Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - welke watergekoelde cilinder op puch maxi?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1070 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40577 - welke watergekoelde cilinder op puc...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 9711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puch dexter 2-1-2007 17:12 Print topicpost

Posts: 3011
De titel zegt het al een beetje. Welke watergekoelde cilinders kunnen allemaal op een puch maxi-s blok?
de cc maakt me niet zoveel uit, als het maar niet boven de 70 uitkomt, want dan moet ik mijn krukas enz. ook allemaal gaan vervangen...


bvd, Dexter

Dit bericht is gewijzigd door puch dexter op 2-1-2007 om 17:13 uur.
 

thunderbird - Forum en Sales Moderator 2-1-2007 17:16 Print reply

Posts: 7728
je moet een cilinder vinden waarvan de slag redelijk overeen komt, en je tapeinden ook nog een beetje uitkomen. kijk eens op pf rond, daar staan mss lc sprinters op(er zijn er iig wel met kx80 cilinder @puch)en je hebt het zomaar niet gemaakt, kom wel wat verstand bij kijken, dus weet waar je aan begint
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
puch dexter 2-1-2007 17:18 Print reply

Posts: 3011
oke, ik kijk wel ff
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 2-1-2007 17:22 Print reply

Posts: 7728
verder moet je ook nog een waterpomp aan gaan drijven, of je moet het volgens het termo-syfon principe doen, zoals bij zundapp
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
puch dexter 2-1-2007 17:30 Print reply

Posts: 3011
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
verder moet je ook nog een waterpomp aan gaan drijven, of je moet het volgens het termo-syfon principe doen, zoals bij zundapp


i know, gewoon een beetje 'toekomst' plannen (voor een half jaar later ofzo) waar ik nu al bouwtekening enzo van ga maken...
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 2-1-2007 17:33 Print reply

Posts: 7728
ene eyeball op pf had een nsr cilinder op puch gemaakt, maar ik kan dat topic niet meer vinden...
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
John Huijben 2-1-2007 22:14 Print reply

Posts: 2433
nsr50 is wel mogelijk ja.
slag is redelijk hetzelfde (43 - 41.4), en t hemd van nsr50 is ook 50mm.
tapeindes komen niet overeen, maja dat moet je dan pasmaken.

trouwens..

waarom wil je een lc cilinder pasmaken ?
voor de snelheid ofwa ?
dan kun je beter kijken naar welke cilinders goed snel zijn ipv oft watergekoeld is en makkelijk pas te maken is.

Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 2-1-2007 om 22:15 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
BlackIce4 2-1-2007 22:19 Print reply

Posts: 3654
ik meende altijd dat ze bij de brommerzaak hier ook een nsr cilinder op een puchblok @ minibike hadden. tot ik mn af1 kreeg en zag dat het zoneen was. Af1 cilinders zullen dus ook niet al te moeilijk zijn.
 
puch dexter 2-1-2007 22:19 Print reply

Posts: 3011
met watergekoeld kun je hem verder tunen (je krijgt minder snnel een vastloper) (John Huijben)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
ik meende altijd dat ze bij de brommerzaak hier ook een nsr cilinder op een puchblok @ minibike hadden. tot ik mn af1 kreeg en zag dat het zoneen was. Af1 cilinders zullen dus ook niet al te moeilijk zijn.


ok tnx


Dit bericht is gewijzigd door puch dexter op 2-1-2007 om 22:20 uur.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 2-1-2007 22:21 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
met watergekoeld kun je hem verder tunen (je krijgt minder snnel een vastloper)


en waar haal je die wijsheid vandaan?oftewel onderbouw
no offence, maar ik denk dat het nog een beetje te hoog gegrepen is

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 2-1-2007 om 22:30 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
KaWaReZ 2-1-2007 22:22 Print reply

Posts: 20579
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
ik meende altijd dat ze bij de brommerzaak hier ook een nsr cilinder op een puchblok @ minibike hadden. tot ik mn af1 kreeg en zag dat het zoneen was. Af1 cilinders zullen dus ook niet al te moeilijk zijn.


ze zien dr allemaal hetzelfde uit


waarom iig geen kreidcilinder op je puch? (ac) ?
schijnt best rap te gaan drmee
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
John Huijben 2-1-2007 22:29 Print reply

Posts: 2433
dus je wilt een watergekoelde cilinder op je puch omdat ie dan harder gaat, maar het mag niet meer dan 70cc worden omdat je dan je krukas moet vervangen ??

logisch.....

maja dan moet je al gauw richting een crossmotorcilinder...
dan moet je meer kijken naar of een cilinder snel te maken is in plaats van lucht / waterkoeling.
meeste 80cc crossers (kx80, cr80, yz80) hebben een slag van rond de 45 en das wel te doen dus...
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
puch dexter 2-1-2007 22:37 Print reply

Posts: 3011
oke, ik kijk wel ff
 
honda fryslan 2-1-2007 23:07 Print reply

Posts: 1914
ik snap 1 ding niet... je wil snel rijden en een andere cilinder kan en dus een andere carburateur en uitlaat.. maar die laatste paar centen voor een andere krukas kan niet meer? naja maar kx80 moet lukken.. heeft een maat van me ook en anders zou ik voor een yz 85 cilinder gaan..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
erwin fs1 3-1-2007 20:34 Print reply

Posts: 897
anders mischien een ac puchcilinder lc maken?
 
vake bej te bange....
antonhonda 3-1-2007 20:43 Print reply

Posts: 3616
of je koop gewoon gelijk een crossmotor
honda cr ofzo
alle puch ombouw gedoe kost nog wel meer mischien
(als je een oude honda koopt)
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud

Dit topic is 9711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved