Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - nsr 4 plaats koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40519 - nsr 4 plaats koppeling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2704 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

seba221283 28-12-2006 3:52 Print topicpost
Posts: 9
Ik ben in het bezit van een nsr blok 80 met een 116cc cilinder op. Topsnelheid 130. maar nu zit ik in de problemen met men koppeling een 4 plaat dus. Ik krijg hem niet goed afgesteld. Er zitten nieuw platen in en als ik ze volledig aandraai de 4 bouten dus dan koppelt hij niet. Als ik hem wat losser zet koppelt hij goed maar slipt hij als ik gas te veel opendraai en na een tijd heeft hij dat meer en meer, de vijzen komen vanzelf los. Aan wat zou dat kunnen liggen? men drukveren versleten? Hoe komt het dat hij ni koppelt als ik de bouten volledig aandraai want zoals ik al gelezen heb moet dit zo!

Kan er iemand me helpen, weet er geen raad mee, heb al vanalles geprobeerd....



 

Henk-88 28-12-2006 3:57 Print reply

Posts: 26703
Het is niet echt supernuttig maar ik weet van Kreidler dat de boutjes v/d koppeling na het aandraaien weer twee slagen los moeten.
Waar heb je gelezen dat dat bij een NSR niet moet dan?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Saknet 28-12-2006 4:57 Print reply

Posts: 10355
mja bij mn honda mb kon ik ze gewoon altijd aandraaien.. helaas(?) is nsr koppeling net iets anders, en daar heb ik verder geen ervaring mee

heb je al een tekening van de koppeling erbij gehad?


meer tekeningen van nsr



Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-12-2006 om 5:00 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
leonmt5 28-12-2006 12:51 Print reply

Posts: 799
ik heb ook een keer gehad dat de koppeling het niet deed het lag aan een plaatje dat op de verkeerde plaats zat:P er hoort een plaatje tegen het koppelingshuis aan te zitten die hadi k helemaal voor de kopelingsplaten neergeplaatst
 
bert : bezopen en rijd toch.
honda fryslan 28-12-2006 13:02 Print reply

Posts: 1914
alles goed vastdraaien en afstellen met je koppelingskabel
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
seba221283 28-12-2006 13:16 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Het is niet echt supernuttig maar ik weet van Kreidler dat de boutjes v/d koppeling na het aandraaien weer twee slagen los moeten.
Waar heb je gelezen dat dat bij een NSR niet moet dan?





Heb het al geprobeerd met 1 slag terugdraaien en dan gaan de koppilinsplaten slippen en na paar km's rijden komen de bouten vanzelf terug losser tot ze tegen het koppelingsdeksel schuren. Ik vermoed dat het aan men veren ligt...



 
seba221283 28-12-2006 13:17 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
alles goed vastdraaien en afstellen met je koppelingskabel


Alles zit op de juiste plaats hoor.
 
Moped Macho 28-12-2006 14:06 Print reply

Posts: 2037
Die boutjes die de veren tegenhouden moeten helemaal vastgedraaid worden.
Je nsr ontkoppelt dus heel de tijd? Bij mij moest ik een stukje van mijn drukstiftje affrezen. Toen slipte ie niet meer. Misschien moet jij hier ook eens naar kijken. Is heel makkelijk te checken door te kijken of ie wel goed aangrijpt zonder de koppelingsdeksel.
 
Boerenkool om half 10.
seba221283 28-12-2006 14:57 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Die boutjes die de veren tegenhouden moeten helemaal vastgedraaid worden.
Je nsr ontkoppelt dus heel de tijd? Bij mij moest ik een stukje van mijn drukstiftje affrezen. Toen slipte ie niet meer. Misschien moet jij hier ook eens naar kijken. Is heel makkelijk te checken door te kijken of ie wel goed aangrijpt zonder de koppelingsdeksel.


Hij ontkoppeld niet denk ik. Hij doet namelijk niets als ik kopelingshendel inhou, koppeling reageerd niet (hij rijd gewoon door) en als ik van vitesse verander krijgt de blok nen tik... Zeker weten dat ik ze volledig moet aandraaien want de ene zeg ja en de andere weer niet voor nsr.
 
Moped Macho 28-12-2006 14:59 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: seba221283
[...]


Hij ontkoppeld niet denk ik. Hij doet namelijk niets als ik kopelingshendel inhou, koppeling reageerd niet (hij rijd gewoon door) en als ik van vitesse verander krijgt de blok nen tik... Zeker weten dat ik ze volledig moet aandraaien want de ene zeg ja en de andere weer niet voor nsr.

Ja, heel zeker. Niet te vast, zodat je ze kapot draait. Maar wel tot het schroefdraad 'op' is en dan nog een stukje.

Bekijk je drukstift eens, misschien moet je je kabel wat strakker zetten?
 
Boerenkool om half 10.
seba221283 28-12-2006 15:12 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]

Ja, heel zeker. Niet te vast, zodat je ze kapot draait. Maar wel tot het schroefdraad 'op' is en dan nog een stukje.

Bekijk je drukstift eens, misschien moet je je kabel wat strakker zetten?


Mijn koppelingssysteem werkt met een drukstift die op een plaat drukt met een lager erin (geen staaf ofzo)

Als ik de bouten volledig aandraai zit ik met heel wat speling tussen drukstift en plaat, ik heb hem dan volledig aangedraaid de kabel tot er geen speling meer was, dat was dan ook het uiterste punt dat ik kon aandraaien, maar hij pakt nog niet.
 
Moped Macho 28-12-2006 15:33 Print reply

Posts: 2037
Die mand en de 'deksel' waar de platen in zitten, zitten die wel op elkaar geschoven (zitten namelijk ook tandjes aan, en die moeten in elkaar grijpen, zodat je platen strak zitten.
 
Boerenkool om half 10.
seba221283 28-12-2006 15:49 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Die mand en de 'deksel' waar de platen in zitten, zitten die wel op elkaar geschoven (zitten namelijk ook tandjes aan, en die moeten in elkaar grijpen, zodat je platen strak zitten.



Ja hoor heb alles een paar keer goed nagekeken. Alles zit goed op zen plaats.
Ik heb nog een 3 plaat koppeling liggen van een 50cc, zou dit erop gaan? Ik heb het nog ni geprobeerd omdat ik dacht van niet...
 
S1lv3r 28-12-2006 15:51 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: seba221283
[...]



Ja hoor heb alles een paar keer goed nagekeken. Alles zit goed op zen plaats.
Ik heb nog een 3 plaat koppeling liggen van een 50cc, zou dit erop gaan? Ik heb het nog ni geprobeerd omdat ik dacht van niet...


met die 116cc trekt je hem finaaaaal door de koppeling heen, maw ghet gaat dus slippen als een gek ;p
 
seba221283 28-12-2006 15:57 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


met die 116cc trekt je hem finaaaaal door de koppeling heen, maw ghet gaat dus slippen als een gek ;p


Dacht ik ook. Er zal niets aders opzitten dan nieuwe sterke veren te gaan halen maar nu blijkt dat ale winkel vandaag gesloten zijn, das weer eens pech hebben.


 
seba221283 28-12-2006 16:00 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Het is niet echt supernuttig maar ik weet van Kreidler dat de boutjes v/d koppeling na het aandraaien weer twee slagen los moeten.
Waar heb je gelezen dat dat bij een NSR niet moet dan?


Dat wil ik best geloven want alleen dan pakt de koppeling wel, maar na een tijd komen die bouten volladig los te staan, ik denk dat men veren versleten zijn.

Ze zeggen me allemaal dat ik ze strak moet aandraaien


 

Dit topic is 2704 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved