Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Blok spuiten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1146 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #40592 - Blok spuiten
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3294 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Otis B 4-1-2007 8:12 Print reply

Posts: 389
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
hmm weet je zeker dat dat ook voor luchtgekoelde cilinders geld?

hoeveel graden kan een gemmiddelde normale spuitverf eigenlijk hebben?


Uitlaat het heetste? dacht het niet hoor bij mij voel ik bijna niks op de uitlaaat terwijl de cilinder heet is, en een hittebestendige spuitbus is meestal 500 graden, dus zat voor brommertjes
 
honda-mbx 4-1-2007 9:44 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Otis B
[...]


Uitlaat het heetste? dacht het niet hoor bij mij voel ik bijna niks op de uitlaaat terwijl de cilinder heet is, en een hittebestendige spuitbus is meestal 500 graden, dus zat voor brommertjes


ermz verdiep je eens in een 2-takt?
weet je wel hoe heet het uitlaat gas word? blijkbaar niet anders had dit niet geantwoord.
alle verbrande gassen, dus warmte, gaat via de uitlaat er uit.
in sommige gevallen zijn deze gassen 600+graden.
de warmste plek van een motor is de verbrandingskamer.
alleen word hier de warmte goed weggevoerd, zodat het van buitenaf gemeten niet het warmst is.
 
ik vlam je..
NSR2 Chauffeur 4-1-2007 18:12 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Otis B
[...]


Uitlaat het heetste? dacht het niet hoor bij mij voel ik bijna niks op de uitlaaat terwijl de cilinder heet is, en een hittebestendige spuitbus is meestal 500 graden, dus zat voor brommertjes


moet je de uitlaat wel aansluiten he lol
 
John Huijben 4-1-2007 18:15 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


ermz verdiep je eens in een 2-takt?
weet je wel hoe heet het uitlaat gas word? blijkbaar niet anders had dit niet geantwoord.
alle verbrande gassen, dus warmte, gaat via de uitlaat er uit.
in sommige gevallen zijn deze gassen 600+graden.
de warmste plek van een motor is de verbrandingskamer.
alleen word hier de warmte goed weggevoerd, zodat het van buitenaf gemeten niet het warmst is.


de gassen wel ja het staal zelf meeestal niet hoor...
maar het kan zo ns voorkomen ja als je echt lomp bezig bent.
heb zelf ns zon puch uitlaat echt roodgloeiend zien worden, maar bij normaal gebruik word het zo gek heet niet hoor..
hittebestendige lak van motip houd gewoon, wel goed aanbrengen (na inspuiten warmrijden enzo)
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
- Han - 4-1-2007 18:22 Print reply

Posts: 9667
een kennis van mij was aan het vertellen dat je barbecue lak moest gebruiken. Ik heb et nou op me cilinder zitten en het blijft goed zitten (kan 800 grade worden ofzoiets)
 
<10.000 posts
Mopar 4-1-2007 18:26 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
ik heb ook een blokkie met verf van de karwij erop huismerk en houd et nog steeds vol is ook luchtgekoeld


Ik gebruik ook altijd de verven van Karwei zelf

Keihard, glimt goed, hecht gewoon goed, cheapass, gewoon (minimaal) net zo goed als motip vind ik...
 
honda nsr repsol 6-1-2007 19:35 Print reply

Posts: 211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
ik heb helemaal geen hittebestendige lak gebruik. gewoon hoogglans zwart van Motip met blanke lak erover. werkt prima.


blijft het ook na langere tijd mooi dan?

 
honda nsr for ever!!!!!!!! 70 cc malossie, metrakit ,18mm!!!
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-1-2007 14:31 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda nsr repsol
[...]


blijft het ook na langere tijd mooi dan?



ik heb mijn blok ook gewoon met een niet hittebestendige lak gespoten , en dat hield gewoon prima .

ook op cilinder en kop terwijl ik tussen de koelribben dus niet heb kunnen schuren .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
spoorlijncrosser 11-1-2007 14:50 Print reply

Posts: 2687
Ik heb nog maar ent mij blok gespoten
motip zwartmetalic hittebestendig tot 650 graden per ongeluk, ik d8 dat het glanzend zwart was maja na vernislaag zag het er niet mat, neit glanzend maar ertussenin zegmaar uit
en hier overheen motip hittebestendige vernislaag tot 650 graden ook
ik heb het blok gespoten toen het in elkaar zat en emt cilinder er gewoon op
de boutjes heb ik met schilderstape netejs beschermd en de inlaat en uitlaat cilinder met dopjes enzo
ziet er netjes uit
1 tip hang je blok met bovenkant naar boven, als je dan druiper hebt zie je er niet zoveel van
ik had dat dus niet gedaan maja valt gelukkig niet zo op dat ene druipertje
zelf ben ik zeer tevreden over het resultaat

 
mtx_owned 11-1-2007 14:54 Print reply

Posts: 2183
je kunt ook gewoon je blok in mekaar laten zitten, en alleen de cilinder eraf. Heb ik ook gedaan, hartstikke mooi. Gewoon de rest goed afplakken en doek of papier oid in je cilindergat stoppen.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-1-2007 14:57 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
je kunt ook gewoon je blok in mekaar laten zitten, en alleen de cilinder eraf. Heb ik ook gedaan, hartstikke mooi. Gewoon de rest goed afplakken en doek of papier oid in je cilindergat stoppen.


alleen is het verschrikkelijk lelijk omdat je boutjes , je koppelingshevel , je kickstartas , je oliepomp , je koppelingskabelhouder en je carterplug ook dezelfde kleur krijgen waardoor je blok direct "gebeunt" lijkt
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
spoorlijncrosser 11-1-2007 15:07 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


alleen is het verschrikkelijk lelijk omdat je boutjes , je koppelingshevel , je kickstartas , je oliepomp , je koppelingskabelhouder en je carterplug ook dezelfde kleur krijgen waardoor je blok direct "gebeunt" lijkt


ik heb zonet ngo verteld dat je gewoon alles af meot plakken, ook de boutjes dus
dan ziet eht er neit verbeunt uit hoor maar gewoon netjes
cilinder ziet er zelfs keurig uit maar of t blijft zitten weet k nog neit
 
-Wheelie-Johie- 11-1-2007 16:26 Print reply

Posts: 2814
kijk eens bij mijn project... de cilinder is hittebestendig gespoten en het blok niet. het is nu nog steeds hartstikke strak en glanzend
 
trots BMW e30 325i eigenaar

Dit topic is 3294 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved