Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Raar probleem help

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 976 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #40533 - Raar probleem help
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 699 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Masterix 29-12-2006 11:28 Print topicpost

Posts: 236
hey ik heb vandaag gekeken en gedaan wat jullie zeiden.

ik leg het probleem nog even uit voor de mensen die niet weten waar dit over gaat.

ik reed gisteren op me woon werk verkeerd scooter.
"tomos is voor de hobby"
hij heeft het altijd goed gedaan en ineens rij ik een half uur en ik geef weer vol gas en ineens maakt tie een bwoooo geluid
als ik heel weinig gas geef kon ik nog wel zacht rijden dus ben zacht naar huis gereden.

heb even de caberateur schoongemaakt nou die was niet verstopt of vies maar heb het toch schoongemaakt en heb het probleem nog.

toen dacht ik even de bougie loshalen nou toen zag ik hetvolgende de ene kant van de bougie was koffiebruin en de andere kant was zwart heel raar .

nou is me vraag zou het door de bougie kunnen komen??
of kan de olie pomp ofzo kapot zijn of de electrishe shook?

tis een peugeot buxy



 

Woutjuh 29-12-2006 11:31 Print reply

Posts: 4422
misschien luchtfilter verstopt?
 
veel MT spul te koop!
Masterix 29-12-2006 11:33 Print reply

Posts: 236
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
misschien luchtfilter verstopt?


nee die heb ik ook al losgehad en nagekeken

ik hoop niet dat het iets ergs is ofzo wil het zelf maken want als ik um wegbreng kost het me egt veel geld
 
Red-dragon 29-12-2006 11:35 Print reply

Posts: 1486
Heb je een ander bougietje om te proberen? En evt een iets groter sproeiertje erin. Dan rijdt hij met het koude weer wat beter.

Je zou ook nog voor de zekerheid je kop eraf kunnen trekken, even naar de cilinderwand kijken..


Dit bericht is gewijzigd door Red-dragon op 29-12-2006 om 11:37 uur.
 
Fly like an Eagle...
Woutjuh 29-12-2006 11:36 Print reply

Posts: 4422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Masterix
[...]


nee die heb ik ook al losgehad en nagekeken

ik hoop niet dat het iets ergs is ofzo wil het zelf maken want als ik um wegbreng kost het me egt veel geld

't zal iig liggen aan carb/luchtfilter/cilinder/zuigerveren.. blok zal wss nie open moeten..

zuigerveren nog goed?
 
veel MT spul te koop!
Masterix 29-12-2006 11:50 Print reply

Posts: 236
ja ik ga vanavond een andere bougie halen.

mwa hij heeft het altijd vet goed gedaan niet opgevoerd en al.
hoorde ook niet rare geluiden uit de cil of het blok toen die raar deed.
hij start ook nog goed en loopt goed maar tis gewoon als ik vol gas doe en heel weinig gas komt tie wel vooruit .

hoop niet dat het de cilinder is zuigerveren lijkt me niet dan zou ik ook niet goed moeten starten en al langere tijd problemen moeten hebben want hij trok tot op het laaste moment goed en ook met weinig gas trekt tie goed
 
Saknet 29-12-2006 12:18 Print reply

Posts: 10355
klinkt als carb verstopt
of kpotte bougi idd

ik reed laatst zonder zuigerveer, want die was geknapt en me uitlaatpoort uitgevolgen, en toen kon ik nog gewoon volgas geven dus .

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-12-2006 om 12:19 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
HONDA MTX-TREME 29-12-2006 12:53 Print reply

Posts: 1486
Ik denk dat je gasnaald van je carburateur is losgeraakt.

Als je rijd en choked rijdt hij dan niet een klein beetje beter want dan weet ik het zeker dat het de gasnaald is.
 
Masterix 29-12-2006 13:03 Print reply

Posts: 236
ben net weer wezen kijken ff me bezine slangetje los gehaald van me caberateur en ik blaasde ff op die bezine leiding van de caberateur nou ik kreeg er geen lucht door heen

toen heb ik ff het vlotterbakje losgehaald en toen weer geblaast en de vlotter naar beneden geduwt toen kon ik er wel goed door heen blazen nou alles weer inelkaar gezet toen deed tie het weer ff denk 1 km en toen viel tie weer uit en ik weer blazen zat die bezine leiding weer dicht wat kan dit zijn jongens?

OWJA IK HEB EEN ELECTRISCHE CHOOK

Dit bericht is gewijzigd door Masterix op 29-12-2006 om 13:05 uur.
 
Masterix 29-12-2006 15:23 Print reply

Posts: 236
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Masterix
ben net weer wezen kijken ff me bezine slangetje los gehaald van me caberateur en ik blaasde ff op die bezine leiding van de caberateur nou ik kreeg er geen lucht door heen

toen heb ik ff het vlotterbakje losgehaald en toen weer geblaast en de vlotter naar beneden geduwt toen kon ik er wel goed door heen blazen nou alles weer inelkaar gezet toen deed tie het weer ff denk 1 km en toen viel tie weer uit en ik weer blazen zat die bezine leiding weer dicht wat kan dit zijn jongens?

OWJA IK HEB EEN ELECTRISCHE CHOOK

Dit bericht is gewijzigd door Masterix op 29-12-2006 om 13:05 uur.

weet iemand wat dit kan zijn ????
 
Kawasaa 29-12-2006 15:28 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Masterix
[...]

weet iemand wat dit kan zijn ????


Troep in de tank, leiding, brandstoffilter
maak gewoon even alles weer mooi schoon, tank doorspoelen met verse benzine
 
benellifan 29-12-2006 15:31 Print reply
Posts: 1553
haal je carburateur er eens helemaal vanaf haal hem uit elkaar goed schoon maken gasnaald er weer goed in trug zetten en dan kijken of hij het goed blijft doen.

of

je benzinefilter in tank of carburateur is verstopt haal de kraan eens van de tank af en kijk daarnaar hier heb ik ook een tijdje last van gehad.
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Frysk 29-12-2006 16:07 Print reply

Posts: 34930
zeker dat het de choke is ..
probleem hebben wij ook gehad

durf er bijna mijn NSR tussen te zetten
choke halen kost 27,50
 
giggitybyte

Dit topic is 699 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved