Otis B |
4-1-2007 8:12 |
Posts: 389 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
hmm weet je zeker dat dat ook voor luchtgekoelde cilinders geld?
hoeveel graden kan een gemmiddelde normale spuitverf eigenlijk hebben?
Uitlaat het heetste? dacht het niet hoor bij mij voel ik bijna niks op de uitlaaat terwijl de cilinder heet is, en een hittebestendige spuitbus is meestal 500 graden, dus zat voor brommertjes
|
|
|
|
honda-mbx |
4-1-2007 9:44 |
Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Otis B
[...]
Uitlaat het heetste? dacht het niet hoor bij mij voel ik bijna niks op de uitlaaat terwijl de cilinder heet is, en een hittebestendige spuitbus is meestal 500 graden, dus zat voor brommertjes
ermz verdiep je eens in een 2-takt?
weet je wel hoe heet het uitlaat gas word? blijkbaar niet anders had dit niet geantwoord.
alle verbrande gassen, dus warmte, gaat via de uitlaat er uit.
in sommige gevallen zijn deze gassen 600+graden.
de warmste plek van een motor is de verbrandingskamer.
alleen word hier de warmte goed weggevoerd, zodat het van buitenaf gemeten niet het warmst is.
|
|
ik vlam je.. |
|
NSR2 Chauffeur |
4-1-2007 18:12 |
Posts: 703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Otis B
[...]
Uitlaat het heetste? dacht het niet hoor bij mij voel ik bijna niks op de uitlaaat terwijl de cilinder heet is, en een hittebestendige spuitbus is meestal 500 graden, dus zat voor brommertjes
moet je de uitlaat wel aansluiten he lol
|
|
|
|
John Huijben |
4-1-2007 18:15 |
Posts: 2433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]
ermz verdiep je eens in een 2-takt?
weet je wel hoe heet het uitlaat gas word? blijkbaar niet anders had dit niet geantwoord.
alle verbrande gassen, dus warmte, gaat via de uitlaat er uit.
in sommige gevallen zijn deze gassen 600+graden.
de warmste plek van een motor is de verbrandingskamer.
alleen word hier de warmte goed weggevoerd, zodat het van buitenaf gemeten niet het warmst is.
de gassen wel ja het staal zelf meeestal niet hoor...
maar het kan zo ns voorkomen ja als je echt lomp bezig bent.
heb zelf ns zon puch uitlaat echt roodgloeiend zien worden, maar bij normaal gebruik word het zo gek heet niet hoor..
hittebestendige lak van motip houd gewoon, wel goed aanbrengen (na inspuiten warmrijden enzo)
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
- Han - |
4-1-2007 18:22 |
Posts: 9667 |
een kennis van mij was aan het vertellen dat je barbecue lak moest gebruiken. Ik heb et nou op me cilinder zitten en het blijft goed zitten (kan 800 grade worden ofzoiets)
|
|
<10.000 posts |
|
Mopar |
4-1-2007 18:26 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benellifan
ik heb ook een blokkie met verf van de karwij erop huismerk en houd et nog steeds vol is ook luchtgekoeld
Ik gebruik ook altijd de verven van Karwei zelf
Keihard, glimt goed, hecht gewoon goed, cheapass, gewoon (minimaal) net zo goed als motip vind ik...
|
|
|
|
honda nsr repsol |
6-1-2007 19:35 |
Posts: 211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: renoeius
ik heb helemaal geen hittebestendige lak gebruik. gewoon hoogglans zwart van Motip met blanke lak erover. werkt prima.
blijft het ook na langere tijd mooi dan?
|
|
honda nsr for ever!!!!!!!! 70 cc malossie, metrakit ,18mm!!! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
11-1-2007 14:31 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda nsr repsol
[...]
blijft het ook na langere tijd mooi dan?
ik heb mijn blok ook gewoon met een niet hittebestendige lak gespoten , en dat hield gewoon prima .
ook op cilinder en kop terwijl ik tussen de koelribben dus niet heb kunnen schuren .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
spoorlijncrosser |
11-1-2007 14:50 |
Posts: 2687 |
Ik heb nog maar ent mij blok gespoten
motip zwartmetalic hittebestendig tot 650 graden per ongeluk, ik d8 dat het glanzend zwart was maja na vernislaag zag het er niet mat, neit glanzend maar ertussenin zegmaar uit
en hier overheen motip hittebestendige vernislaag tot 650 graden ook
ik heb het blok gespoten toen het in elkaar zat en emt cilinder er gewoon op
de boutjes heb ik met schilderstape netejs beschermd en de inlaat en uitlaat cilinder met dopjes enzo
ziet er netjes uit
1 tip hang je blok met bovenkant naar boven, als je dan druiper hebt zie je er niet zoveel van
ik had dat dus niet gedaan maja valt gelukkig niet zo op dat ene druipertje
zelf ben ik zeer tevreden over het resultaat
|
|
|
|
mtx_owned |
11-1-2007 14:54 |
Posts: 2183 |
je kunt ook gewoon je blok in mekaar laten zitten, en alleen de cilinder eraf. Heb ik ook gedaan, hartstikke mooi. Gewoon de rest goed afplakken en doek of papier oid in je cilindergat stoppen.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
11-1-2007 14:57 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
je kunt ook gewoon je blok in mekaar laten zitten, en alleen de cilinder eraf. Heb ik ook gedaan, hartstikke mooi. Gewoon de rest goed afplakken en doek of papier oid in je cilindergat stoppen.
alleen is het verschrikkelijk lelijk omdat je boutjes , je koppelingshevel , je kickstartas , je oliepomp , je koppelingskabelhouder en je carterplug ook dezelfde kleur krijgen waardoor je blok direct "gebeunt" lijkt
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
spoorlijncrosser |
11-1-2007 15:07 |
Posts: 2687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
alleen is het verschrikkelijk lelijk omdat je boutjes , je koppelingshevel , je kickstartas , je oliepomp , je koppelingskabelhouder en je carterplug ook dezelfde kleur krijgen waardoor je blok direct "gebeunt" lijkt
ik heb zonet ngo verteld dat je gewoon alles af meot plakken, ook de boutjes dus
dan ziet eht er neit verbeunt uit hoor maar gewoon netjes
cilinder ziet er zelfs keurig uit maar of t blijft zitten weet k nog neit
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
11-1-2007 16:26 |
Posts: 2814 |
kijk eens bij mijn project... de cilinder is hittebestendig gespoten en het blok niet. het is nu nog steeds hartstikke strak en glanzend
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|