Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - remklauw nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40558 - remklauw nsr
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Menu2t 31-12-2006 14:13 Print topicpost

Posts: 2815
hallo

de nippel van mijn nsr remklauw was helemaal gaar. nu heb ik die er mooi uitgekregen en heb ik de klauw los liggen.
nu vraag ik me alleen af wat zijn nou precies de zuigers?
er zitten namelijk 2 (koperen?) bussen naast elkaar, en ik dacht dat deze de zuigers waren. Hier kan ik alleen geen beweging in krijgen

verder heb je nog de ''adapter'' waarmee je de klauw aan je voorpoten vast maakt. deze zat vast met een 1 moer aan de klauw. na de moer los te hebben gemaakt, kon ik het plaatje ''in'' en ''uit'' bewegen. Hierdoor dacht ik dat dit de zuigers waren omdat hier ook rubbers omheen zaten, waardoor je dus deze dus vanzelf terug zou schieten als je hem uit trekt.
dit lijkt mij alleen zeer onwaarschijnlijk.

nu is mijn vraag wat zijn nou precies ze zuigers, en hoe maak ik ze goed schoon, zodat de klauw weer perfect werkt?( deze zat helemaal vast en liep continu aan )



Dit bericht is gewijzigd door Menu2t op 31-12-2006 om 14:17 uur.
 
NSR Supersprint special!

Stienzemanrobinson 31-12-2006 14:22 Print reply

Posts: 518
die 2 bussen zijn de zuigers, je hebt dus een dubbel remzuiger. DE achterrem is meestal maar enkel.
 
Menu2t 31-12-2006 14:28 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stijn S
die 2 bussen zijn de zuigers, je hebt dus een dubbel remzuiger. DE achterrem is meestal maar enkel.



nsr heeft achter trommel. dat ik een dubbele remzuiger had dat wist ik zelf ook wel. maar hoe moet ik nou precies verder te werk gaan?
 
NSR Supersprint special!
Stienzemanrobinson 31-12-2006 14:36 Print reply

Posts: 518
dit stond op het motorforum:

Ik neem aan dat je de remzuigers bedoeld. Als je die eruit wilt halen dan is het handigste om de remklauw van de schijf te halen. Pas wel op dat je de klauw niet uit je poten laat vallen, want daar zijn de slangetjes niet voor gemaakt. Met een touwtje aan je stuur hangen is het beste.

Dan kun je de zuiger eruit pompen. Houdt er wel iets achter (bijv. schroevendraaier), zodat het ding er niet helemaal uitkomt. Sommige zuigers gaan makkelijker dan de andere, volgens mij is dat normaal. Trek het laatste stukje er met de hand uit. De remvloeistof loopt er dan uit en pas daarmee op want het bijt je lak er af. Als je beide klauwen wilt demonteren, dan moet je eerst de andere zuigers er bijna uit pompen, omdat het lastig pompen is zonder remvloeistof. Even plannen dus.

De zuiger moet precies in de remcylinder passen en het zijn tere dingen. Het "inkloppen" van de zuiger in de cylinder is niet slim. Vervang de rubbers en laat die weken in remvloeistof. Als je dan de zuiger ook nog invet met ATE vet dan moet je ze er met handkracht in kunnen krijgen. Nooit inkloppen, want de kans is groot dat je de cylinder of zuiger beschadigt. Lekkage, hangende of blokkerende zuigers is het gevolg. Volgens mij blijft er dan niets over dan een nieuwe remklauw kopen.

Schoonmaken kan met een fijn polijstmiddel (chroompoets). Het gaat er met name om dat je wat oxidatie verwijdert aan de buitenkant van de zuiger. Deze oxideert als de blokjes dunner worden (dan zijn ze permanent iets buiten de cylinder).VFR-750F (1994) & Volkswagen Kever (1951)
 
khpoppema 31-12-2006 14:58 Print reply

Posts: 3199
schoonmaken met staalwol

daarna zorgen dat er geen staalwol meer aan zit

en ff invetten met remvet
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.

Dit topic is 608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved