mijn puch is pas geleden vastgelopen. een nieuwe cilinder erop gezet en meteen laten tunen. toen ik hem erop zette bleef de zuiger haken in de cilinder. (achter een spoelpoort) dus ik had hem naar de meneer gebracht waar ik de cilinder ook had gekocht. ik zei dat hij hem er maar op moest zetten omdat ik dacht dat hij iets verkeerts had gedaan met het tunen.
toen ik hem had opgehaalt liep hij. na hem ingereden te hebben ging ik hem afstellen. (want hij had er een te groote sproeier in gedaan omdat het dan beter is met inrijden). Dus ik sproeier 60 gehaalt en daar liep hij goed op. maar na een paar weken viel hij oppeens bijna uit. als ik op volle snelheid zat dee die oppeens mwoaaap. toen deed ik even gas los en toen gaf ik weer gas en toen deed hij het weer. daarna viel hij helemaal uit, toen een paar minuten daarna probeerde ik hem weer te starten. en dat lukte. hij deed precies hetzelfde als het verhaal wat ik net gezegt heb. dus hij blijft eerst een paar hondert meter goed rijden en dan valt hij bijna uit.
toen had ik de cilinder eraf gehaalt om te kijken hoe hij dat dan gedaan had. nou stond de zuiger met de pijl naar de inlaatpoort. volgens mij is dat verkeert want hij moet naar de uitlaatpoort wijzen. maar hij reed in de inrijperiode gewoon goed 60. ik zat ook te denken dat het de condensator kan zijn. of kan het ook zijn dat de zuiger wel verkeert zit??
Quote:Oorspronkelijk gepost door: jeroen55
mijn puch is pas geleden vastgelopen. een nieuwe cilinder erop gezet en meteen laten tunen. toen ik hem erop zette bleef de zuiger haken in de cilinder. (achter een spoelpoort) dus ik had hem naar de meneer gebracht waar ik de cilinder ook had gekocht. ik zei dat hij hem er maar op moest zetten omdat ik dacht dat hij iets verkeerts had gedaan met het tunen.
toen ik hem had opgehaalt liep hij. na hem ingereden te hebben ging ik hem afstellen. (want hij had er een te groote sproeier in gedaan omdat het dan beter is met inrijden). Dus ik sproeier 60 gehaalt en daar liep hij goed op. maar na een paar weken viel hij oppeens bijna uit. als ik op volle snelheid zat dee die oppeens mwoaaap. toen deed ik even gas los en toen gaf ik weer gas en toen deed hij het weer. daarna viel hij helemaal uit, toen een paar minuten daarna probeerde ik hem weer te starten. en dat lukte. hij deed precies hetzelfde als het verhaal wat ik net gezegt heb. dus hij blijft eerst een paar hondert meter goed rijden en dan valt hij bijna uit.
toen had ik de cilinder eraf gehaalt om te kijken hoe hij dat dan gedaan had. nou stond de zuiger met de pijl naar de inlaatpoort. volgens mij is dat verkeert want hij moet naar de uitlaatpoort wijzen. maar hij reed in de inrijperiode gewoon goed 60. ik zat ook te denken dat het de condensator kan zijn. of kan het ook zijn dat de zuiger wel verkeert zit??
heeft iemant een idee??
pijl moet naar uitlaat ...
heeft je zuiger ook een hapje uit het zuigerhemd.. ? (standaard dus)
die kant moet naar inlaat
ik vind het niet zo gek dat ie nu hapt.
want door het verkeerd monteren van je zuiger ( 180 graden verkeerd )verander je ook de positie van de zuigerveerslotjes ten opzichte van de cilinder.
dus het kan goed zijn dat ie nu over de poorten lopen ipv. netjes over de wand.
dus draai je zuiger met de pijl naar beneden.
dan moet het goedkomen denk ik !
Quote:Oorspronkelijk gepost door: jeroen55
er is een stuk uitgehaalt. kweet nou zo niet welke kant van de pijl dat is. maar kan het liggen dat de zuiger verkeert omzit
staat er nergens op dus volgens mij gwoon imitatie. maar als ik de zuiger omdraai komt een van de 2 zuigerveren vast te zitten in een spoelpoort omdat het slotje precies in een spoelpoort valt.
hoe kom je aan de zuiger, hoorde die bij de cillinder? lijp moet naar uitlaatpoort, en condensator kapot betekend, dat hij geen vonk meer geen als je warm wordt.. dus 200meter rijden en uit
Quote:Oorspronkelijk gepost door: jeroen55
mijn puch is pas geleden vastgelopen. een nieuwe cilinder erop gezet en meteen laten tunen. toen ik hem erop zette bleef de zuiger haken in de cilinder. (achter een spoelpoort) dus ik had hem naar de meneer gebracht waar ik de cilinder ook had gekocht. ik zei dat hij hem er maar op moest zetten omdat ik dacht dat hij iets verkeerts had gedaan met het tunen.
toen ik hem had opgehaalt liep hij. na hem ingereden te hebben ging ik hem afstellen. (want hij had er een te groote sproeier in gedaan omdat het dan beter is met inrijden). Dus ik sproeier 60 gehaalt en daar liep hij goed op. maar na een paar weken viel hij oppeens bijna uit. als ik op volle snelheid zat dee die oppeens mwoaaap. toen deed ik even gas los en toen gaf ik weer gas en toen deed hij het weer. daarna viel hij helemaal uit, toen een paar minuten daarna probeerde ik hem weer te starten. en dat lukte. hij deed precies hetzelfde als het verhaal wat ik net gezegt heb. dus hij blijft eerst een paar hondert meter goed rijden en dan valt hij bijna uit.
toen had ik de cilinder eraf gehaalt om te kijken hoe hij dat dan gedaan had. nou stond de zuiger met de pijl naar de inlaatpoort. volgens mij is dat verkeert want hij moet naar de uitlaatpoort wijzen. maar hij reed in de inrijperiode gewoon goed 60. ik zat ook te denken dat het de condensator kan zijn. of kan het ook zijn dat de zuiger wel verkeert zit??
heeft iemant een idee??
hitte graad van je bougi niet goed of je bougi is kapot