dicht kan, wordt toch alleen maar gebitched.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


kan kloppen

maar de bak móet niet los, hij zou eventueel los kúnnen om het vooral bij snellere cilinders als een normale 50 wat lekkerder te laten overbrengen op het achterwiel

ik bedoel; stel dat hij het bij een 50 houd dan is er niet eens wat aan de hand


Met een goede (getunde) 50 trek je de koppeling gewoon aan gort.


Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 4-1-2007 om 14:35 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
jimbo1992 4-1-2007 14:35 Print reply
Posts: 58
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
[...]


Alsof het dan geen zwak punt van het blok meer is?

Minpunten van een DT50mx blokje t.o.v. een MT50 blokje:

- zwakke koppeling
- korte slag
- contactpunten ontsteking
- 6V
- schakelas
- krukas zonder balansas

Voordelen van een DT50mx t.o.v. een MT50:

- monovering (wegligging)
- steviger frame
- iets grotere tankinhoud
- remmen
- simpele brommer

Misschien dat wat mensen dingen kunnen toevoegen en dat daarna het topic dicht kan, wordt toch alleen maar gebitched.



gaa toch voor de yamaha gaan
 
Saknet 4-1-2007 14:41 Print reply

Posts: 10355
kreidlers en zundapps hebben ook geen balansas
rijden er prima om

6volt? is dat wat de DT ontsteking maximaal opleverd? dat geloof ik niet.. zal wel gewoon een spanningsregelaar op de kabelboom zitten

remmen voordeel? et zijn allemaal trommelremmen

er zijn trouwens ook motorfietsen met trommelremmen hoor
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Scozzisa 4-1-2007 14:43 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
[...]


Alsof het dan geen zwak punt van het blok meer is?

Minpunten van een DT50mx blokje t.o.v. een MT50 blokje:

- zwakke koppeling valt alles mee, ligt aan het monteren. vast = vast en dan sterk zat
- korte slag geen nadeel
- contactpunten ontsteking ok, als je het erg vind dtr ontsteking.
- 6V fout, veel dt's ook 12 v
- schakelas bij normaal gebruik niets mis mee, ligt aan vorige eigenaren
- krukas zonder balansas over krukassen zullen we het in deze vergelijking maar niet hebben

Voordelen van een DT50mx t.o.v. een MT50:

- monovering (wegligging)
- steviger frame
- iets grotere tankinhoud
- remmen
- simpele brommer
- krukas vele malen sterker
- rijd beter
- blokje simpeler, bak zelf sterker

[...]


Met een goede (getunde) 50 trek je de koppeling gewoon aan gort.

door de platen, hadden we het al over weetje nog


zegt u het maar

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 4-1-2007 om 14:44 uur.
 

Dit topic is 5917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved