Bruuns |
28-12-2006 18:43 |
Posts: 2213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: badmuts20
Hallo luitjes,
Ik heb een fox deluxe welke helemaal orgineel is.
Deze is dus niet vooruit te branden en trekt voor geen meter.
Nu weet ik dat er de volgende begrenzingen op zitten:
1. Prop in uitlaat
2. CDI unit
3. Luchtfilter
4. Varioplaat (ring?)
Nu wil ik dus wat meer trekkracht, topsnelheid hoeft niet persee.
Dus door welke begrenzingen eruit te halen krijg ik meer trekkracht?
je zou andere rolletjes kunnen pakken. alleen dan heb je kans op overtoeren ( grote kans )
beter haal je de prop uit de uitlaat. niet teveel. want als je dat alleen doet., zul je ook overtoeren krijgen, met die varioplaat erin.
of je ropt dus de varioplaat eruit, en de prop. kwee nie hoe hard je dan rijd? 60 ofzo? hoe hard gaan die dingen.
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
- Han - |
28-12-2006 18:50 |
Posts: 9667 |
wat lul jij over overtoeren? Als jij je brommer helemaal ontgrenst moet die ook helemaal afgesteld worden. Als je te lichte rolletjes hebt gaat die idd overtoeren maken. Dat is gewoon testen
|
|
<10.000 posts |
|
Bruuns |
28-12-2006 18:58 |
Posts: 2213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
wat lul jij over overtoeren? Als jij je brommer helemaal ontgrenst moet die ook helemaal afgesteld worden. Als je te lichte rolletjes hebt gaat die idd overtoeren maken. Dat is gewoon testen
waarom lees je niet goed, of je snapt er zelf geen zak van. weet je wel wat een vario plaat doet.
Dit bericht is gewijzigd door Bruuns op 28-12-2006 om 18:58 uur.
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
badmuts20 |
28-12-2006 19:47 |
Posts: 52 |
Maar als ik er zo'n sito plus uitlaat (dus zonder prop) eronder gooi en ik vervang de vario voor een set van mallosi (dus rollen, vario en drukveer). Dan moet het toch al een stuk beter gaan.
Ik weet alleen niet hoever de CDI unit is begrenst en hoe.
|
|
|
|
Bruuns |
28-12-2006 20:18 |
Posts: 2213 |
dan heb je ook een leuke snelheid.
probeer dan eerst deze uitlaat te ontgrenzen. gaat hij te hard. doe je er weer iets wat een prop in.
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
badmuts20 |
28-12-2006 20:33 |
Posts: 52 |
Te hard kan hij nooit gaan.
Ik houd de uitlaat liever orgineel, voor het geval dat.
Iemand enig idee hoe de begrenzing van de CDI unit werkt?
Dit bericht is gewijzigd door badmuts20 op 28-12-2006 om 20:33 uur.
|
|
|
|
Bruuns |
28-12-2006 20:35 |
Posts: 2213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: badmuts20
Te hard kan hij nooit gaan.
Ik houd de uitlaat liever orgineel, voor het geval dat.
Iemand enig idee hoe de begrenzing van de CDI unit werkt?
Dit bericht is gewijzigd door badmuts20 op 28-12-2006 om 20:33 uur.
ik niet, misschien dat de search iets oplevert?
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
badmuts20 |
29-12-2006 11:50 |
Posts: 52 |
Nope,
Ben er wel achter dat een blauwe begrenst is en een zwarte niet.
Het schijnt ook dat de oude foxen een zwarte hebben.
Ff langs de brommerboer dus als het nodig is.
|
|
|
|
SmeeTz |
30-12-2006 12:31 |
Posts: 340 |
Ze hebben mij ooit gezegt dat je een condensator parallel zetten met het chassis en de blauw-gele draad van uw CDI moet zetten. Maar als ik van jou was zou ik gewoon sito + nemen en andere loodjes + varioplaatje steken. Als je echt goed wilt optrekken zou ik pollini speed control aanraden. Trekt hij met een beetje geluk auto-wheely als hij koud is
|
|
Say Hello to My Little Friend |
|
Jelmer MX |
30-12-2006 13:05 |
Posts: 13514 |
Misschien even kijken op www.Fox-Tuning.nl daar weten ze het zeker weten
en ik dacht dat het ook ergens op scooter-freaks stond...
Dit bericht is gewijzigd door Jelmer MX op 30-12-2006 om 13:05 uur.
|
|
|
|
Timmetje1990 |
30-12-2006 13:07 |
Posts: 801 |
over je CDI staat hier een FAQ op brommerforum, zal ff zoeken.
|
|
Tim heeft gesproken :'D |
|
badmuts20 |
31-12-2006 12:50 |
Posts: 52 |
@SmeeTz
Hm rommelen met een condensator. Dan zet ik er liever een oud model CDI in.
Is dat gewoon een variateurset?
@Jelmer MX
Ha die website heb ik meerdere malen gezien alleen toen werkte hij niet. Waren ook een .com links. Ik ga dat forum is bekijken.
@Timmiay
Ben benieuwd heb al de chearch ondersteboven gehad.
|
|
|
|
Saknet |
31-12-2006 12:56 |
Posts: 10355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SmeeTz
Ze hebben mij ooit gezegt dat je een condensator parallel zetten met het chassis en de blauw-gele draad van uw CDI moet zetten. Maar als ik van jou was zou ik gewoon sito + nemen en andere loodjes + varioplaatje steken. Als je echt goed wilt optrekken zou ik pollini speed control aanraden. Trekt hij met een beetje geluk auto-wheely als hij koud is
vooral gas geven als et koud is
Condensator tussen cdi en frame? zo werkt mijn elektronische handgeschakelde begrenzer ook En als ik die aanzet gaat ie langzamer.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
SmeeTz |
2-1-2007 13:39 |
Posts: 340 |
@ saknet
en
@ badmuts20
Hebben ze mij verteld ik weet nie of het bold of niet want ik heb het nooit zelf geprobeert. Maar je moet hem dan wel zeker neit op de blauw-gele draad aansluiten want dat is indd voor begrenzer te maken
Pollini speed control : 2 settjes lichte loodjes, een bolle varioster, en dan nog de klok voor je loodjes in te steken.
|
|
Say Hello to My Little Friend |
|
badmuts20 |
6-1-2007 0:18 |
Posts: 52 |
hm.
Ik heb dat fox forum is ondersteboven gehaald maar daar zijn ze niet zo te spreken over de polini variateur. De malossi heeft toch de voorkeur van de meeste.
Ook ben ik bij de brommerboer (scooterfactory barneveld) geweest van de wek. En die wist mij te vertellen dat de CDI pas begrenst bij 11000 toeren ofzo. Nou daar hoed ik me eigen dus ook niet meer zo druk over te maken dus.
De SITO plus uitlaat is al binnen gekomen en er zit zowaar een prop in.
Deze gaan we er dus eerst is ff uithalen
Dit bericht is gewijzigd door badmuts20 op 6-1-2007 om 0:19 uur.
|
|
|
|