Ik was eens naar mijn oude cillinders aan het kijken en opeens zag ik eens iets raar (allee ik weet niet wat het nut hiervan is). In de cillinder was de inlaatpoort voledig doorgetrokken tot naar de lip van de cillinder. Waarvoor dient dit dan ? kijk ff naar de foto die ik ter voorbeeld gebruik zodat je het mss een beetje beter begrijpt.
Dit zijn dus de cilinders waar ik het over had
Dit bericht is gewijzigd door SmeeTz op 4-1-2007 om 11:34 uur.
die lip het het hemd. En dit is gewoon gedaan om betere spoeling het carter in te hebben wsl. En je membraan staat continu in verbinding met carter dus hoever er geen rare sleuven uit je zuiger
Quote:Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
mag je die poorten gewoon groter maken? of welke berekeningen heb je daar voor nodig als je ze wilt tunen?
je kan ze wel redelijk ongestraft groter maken, alleen merk je er niks / weinig van
je kan ze wel redelijk ongestraft groter maken, alleen merk je er niks / weinig van
wel icm met een grote carb, die poorten zijn goed tot een carb met eeen ... antal mm, gooi je een grotere of huge carb erop moet je deze poorten ook aanpassen anders heeft de grotere carb geen zin
wel icm met een grote carb, die poorten zijn goed tot een carb met eeen ... antal mm, gooi je een grotere of huge carb erop moet je deze poorten ook aanpassen anders heeft de grotere carb geen zin
en wat zijn de formules hiervoor? Of is het gewoon overal een beetje eraf op goed geluk ofzo...
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Maar dus als ik het goed begrijp hebben heeft het dus alleen maar invloed op je carter? Maar voorderest ga je er niet veel meer top of optrek kracht uithalen?