Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch loopt niet goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 747 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40584 - puch loopt niet goed
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroen55 2-1-2007 21:03 Print topicpost

Posts: 326
mijn puch is pas geleden vastgelopen. een nieuwe cilinder erop gezet en meteen laten tunen. toen ik hem erop zette bleef de zuiger haken in de cilinder. (achter een spoelpoort) dus ik had hem naar de meneer gebracht waar ik de cilinder ook had gekocht. ik zei dat hij hem er maar op moest zetten omdat ik dacht dat hij iets verkeerts had gedaan met het tunen.

toen ik hem had opgehaalt liep hij. na hem ingereden te hebben ging ik hem afstellen. (want hij had er een te groote sproeier in gedaan omdat het dan beter is met inrijden). Dus ik sproeier 60 gehaalt en daar liep hij goed op. maar na een paar weken viel hij oppeens bijna uit. als ik op volle snelheid zat dee die oppeens mwoaaap. toen deed ik even gas los en toen gaf ik weer gas en toen deed hij het weer. daarna viel hij helemaal uit, toen een paar minuten daarna probeerde ik hem weer te starten. en dat lukte. hij deed precies hetzelfde als het verhaal wat ik net gezegt heb. dus hij blijft eerst een paar hondert meter goed rijden en dan valt hij bijna uit.

toen had ik de cilinder eraf gehaalt om te kijken hoe hij dat dan gedaan had. nou stond de zuiger met de pijl naar de inlaatpoort. volgens mij is dat verkeert want hij moet naar de uitlaatpoort wijzen. maar hij reed in de inrijperiode gewoon goed 60. ik zat ook te denken dat het de condensator kan zijn. of kan het ook zijn dat de zuiger wel verkeert zit??

heeft iemant een idee??
 
mtx r2

Frysk 2-1-2007 21:06 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen55
mijn puch is pas geleden vastgelopen. een nieuwe cilinder erop gezet en meteen laten tunen. toen ik hem erop zette bleef de zuiger haken in de cilinder. (achter een spoelpoort) dus ik had hem naar de meneer gebracht waar ik de cilinder ook had gekocht. ik zei dat hij hem er maar op moest zetten omdat ik dacht dat hij iets verkeerts had gedaan met het tunen.

toen ik hem had opgehaalt liep hij. na hem ingereden te hebben ging ik hem afstellen. (want hij had er een te groote sproeier in gedaan omdat het dan beter is met inrijden). Dus ik sproeier 60 gehaalt en daar liep hij goed op. maar na een paar weken viel hij oppeens bijna uit. als ik op volle snelheid zat dee die oppeens mwoaaap. toen deed ik even gas los en toen gaf ik weer gas en toen deed hij het weer. daarna viel hij helemaal uit, toen een paar minuten daarna probeerde ik hem weer te starten. en dat lukte. hij deed precies hetzelfde als het verhaal wat ik net gezegt heb. dus hij blijft eerst een paar hondert meter goed rijden en dan valt hij bijna uit.

toen had ik de cilinder eraf gehaalt om te kijken hoe hij dat dan gedaan had. nou stond de zuiger met de pijl naar de inlaatpoort. volgens mij is dat verkeert want hij moet naar de uitlaatpoort wijzen. maar hij reed in de inrijperiode gewoon goed 60. ik zat ook te denken dat het de condensator kan zijn. of kan het ook zijn dat de zuiger wel verkeert zit??

heeft iemant een idee??


pijl moet naar uitlaat ...

heeft je zuiger ook een hapje uit het zuigerhemd.. ? (standaard dus)
die kant moet naar inlaat
 
giggitybyte
jeroen55 2-1-2007 21:07 Print reply

Posts: 326
er is een stuk uitgehaalt. kweet nou zo niet welke kant van de pijl dat is. maar kan het liggen dat de zuiger verkeert omzit
 
mtx r2
geert-nsr 2-1-2007 21:07 Print reply

Posts: 6438
dat pijltje op je zuiger moet wel naar de inlaat wijzen
 
jeroen55 2-1-2007 21:12 Print reply

Posts: 326
wat is het nou. de uitlaat of de inlaat
 
mtx r2
stan112 2-1-2007 21:18 Print reply

Posts: 122
zucht, naar de uitlaatpoort !!!

ik vind het niet zo gek dat ie nu hapt.
want door het verkeerd monteren van je zuiger ( 180 graden verkeerd )verander je ook de positie van de zuigerveerslotjes ten opzichte van de cilinder.

dus het kan goed zijn dat ie nu over de poorten lopen ipv. netjes over de wand.

dus draai je zuiger met de pijl naar beneden.
dan moet het goedkomen denk ik !
 
Frysk 2-1-2007 21:24 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen55
er is een stuk uitgehaalt. kweet nou zo niet welke kant van de pijl dat is. maar kan het liggen dat de zuiger verkeert omzit


ja ...


 
giggitybyte
jeroen55 2-1-2007 21:41 Print reply

Posts: 326
maar waarom liep hij er eerst wel gewoon goed op???

toen ik er nog een grotere sproeier in zit.

en als ik de zuiger omdraai zitten de slotjes tegen de spoelpoorten aan dus is het verkeert getuned?

of kan je die slotjes laten verzetten?

 
mtx r2
stan112 2-1-2007 21:46 Print reply

Posts: 122
nee dat kan niet.

ik zou echt gewoon even je zuiger omdraaien en dan verder kijken.
wat voor een cilinder is het eigenlijk
 
jeroen55 2-1-2007 21:50 Print reply

Posts: 326
staat er nergens op dus volgens mij gwoon imitatie. maar als ik de zuiger omdraai komt een van de 2 zuigerveren vast te zitten in een spoelpoort omdat het slotje precies in een spoelpoort valt.
 
mtx r2
jeroen55 2-1-2007 21:51 Print reply

Posts: 326
en dan zit de zuiger vast in de cilinder. en dan kun je hem er alleen maar uithalen door de zuigerveer te laten breken
 
mtx r2
leonmt5 2-1-2007 21:55 Print reply

Posts: 799
De slotjes moeten altijd naar boven wijzen ( dus naar de inlaat )
Deze is voor de smering van de veren.
 
bert : bezopen en rijd toch.
fs180 2-1-2007 21:58 Print reply

Posts: 1346
hoe kom je aan de zuiger, hoorde die bij de cillinder? lijp moet naar uitlaatpoort, en condensator kapot betekend, dat hij geen vonk meer geen als je warm wordt.. dus 200meter rijden en uit
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
dree 3-1-2007 11:27 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen55
mijn puch is pas geleden vastgelopen. een nieuwe cilinder erop gezet en meteen laten tunen. toen ik hem erop zette bleef de zuiger haken in de cilinder. (achter een spoelpoort) dus ik had hem naar de meneer gebracht waar ik de cilinder ook had gekocht. ik zei dat hij hem er maar op moest zetten omdat ik dacht dat hij iets verkeerts had gedaan met het tunen.

toen ik hem had opgehaalt liep hij. na hem ingereden te hebben ging ik hem afstellen. (want hij had er een te groote sproeier in gedaan omdat het dan beter is met inrijden). Dus ik sproeier 60 gehaalt en daar liep hij goed op. maar na een paar weken viel hij oppeens bijna uit. als ik op volle snelheid zat dee die oppeens mwoaaap. toen deed ik even gas los en toen gaf ik weer gas en toen deed hij het weer. daarna viel hij helemaal uit, toen een paar minuten daarna probeerde ik hem weer te starten. en dat lukte. hij deed precies hetzelfde als het verhaal wat ik net gezegt heb. dus hij blijft eerst een paar hondert meter goed rijden en dan valt hij bijna uit.

toen had ik de cilinder eraf gehaalt om te kijken hoe hij dat dan gedaan had. nou stond de zuiger met de pijl naar de inlaatpoort. volgens mij is dat verkeert want hij moet naar de uitlaatpoort wijzen. maar hij reed in de inrijperiode gewoon goed 60. ik zat ook te denken dat het de condensator kan zijn. of kan het ook zijn dat de zuiger wel verkeert zit??

heeft iemant een idee??



hitte graad van je bougi niet goed of je bougi is kapot

 

Dit topic is 751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved