Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40540 - Uitlaat maken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vuile Beunkoe 29-12-2006 15:49 Print topicpost

Posts: 6114
Hey mensen,

Ik ben van plan om binnekort zelf een homoet 6p van puch na te maken. Binnenmaten zijn me al bekend, alleen heb ik nog wat vragen over het maken van een uitlaat.



Dit is dus een tekening zonder bocht. Wat is het beste dan, gewoon een buis 28mm binnenmaat in een mooie vorm buigen, ongeveer dezelfde lengte als ori bocht?

En hoe de flens vast te maken? Losse flens zodat je de uitlaat tov de flens nog wat kan draaien (opzij). Of een losse flens maken en de uitlaat er met veren op clippen?

En het programma Cone Layout, daar heb ik ook nog wat vragen over. Ik neem aan dat ik bij de kegel in cone 2 mm extra op moet tellen vanwege de materiaaldikte (1mm)?


al met al, kom met al je tips en ervaringen

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 29-12-2006 om 15:52 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

De Schout 29-12-2006 15:57 Print reply
Posts: 5327
gewoon een 28mm voorbochtje kopen.. zijn er wel geloof ik, van die sigaar uitlaten voor puch, heb je ineens nette bocht met flens en al.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Vuile Beunkoe 29-12-2006 15:59 Print reply

Posts: 6114
hij komt niet op een puch, maar op een tomos
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Frysk 29-12-2006 16:02 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
hij komt niet op een puch, maar op een tomos


verrote snel uitlaatje voor tomos kopen/stelen/vinden/krijgen
en daar bocht vanaf flexen

enne de flens

ik zou voor vaste flens gaan

eerst bocht aan cilinder vast schroeven,
en dan uitlaat erop schuiven
en dan beugeltje maken aan uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 29-12-2006 om 16:06 uur.
 
giggitybyte
Vuile Beunkoe 29-12-2006 16:20 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


verrote snel uitlaatje voor tomos kopen/stelen/vinden/krijgen
en daar bocht vanaf flexen

enne de flens

ik zou voor vaste flens gaan

eerst bocht aan cilinder vast schroeven,
en dan uitlaat erop schuiven
en dan beugeltje maken aan uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 29-12-2006 om 16:06 uur.


lijkt me simpeler om dan op school eentje te buigen... Ook mooier btw.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Frysk 29-12-2006 16:21 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
[...]


lijkt me simpeler om dan op school eentje te buigen... Ook mooier btw.



als je dat op school kan zou ik dat yd doen
 
giggitybyte
Neluhz 29-12-2006 16:49 Print reply

Posts: 4032
lente van de bocht is wel degelijk belangerijk, de lengte van de uitlaat bepaalt namelijk het toerental waarin maximum vermogen gehaalt wordt, en dmv een langere bocht licht dat punt lager.
 
RM-sm 29-12-2006 16:52 Print reply

Posts: 3908
er zijn tog ook 32mm bochten (teminste voor puch/zundapp ect. wel)

 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Vuile Beunkoe 29-12-2006 16:57 Print reply

Posts: 6114
leuk maar puch maxi bochten enzo heb ik niks aan. Ook beter als ie wel 28mm is dan sluit hij iig goed aan op de diffuser.

cilinderaansluiting is meen ik 24 mm ofzo 22 mm meet ik net

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 29-12-2006 om 17:09 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Neluhz 29-12-2006 17:16 Print reply

Posts: 4032
kijk anders bij de lasaulec, daar verkopen ze kant en klare bochten.
 
Vuile Beunkoe 29-12-2006 17:21 Print reply

Posts: 6114
oke als je ook een link hebt ofzo? dit is voor mij een soort arabisch :P
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Neluhz 29-12-2006 18:29 Print reply

Posts: 4032
Uncle BLAM 31-12-2006 4:25 Print reply

Posts: 1025
Maak de eerste conus schuifbaar ten opzichte van de voorbocht ( met een soort klem, buisje van dikkere diameter die om de voorbocht scuift ofzo ) en ga als de uitlaat klaar is afstellen en test rijden en verschuif de uitlaat steeds een millimeter om te kijken op welke 'stand' hij het beste/hardst loopt

deze tip heb ik ooit 's van een pro tuner gekregen, op die manier verander je de inhoud van de totale uitlaat en kan nogal in prestatie schelen
 
een BF teller is sneller
Neluhz 1-1-2007 14:27 Print reply

Posts: 4032
je veranderd vooral de lengte, wat invloed heeft op het toerengebied waarin de uitlaat werkt.
 
Vuile Beunkoe 1-1-2007 14:28 Print reply

Posts: 6114
mwa echt testen was ik r niet mee van plan, als ik denk powerband mag iets opschuiven dan kort ik de bocht wel in / plak er wat bij.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

Dit topic is 3620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved