Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zwaarste setup mtx sh ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 980 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40556 - Zwaarste setup mtx sh ?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CC x-power 31-12-2006 2:08 Print topicpost

Posts: 1215
Met welke setup kan je van een Honda Mtx een BEEST maken?

Dus de zwaarste setup..

Dankje
 
CC

joeriMT5 31-12-2006 3:32 Print reply

Posts: 1205
ik weet wel dat je voor mtx 50 r een malossi 70cc kunt krijgen,maar ik weet niet hoe ze presteren dus....
 
Rens 31-12-2006 4:17 Print reply

Posts: 6863
mtx?
een mb 80 blok erop zetten met een 128cc athena cilinder en een 26/ 28mm keihin en een gezellig uitlaatje van een overjarige cr125.

En het zootje op elkaar aan laten passen.

Ik had een 128cc athena die enigzinds was aangepast en een proma uitlaat + 24mm carb en dat ging al lekker. staat plaatje van het apparaat in me profiel (is verkocht trouwens)

hmm maar dat is luchtgekoeld......

watergekoeld moet je toch naar een mbx blok gaan kijken en dan moet je een mtx-sh hebben

Dit bericht is gewijzigd door Rens op 31-12-2006 om 6:57 uur.
 
achter de maan is alles beter
bikkeltje 31-12-2006 9:15 Print reply

Posts: 2380
ikzelf heb een nsr-80 blok met 110 malossie met afgedraaide kop. Dit rijd nu al goed terwijl de cilinder nog niet is aangepast. DUs als je cilinder tuned en goede pijp enz neemt ga je ook hard

ik heb dit dus op een mtx-sh
 
Oonzen Ad 31-12-2006 11:57 Print reply

Posts: 3807
als je meer verstand van brommers dan john hebt, dan lukt dat miss wel
 
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker!
cerberus10 31-12-2006 12:02 Print reply

Posts: 2338
zwaarste setup. Dat lukt je toch niet beter zeg je hoeveel geld je uit wilt geven. En hoeveel je er aanpassen wilt.
 
Saknet 31-12-2006 12:28 Print reply

Posts: 10355
mtx oud type -> zoals deze gozer dat lukt je trouwens niet zomaar om daar LC van te maken

mtx-sh -> 80cc LC mbx blok met 98cc

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 31-12-2006 om 12:28 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Frysk 31-12-2006 12:44 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oonzen Ad
als je meer verstand van brommers dan john hebt, dan lukt dat miss wel



lijkt me niet als je dit vraagt :

Met welke setup kan je van een Honda Mtx een BEEST maken?

Dus de zwaarste setup..



maargoed

MBX blok
110 mallosie
die tunen
koppeling afdraaien naar 5 plaats
leuk CR uitlaatje
kop opmaat
en een 28/30mm carbje
 
giggitybyte
khpoppema 31-12-2006 13:49 Print reply

Posts: 3199
en anders moet je gaan denken aan andere (motor) blokken in bouwen

mtx 125 / mtx200R blokjes
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
John Huijben 31-12-2006 13:59 Print reply

Posts: 2433
denk dat ie beter maar gewoon met n mtx80 blok kan beginnen.
das al n veel betere basis dan mtx50.

en sjah als je niets wilt aanpassen maar enkel dingen wilt kopen kom je met n mtx gewoon niet zo heel ver.
dan ist gewoon "110" malossi erop, hpi, 28mm pwk, en denk dat zon onderlangse techno voor nsr daar wel goed op loopt.

maja als je gaat tunen raad ik een mbx of ns1 cilinder aan.
wat opboren, en echt GOED laten tunen ergens, of zelf natuurlijk.
cilinderkop ook goed erop aanpassen, en qua uitlaat of eentje voor je setup laten maken, of gewoon een goed model pakken.

ik heb zelf uitlaatmaten geregeld die in zweden in de 80cc sprintklasse gebruikt werden, daar alleen op een getunede honda cr80 cilinder, maja dat werkt ook goed op een getunede mbx80 cilinder.
Zoiets is vaak beter dan een opmaat berekende uitlaat.

ik zou trouwens als je voor een mbx80 - ns1 cilinder wilt gaan de ns1 cilinder pakken, uitboren + honen en een prox cr125 85' of 86' zuiger zien te krijgen.
die zijn 54mm, en zo heb je meer cc's dan zon 110 malossi.
alsie dan ns vastloopt kun je m tot 56mm laten boren, dus dat is wel een aantal keer.
bij mbx cilinders gaat dat minder goed, want dat cilinderhemd word dan te dun, of te kort. daar zit een vernauwing in het hemd.
als je trouwens zon cilinder zover hebt uitgeboord kun je qua carburateur grootte ook wat groter gaan zitten.
een Mikuni 30mm TMX, of zon 32mm TM kan goed op 100cc.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Rens 31-12-2006 16:48 Print reply

Posts: 6863
een mtx oud type moet je geen lc blok in gaan proppen.

Ten eerste kost het veel meer moeite dan luchtgekoeld blok erin bouwe.

En een mbx blok heeft een kortere slag kleiner cil inhoud en kost dus veel meer moeite om er brute power uit te trekken.

Het is ook niet dat ze snel kapot lopen, gewoon goed afstellen. Langere slag dus minder toeren en minder slijtage.
Ik reed wel eens 20min volgas met iemand achterop, cil er een keer af getrokken maar geen rare slijtage sporen.

Dit bericht is gewijzigd door Rens op 31-12-2006 om 16:51 uur.
 
achter de maan is alles beter
StefanB 31-12-2006 17:08 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
denk dat ie beter maar gewoon met n mtx80 blok kan beginnen.
das al n veel betere basis dan mtx50.

en sjah als je niets wilt aanpassen maar enkel dingen wilt kopen kom je met n mtx gewoon niet zo heel ver.
dan ist gewoon "110" malossi erop, hpi, 28mm pwk, en denk dat zon onderlangse techno voor nsr daar wel goed op loopt.

maja als je gaat tunen raad ik een mbx of ns1 cilinder aan.
wat opboren, en echt GOED laten tunen ergens, of zelf natuurlijk.
cilinderkop ook goed erop aanpassen, en qua uitlaat of eentje voor je setup laten maken, of gewoon een goed model pakken.

ik heb zelf uitlaatmaten geregeld die in zweden in de 80cc sprintklasse gebruikt werden, daar alleen op een getunede honda cr80 cilinder, maja dat werkt ook goed op een getunede mbx80 cilinder.
Zoiets is vaak beter dan een opmaat berekende uitlaat.

ik zou trouwens als je voor een mbx80 - ns1 cilinder wilt gaan de ns1 cilinder pakken, uitboren + honen en een prox cr125 85' of 86' zuiger zien te krijgen.
die zijn 54mm, en zo heb je meer cc's dan zon 110 malossi.
alsie dan ns vastloopt kun je m tot 56mm laten boren, dus dat is wel een aantal keer.
bij mbx cilinders gaat dat minder goed, want dat cilinderhemd word dan te dun, of te kort. daar zit een vernauwing in het hemd.
als je trouwens zon cilinder zover hebt uitgeboord kun je qua carburateur grootte ook wat groter gaan zitten.
een Mikuni 30mm TMX, of zon 32mm TM kan goed op 100cc.



hou er rekening mee dat dit geintje niet op gaat voor mbx80 blok, hiervoor moet je een ns1 blok hebben, aangezien die cr125 een 14mm pistonpen gebruikt.. (je kunt gewoon cr125 pistonpen lagertje gebruiken icm NS1 kruk) bij mbx is small end te klein.
 
E24 M30b35@GT3576
KaWaReZ 31-12-2006 17:24 Print reply

Posts: 20582
topictitle

en volgende keer ff een wat uitgebreidere vraagstelling?
anders krijgen we alleen maar fluttopics
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 2354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved