Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Raar probleem tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 873 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40537 - Raar probleem tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 872 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Toon 29-12-2006 13:27 Print topicpost

Posts: 1679
Men tsx is 2 keer nu in de kou uitgevallen tijdens stationair staan en de kickstart zat dan even vast.

Ik dacht dus gewoon aan een probleem met de kickstart, warmloper heb ik nog nooit in het jaar gehad met dezelfde afstelling en setup en sloot ik dus uit. Dus tja gewoon verderrijden en hij reed nog gewoon lekker alleen laag in toeren minder.
De volgende rit wou ik starten en wou dit niet met de kick(kick zat niet vast), aanlopen ging wel goed en compressie had hij ook nog(als je wandelt in zen 1 voel je het). Ik dus denken dat het de luchtafstelling is in de winter en daarmee geklooit ging maar niet met de kick aan de gang en ook niet laag in toeren lekker rijden.

Zou dit toch een warmloper zijn ? En hoe zou dit zo ineens kunnen met een afstelling waar 's zomers enz echt mee doorgereden is ? Ik vind het echt vreemd dat hij hoog in toeren nog evengoed als anders rijd, laag in toeren slecht kan dit warmloper zijn of waar moet ik dit zoeken ?
Zou dit met de oliepomp te maken kunnen hebben maar dat is toch ook raar dat ze het plots begeven heeft

Alvast dank
 

Henk-88 29-12-2006 13:49 Print reply

Posts: 26703
Als ik alleen afga op de symptomen die je beschrijft en niet op wat je denkt dan lijkt mij jouw brommer gewoon wat slechter starten en stationair lopen als het koud is.
Normaalgesproken moet de luchtschroef er ongeveer anderhalve slag uit bij een TSX; probeer nu eens 1 slag eruit.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Toon 29-12-2006 14:08 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Als ik alleen afga op de symptomen die je beschrijft en niet op wat je denkt dan lijkt mij jouw brommer gewoon wat slechter starten en stationair lopen als het koud is.
Normaalgesproken moet de luchtschroef er ongeveer anderhalve slag uit bij een TSX; probeer nu eens 1 slag eruit.


was het dat maar, ik heb alle simpele dingen geprobeerd (luchtfilter zuiver maken, bougie, luchtschroef bijna in alle standen klooien,..)
Maar hij wil echt niet in lage toeren lopen en stationair ook niet.
Ik weet niet waar te zoeken en dacht ik wacht maar op jullie meningen voor dingen (misschien) onnodig uiteen te halen
 
T_S_X_ 29-12-2006 14:20 Print reply

Posts: 1214
ik doe in de winter wel altijd iets grotere sproeier er in dan start ie beter.. klinkt gewoon alsof ie niet goed start als het koud is
 
Toon 29-12-2006 14:40 Print reply

Posts: 1679
Maar vorige winter reed en startte hij wel perfect?
 
Blijhoofd 29-12-2006 14:46 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
Maar vorige winter reed en startte hij wel perfect?



prober eens nieuwe zuiger veren n stel hem op nieuw af
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Toon 29-12-2006 15:41 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
[...]



prober eens nieuwe zuiger veren n stel hem op nieuw af


En dat de kickstart 2 keer bij het stilzetten vast zat zou dat geen warmloper kunnen zijn geweest ? Of zou hij dan boven de 6k ook niet meer lekker lopen
 
T_S_X_ 29-12-2006 17:20 Print reply

Posts: 1214
ja anders haal je gewoon even je cilinder er af halen en kijk je of alles goed zit...
 
Toon 29-12-2006 17:24 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T_S_X_
ja anders haal je gewoon even je cilinder er af halen en kijk je of alles goed zit...



Ja ok, dus dat zal het worden. Het kon zijn dat iemand anders nog iets weet, het zou nutteloos zijn om iets los te halen..
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 29-12-2006 22:20 Print reply

Posts: 13700
dat zuiger hapt met kickstart heb ik ook weleens, kan veer zijn ofzo die even blijft haken
 
Moped Macho 29-12-2006 23:36 Print reply

Posts: 2037
Ik zou je cilinder er voor de zekerheid even aftrekken en de wand/zuiger(veren) even inspecteren
 
Boerenkool om half 10.
Lykantroop 30-12-2006 1:39 Print reply

Posts: 4754
gewoon je cilinder er eens afhalen, geeft je de beste stand van zaken. Het is ook totaal niet moeilijk ofzo, je moet er alleen ff voor gaan zitten als het de 1e keer is, succes
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-12-2006 10:19 Print reply

Posts: 17929
als je kickstart terugslat loopt je blok achteruit, dit duid op een verkeerstaande ontsteking, en gaar wordende bougie of veel kool op je zuiger waardoor je detonatie krijgt
 
Toon 30-12-2006 14:13 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
als je kickstart terugslat loopt je blok achteruit, dit duid op een verkeerstaande ontsteking, en gaar wordende bougie of veel kool op je zuiger waardoor je detonatie krijgt



Hij slaat niet terug, maar hij heeft 2 keer na het crossen dat ik hem weer wou starten vastgezeten. even vooruit achteruit proberen en ff wachten en het was los. Maar daarna wou hij niet meer starten, ik denkend door de kou. Denk dat ik maar eens voor de eerste keer cil eraf ga halen ( de pistonpencirclipjes waarop moet je letten bij zetten nieuwe zuiger ?)

Maar vorig jaar reed en starte hij perfect in de kou met dezelfde afstelling daarom denk k toch warmloper en als het afstelling zou zijn zou dit denk k alleen met luchtschroef op te lossen zijn.

Nog iets, ik denk dat ik men blokje er heel ga uithalen het lekt namelijk net onder de veer waar je niet met je handen bij kan. Eerst draai ik alle schroeven aan en dan ga ik het proberen langs buiten te dichten, iemand tips ? ikzelf dacht aan een dun plaatje erop kleven met loctite
 

Dit topic is 872 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved