Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MBX blok, Rechter keering

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40524 - MBX blok, Rechter keering
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stutje1 28-12-2006 17:07 Print topicpost

Posts: 189
Ik heb nou net mn blok gereviseerd.

maar ik heb een probleem, mn rechter keering lekt.

Nu zie ik de oude keering, en die heeft 2 veertjes aan elke kant 1.

Nu zie je op de foto's een schone(geheel groene)
en een groen/zwart/blubber kant.

nu zat de schone kant, richting het lager en krukas.
En de vieze kant richting je koppeling/kickstart etc.





Nou heb ik dus gewoon de nieuwe keering(met 1 veer, aan 1 kant) erin gezet, en de veerkant richting de koppeling/kickstart kant gedaan.
(omdat daar de olie vandaan komt).

Maar nu lekt hij dus, ik had wat olie op het tantwiel gegooit, en begon te draaien, al naar een min ong kwam het bij mijn krukas.

Nu is het zo, dat je deze keering kan vervangen zonder het lager eraf te halen .
Maar wat raden jullie aan, want ik had het idee, dat de keering er verder in kon!Ik heb em gewoon met mn vingers goed aan gedrukt, zodat hij vlak was met het carter.
Of moet hij er verder in?

-Nieuwe keering, met aan 2 zeides een veer.
-keering eruithalen, ontvetten en er weer induwen, en aantikken met een drevel?

 
honda mb 125cc

HondaHeus 28-12-2006 17:16 Print reply

Posts: 1489
Je moet een dopsleutel er tegenaan zetten wie precies zo groot is als de keerring..dan gewoon met de dop tegen de keerring aan slaan met hamer oid tot ie goed ver genoeg erin zit.
 
Stutje1 28-12-2006 17:19 Print reply

Posts: 189
Hmm oke, dat is idd beter, was ik ff vergeten!

Ik probeer eerst deze er dus verder in te slaan, met een dop van een ratel.

Dan zit er natuurlijk tussen de keering en drukas, mischien wat vernsellingsbak olie, en dat is niet goed.

Ik kijk dan weer of die nog lekt, anders haal ik hem eruit(dan gaat ie kapot), en zet ik er een nieuwe in, met 2 veren!

thnks

Dit bericht is gewijzigd door Stutje1 op 28-12-2006 om 17:20 uur.
 
honda mb 125cc
Moped Macho 28-12-2006 17:20 Print reply

Posts: 2037
Hij moet gelijk aan het carter liggen. Niet te diep, anders heb je kans dat je een oliekanaaltje dichtdrukt.

(Ben jij btw Stutje van PF? )

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 28-12-2006 om 17:21 uur.
 
Boerenkool om half 10.
Stutje1 28-12-2006 17:43 Print reply

Posts: 189
hm, ik haal de boel ff los, tantwiel enz.

En dan zal ik is een foto maken, want ik vind hem vlak ligge.

Ja ben ik idd..
 
honda mb 125cc
Stutje1 28-12-2006 18:23 Print reply

Posts: 189
update.

ik weet het probleem.

orgineel zit het zo:
Krukas, lager, keering, bus, tantwiel, ring, moer.

nu heb ik die bus niet.
MAar wel een keering voor die bus, keering 28-40-7.


Maar er zat keering 22-40-7 in, omdat ik die bus niet had.

Dus wat hebben jullie, andere mbx rijders??
wel of geen bus?

M'n bromboer zei, dat als je die bus niet hebt, dat je tantwiel speling heeft, op en neer als het ware, maar dat heeft hij niet.

Dus wat hebbe jullie... wel of geen bus!
 
honda mb 125cc
leonmt5 28-12-2006 18:31 Print reply

Posts: 799
die bus zit er niet voor niks.. het is beter als je die erop zet anders zit het tandwiel toch niet goed op zijn plaats?? misschien kun je er eentje draaien met de draaibank? is zo gedaan.
 
bert : bezopen en rijd toch.
John Huijben 28-12-2006 18:35 Print reply

Posts: 2433
bus kun je er gewoon uithalen,
enige wat je dan moet doen is n andere kering halen.
buitendiameter en dikte hetzelfde natuurlijk,
binnendiameter moet je ff opmeten,
ik zal wel even op de pc rondkijken, heb het nog wel ergens staan in cad.


edit:

heb even gekeken,
normaal is de binnendiameter van je kering 28 ofzo?
zonder bus moet dat 22 zijn iig.

dus 22x40x8 DGD als het goed is.

en die bus is nergens goed voor.
tandwiel word niet door de bus tegengehouden hoor.
zo word alleen voorkomen dat de krukas inslijt op de punt van de kering, maar dat de bus inslijt. die dus vervangen kan worden.
maja niet dat da zoveel boeit.
aan het vliegwielkant zit het niet, en zoveel brommers hebben het niet.

al heb ik wel wat ingesleten krukassen gezien, dus opzich is het zo gek nog niet.

Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 28-12-2006 om 18:39 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Stutje1 28-12-2006 18:49 Print reply

Posts: 189
thnks john.

na mn bromboer zei dat, dat die bus er voor zorgte, dat het tantwiel geen speeling had.

MAar ik heb dus een keering besteld, voor zonder de bus!
want de vorige eigenaar, die reed ook zonder die bus!

nahja, wel jammer dat ik die keering dus pas na het weekend heb..
Of ik probeer morgen een andere bromboer.

thnks iig.
 
honda mb 125cc
John Huijben 28-12-2006 18:50 Print reply

Posts: 2433
ik rij echt altijd zonder bus
tandwiel kan er gewoon op hoor.
mt5 enzo heeft ook geen bus
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Stutje1 28-12-2006 18:53 Print reply

Posts: 189
nee daarom, mn MB8 blok had het ook niet.

maarja, wel balen. Dat ik dus nu er pas achter kwam dat die keering veelste groot was!

 
honda mb 125cc
Almer 28-12-2006 19:03 Print reply

Posts: 3325
En hoe zit die bus dan om je krukas vraag ik me dan af? Met een sluitende perspassing of ook met een keerring?
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Stutje1 28-12-2006 19:04 Print reply

Posts: 189
lijkt mij, gewoon een bus, die tegen je lager komt, op de binnenring.

Daaromheen de keering dus.
En dan het tantwiel tegen de bus aan, met een ring en een moer.
 
honda mb 125cc
John Huijben 28-12-2006 19:12 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
En hoe zit die bus dan om je krukas vraag ik me dan af? Met een sluitende perspassing of ook met een keerring?


zit erop geschoven.
hele licht passing.
komt ook nogal ns voor dat de krukas in de bus gaat draaien.
heb ik wel ns n keer gehad.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Stutje1 29-12-2006 12:08 Print reply

Posts: 189
na deze kan wel dicht.
Ik probeer om een keering te krijgen met 2 veertjes, altijd beter als 1.




Dit bericht is gewijzigd door Stutje1 op 29-12-2006 om 12:09 uur.
 
honda mb 125cc
christianos 29-12-2006 12:11 Print reply

Posts: 20445
marthin, heeft de goeie keerring op ze site staan

www.bromfietsshop.nl

die heeft hij toen voor mij erop gezet, het is idd een speciale keerring, is niet goedkoop, maar dan je die bus wel weggooien en dat heeft alleen maar voordelen.
 

Dit topic is 1905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved