Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Warmlopen brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1137 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40580 - Warmlopen brommer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1484 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jww 2-1-2007 19:23 Print topicpost

Posts: 1779
Ik heb een honda mtx die nu al stuk of 4x is warmgelopen, het is de afstelling,.. maar wat weet ik niet. Ik heb een 70cc cilinder, euroclinder. 16 mm keihin en 110 keihin sproeier.
De bougie is altijd mooi koffiebruin. Ik heb nu 1100 km gereden en hij is warmgelopen, bij de vorige cilinder was dit 1000. Ik vind hem altijd heel erg mooi lopen. 1x Starten, in de winter moet ik met choke starten. WEet iemand zo de oplossing?

P.S. als ik een goed bod krijg doe ik hem weg, hij is nog helemaal goed verder! (+vele onderdelen en alle bonnen + revisie 6bak etc. ) (6 februari autoafrijden)
 
Dus...

segeren 2-1-2007 19:28 Print reply

Posts: 376
Krijgt hij (genoeg) 2-takt olie? smeer je 1 op 50 ongeveer?
 
T_S_X_ 2-1-2007 19:34 Print reply

Posts: 1214
ja enige wat ik idd kan bedenken is niet genoeg smering
 
-Tom- 2-1-2007 19:35 Print reply

Posts: 4151
check voor valse lucht enzo, en doe er anders een grotere sproeier in of verzet je gasnaald
 
FTS Member
jww 2-1-2007 21:37 Print reply

Posts: 1779
Ik smeer 1 op 40
valse lucht is het in iedergeval niet, en grotere sproeier lijkt me toch raar, 110 is al zo groot voor 16 mm en 70cc. Gasnaald verzetten is idd een mogelijkheid. (stotterde voor de powerband)
 
Dus...
Jarco 2-1-2007 21:39 Print reply

Posts: 4520
Hoe rijd je je cilinder in?

 
jww 2-1-2007 21:53 Print reply

Posts: 1779
Echt voorzichtig, heb 500 km ingereden. en niet meer dan 6000 toeren, daar waar de powerband begint. Na 400 km heb ik heel af en toe dooirgetrokken.
 
Dus...
KaWaReZ 2-1-2007 21:56 Print reply

Posts: 20582
115 proberen

welk toerengebied zit je meestal?

je hebt n sh, watergekoeld dus...

hoeziet je kvs eruit?
weet je of je waterpomp goed is (geen vinnetjes gebroken enzo)
thermostaat (indien je ook n fan hebt) ?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
leonmt5 2-1-2007 21:58 Print reply

Posts: 799
Ga eens rijden en trek de choke eens uit. gaat hij stotteren? dan is het goed, Gaat hij beter lopen? Dan moet je een grotere sproeier
 
bert : bezopen en rijd toch.
jww 2-1-2007 22:04 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
115 proberen

welk toerengebied zit je meestal?

je hebt n sh, watergekoeld dus...

hoeziet je kvs eruit?
weet je of je waterpomp goed is (geen vinnetjes gebroken enzo)
thermostaat (indien je ook n fan hebt) ?

Oke!.. meestal in 9/10000 toeren. Gewoon max. Naja... 10.500 is max. maar met 10000 maak ik nog geen overtoeren. Ik heb wel watergekoeld systeeem, gebruik het alleen niet, heb dus een gewoon luchtgekoelde cilinder. Als ik choke uittrek tijdens rijden merk ik echt helemaal niks.
 
Dus...
- Han - 2-1-2007 22:08 Print reply

Posts: 9667
heb je een watergekoelde cilinder maar je gebruikt de koeling niet? (of gewone cilinder)

@ rez, niet alle mtxen zijn LC he
 
<10.000 posts
jww 2-1-2007 22:09 Print reply

Posts: 1779
Nee kloptm... staat een beetje raar in profiel denk ik. Ik heb dus gewoon wel een luchtgekoelde cilinder.. maar heb alles erop zitten om een watergekoelde cilinder erop te zetten.
 
Dus...
- Han - 2-1-2007 22:10 Print reply

Posts: 9667
ow zo, vond et al raar
 
<10.000 posts
erwin fs1 3-1-2007 20:30 Print reply

Posts: 897
hoe groot is je zuigerspeling? en je zuigerveerspelling?(de ruimte tussen de twee uiteinden als je de veren los in de cilinder drukt)
 
vake bej te bange....

Dit topic is 1484 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved