thunderbird - Forum en Sales Moderator |
2-1-2007 17:16 |
Posts: 7728 |
je moet een cilinder vinden waarvan de slag redelijk overeen komt, en je tapeinden ook nog een beetje uitkomen. kijk eens op pf rond, daar staan mss lc sprinters op(er zijn er iig wel met kx80 cilinder @puch)en je hebt het zomaar niet gemaakt, kom wel wat verstand bij kijken, dus weet waar je aan begint
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
puch dexter |
2-1-2007 17:18 |
Posts: 3011 |
oke, ik kijk wel ff
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
2-1-2007 17:22 |
Posts: 7728 |
verder moet je ook nog een waterpomp aan gaan drijven, of je moet het volgens het termo-syfon principe doen, zoals bij zundapp
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
puch dexter |
2-1-2007 17:30 |
Posts: 3011 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
verder moet je ook nog een waterpomp aan gaan drijven, of je moet het volgens het termo-syfon principe doen, zoals bij zundapp
i know, gewoon een beetje 'toekomst' plannen (voor een half jaar later ofzo) waar ik nu al bouwtekening enzo van ga maken...
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
2-1-2007 17:33 |
Posts: 7728 |
ene eyeball op pf had een nsr cilinder op puch gemaakt, maar ik kan dat topic niet meer vinden...
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
John Huijben |
2-1-2007 22:14 |
Posts: 2433 |
nsr50 is wel mogelijk ja.
slag is redelijk hetzelfde (43 - 41.4), en t hemd van nsr50 is ook 50mm.
tapeindes komen niet overeen, maja dat moet je dan pasmaken.
trouwens..
waarom wil je een lc cilinder pasmaken ?
voor de snelheid ofwa ?
dan kun je beter kijken naar welke cilinders goed snel zijn ipv oft watergekoeld is en makkelijk pas te maken is.
Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 2-1-2007 om 22:15 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
BlackIce4 |
2-1-2007 22:19 |
Posts: 3654 |
ik meende altijd dat ze bij de brommerzaak hier ook een nsr cilinder op een puchblok @ minibike hadden. tot ik mn af1 kreeg en zag dat het zoneen was. Af1 cilinders zullen dus ook niet al te moeilijk zijn.
|
|
|
|
puch dexter |
2-1-2007 22:19 |
Posts: 3011 |
met watergekoeld kun je hem verder tunen (je krijgt minder snnel een vastloper) (John Huijben)
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
ik meende altijd dat ze bij de brommerzaak hier ook een nsr cilinder op een puchblok @ minibike hadden. tot ik mn af1 kreeg en zag dat het zoneen was. Af1 cilinders zullen dus ook niet al te moeilijk zijn.
ok tnx
Dit bericht is gewijzigd door puch dexter op 2-1-2007 om 22:20 uur.
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
2-1-2007 22:21 |
Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
met watergekoeld kun je hem verder tunen (je krijgt minder snnel een vastloper)
en waar haal je die wijsheid vandaan?oftewel onderbouw
no offence, maar ik denk dat het nog een beetje te hoog gegrepen is
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 2-1-2007 om 22:30 uur.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
KaWaReZ |
2-1-2007 22:22 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
ik meende altijd dat ze bij de brommerzaak hier ook een nsr cilinder op een puchblok @ minibike hadden. tot ik mn af1 kreeg en zag dat het zoneen was. Af1 cilinders zullen dus ook niet al te moeilijk zijn.
ze zien dr allemaal hetzelfde uit
waarom iig geen kreidcilinder op je puch? (ac) ?
schijnt best rap te gaan drmee
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
John Huijben |
2-1-2007 22:29 |
Posts: 2433 |
dus je wilt een watergekoelde cilinder op je puch omdat ie dan harder gaat, maar het mag niet meer dan 70cc worden omdat je dan je krukas moet vervangen ??
logisch.....
maja dan moet je al gauw richting een crossmotorcilinder...
dan moet je meer kijken naar of een cilinder snel te maken is in plaats van lucht / waterkoeling.
meeste 80cc crossers (kx80, cr80, yz80) hebben een slag van rond de 45 en das wel te doen dus...
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
puch dexter |
2-1-2007 22:37 |
Posts: 3011 |
oke, ik kijk wel ff
|
|
|
|
honda fryslan |
2-1-2007 23:07 |
Posts: 1914 |
ik snap 1 ding niet... je wil snel rijden en een andere cilinder kan en dus een andere carburateur en uitlaat.. maar die laatste paar centen voor een andere krukas kan niet meer? naja maar kx80 moet lukken.. heeft een maat van me ook en anders zou ik voor een yz 85 cilinder gaan..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
erwin fs1 |
3-1-2007 20:34 |
Posts: 897 |
anders mischien een ac puchcilinder lc maken?
|
|
vake bej te bange.... |
|
antonhonda |
3-1-2007 20:43 |
Posts: 3616 |
of je koop gewoon gelijk een crossmotor
honda cr ofzo
alle puch ombouw gedoe kost nog wel meer mischien
(als je een oude honda koopt)
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|