Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1205 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40569 - inrijden
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroen55 1-1-2007 21:47 Print topicpost

Posts: 326
ik heb mijn cilinder laten honen + laten tunen. En een nieuwe zuiger.

hij loopt nou weer maar ik heb steeds gereden met mengsmering.

nou heb ik gelezen dat je er extra olie bij moet doen als je hem inrijd. maar dat heb ik dus niet gedaan.

is het nou erg dat ik dat niet heb gedaan??
(heeft het gevolgen)

het is een 110cc mallosie
 
mtx r2

oenoehoofd 1-1-2007 21:49 Print reply

Posts: 17851
het is slimmer, je kan het alsnog wel even doen, maar heeft denk ik niet niet veel zin..
als je gewoon rustig hebt ingereden, zal het geen gevolgen hebben denk ik
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
KaWaReZ 1-1-2007 21:49 Print reply

Posts: 20582
niet zo heel erg
en searchen is ook moeilijk he?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Frits 1-1-2007 21:49 Print reply

Posts: 204
Opzich moet het kunnen als je rustig aan doet maar het beste is om voortaan extra olie erbij te doen.
 
Honda the power of dreams
BIET 1-1-2007 21:50 Print reply

Posts: 22355
zowieso zou ik met een 110 malossi standaart wat meer dan mengsmering smeren...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
S1lv3r 1-1-2007 21:51 Print reply

Posts: 5213
Extra olie moet je juist niet doen, want dan verleng je het inrijd proces alleen maar.. Het idee achter het inrijden van een cilinder is dat het allemaal op elkaar inslijt. Als je extra olie erbij gaat doen, duurt het dus langer voordat het op elkaar ingesleten is .

Kijk een klein beetje extra olie kan wel, maar maak het niet te gek..
 
KaWaReZ 1-1-2007 21:53 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
Extra olie moet je juist niet doen, want dan verleng je het inrijd proces alleen maar.. Het idee achter het inrijden van een cilinder is dat het allemaal op elkaar inslijt. Als je extra olie erbij gaat doen, duurt het dus langer voordat het op elkaar ingesleten is .

Kijk een klein beetje extra olie kan wel, maar maak het niet te gek..


tuurlijk niet teveel
maar je hebt inslijten en inslijten
en langer voordat het op elkaar ingesleten is?, snap ff niet hoe je daarbij komt .
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
jeroen55 1-1-2007 21:53 Print reply

Posts: 326
wat is de mengverhouding dan tussen benzine en olie??

ik heb gehoort 1 liter olie op 40 liter benzine.


 
mtx r2
S1lv3r 1-1-2007 21:54 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]


tuurlijk niet teveel
maar je hebt inslijten en inslijten
en langer voordat het op elkaar ingesleten is?, snap ff niet hoe je daarbij komt .


Zie de olie als een glijmiddel (wat het in feite ook is), als er meer olie is, glijd het beter = is minder slijten?

dat is mijn interpretatie iig :P


 
Maxx 1-1-2007 22:17 Print reply

Posts: 1367
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen55
wat is de mengverhouding dan tussen benzine en olie??

ik heb gehoort 1 liter olie op 40 liter benzine.




als je mengsmering tankt is het 1:50.
(1 liter olie op 50 liter benzine)

je zou hem zelf 1:45 of 1:40 kunnen smeren.
 
Suzuki TS80X for live
LEGOMAN 1-1-2007 22:25 Print reply

Posts: 1428
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


Zie de olie als een glijmiddel (wat het in feite ook is), als er meer olie is, glijd het beter = is minder slijten?

dat is mijn interpretatie iig :P




maar te veel glijmidd.. ehh, olie is ook niet goed
 
honda power of dreams, all other...dream of that power
bart de scootergek 2-1-2007 11:23 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


Zie de olie als een glijmiddel (wat het in feite ook is), als er meer olie is, glijd het beter = is minder slijten?

dat is mijn interpretatie iig :P





vergeet niet, meer olie is armer mengsel, dus je kunt niet zomaar meer olie gaan gebruiken.
 
Honda RC-33
Almer 2-1-2007 11:26 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



vergeet niet, meer olie is armer mengsel, dus je kunt niet zomaar meer olie gaan gebruiken.


Klopt, je zou dus eerst ook nog een grotere sproeier moeten monteren, maar dan heb je weer kans dat ie slecht loopt...
Ik doe zelf altijd gewoon een scheut olie derbij in een volle tank, geeft gewoon een wat zekerder gevoel!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
KaWaReZ 2-1-2007 12:22 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


Zie de olie als een glijmiddel (wat het in feite ook is), als er meer olie is, glijd het beter = is minder slijten?

dat is mijn interpretatie iig :P




dat wat moet slijten slijt toch, meer olie = minder schrapen
en idd, hoe meer cc hoe "meer" je moet smeren. meer dan 1/40 zou ik niet gaan, 1/45 is zat
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
S1lv3r 2-1-2007 13:10 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



vergeet niet, meer olie is armer mengsel, dus je kunt niet zomaar meer olie gaan gebruiken.


maar ik beweer ook juist dat extra olie niet (persee) nodig is
 
mtx-motard 2-1-2007 13:16 Print reply

Posts: 14947
toen ik zo'n beun mt had reed ik altijdd op 1:25. maakt geen f*k uit waar je op rijd. alleen hij rookt wat meer etc. dat vastlopen valt heel erg mee
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 1059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved