Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha dt80cc versnellingsbak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1009 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40511 - Yamaha dt80cc versnellingsbak
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KennyVespa 28-12-2006 17:53 Print reply
Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
oke, even duidelijkheid.
gebruik for fuck sake comma's en punten.

Weet je hoe je moet schakelen ?
Of hoe hij in zijn 1e versnelling moet ?
( gewoon serieus antwoord graag, als je het niet weet, maakt niet uit, dan helpen we je heus wel verder.. )

blokkeert hij in 1e versnelling als je ermee loopt ?

Zo ja, dan is het goed.

Zo niet, 1 : dan is zuiger en/of cilinder versleten, en heeft hij daarom dus te weinig compressie.
2 : Valse lucht bij de cilinder, grote kans tussen cilinder en cilinderkop.

je koppeling gaat duidelijk te zwaar als je kramp in je vingers krijgt. ( of je bent slap :-P )

Als je de koppeling inknijpt, en hij staat in een versnelling, kan je de brommer dan makkelijk duwen zonder dat het achterwiel blokeert ? ( dus, zoals ik al zei : Ontkoppelt hij goed ? )

16mm is voor een Yamaha 80cc wel wat klein, maar mogenlijk.
de TY80 werd ook uitgerust met een 16mm carb. ( is hetzelfde blok )
LET WEL : Niet lang hoog in de toeren gaan rijden met je huidige setup.
( TY80 is een trail ''brommer'' en dus niet geschikt voor langdurig toeren maken, maar de gas reactie is beter met een kleinere carb. )





Neej weet niet hoe ik met dat ding moet schakelen, is pas mijn eerste crossbrommer dus..

hij blokeert niet egt super veel maar een beetje..

neej ben niet slap..

ik kan hem wel makkelijk duwen als hij in de versnelling staat als ik de koppeling induw..

hoe groot moet de carb dan zijn want de jongen waar ik hem van kocht zij dat die wel een grotere carb kon gebruiken..



Dit bericht is gewijzigd door KennyVespa op 28-12-2006 om 17:54 uur.
 
Mopar 28-12-2006 18:01 Print reply

Posts: 4772
oke allereerst ga je hem in zijn 1e versnelling zetten.

Pak je brommer, ga ernaast staan, duw je brommer heel licht, stop, en druk je versnellings pookje omlaag zodat je ''klik'' hoort, loop daarna weer totdat hij blokkeert ( na 10cm ofzo :-P ) , en daarna weer het pookje omlaag drukken zodat je ''klik'' hoort.

Doe dit net zolang dat hij niet meer blokkeert.

Als hij na 6x ofzo nog steeds blokeerd, dus het pookje 1x een heel klein stukje omhoog, zodat je weer een klik hoort.
Nu staat hij in zijn vrij.

Als je iedere keer omlaag moest drukken om hem in zijn vrij/neutraal te zetten, heb je een 4bak.
Als je hem dan 1x omhoog klikt staat hij in zijn 1e versnelling.

Probeer dat eerst eens, als je dat allemaal al weet moet je het ff zeggen
 
KennyVespa 28-12-2006 18:08 Print reply
Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
oke allereerst ga je hem in zijn 1e versnelling zetten.

Pak je brommer, ga ernaast staan, duw je brommer heel licht, stop, en druk je versnellings pookje omlaag zodat je ''klik'' hoort, loop daarna weer totdat hij blokkeert ( na 10cm ofzo :-P ) , en daarna weer het pookje omlaag drukken zodat je ''klik'' hoort.

Doe dit net zolang dat hij niet meer blokkeert.

Als hij na 6x ofzo nog steeds blokeerd, dus het pookje 1x een heel klein stukje omhoog, zodat je weer een klik hoort.
Nu staat hij in zijn vrij.

Als je iedere keer omlaag moest drukken om hem in zijn vrij/neutraal te zetten, heb je een 4bak.
Als je hem dan 1x omhoog klikt staat hij in zijn 1e versnelling.

Probeer dat eerst eens, als je dat allemaal al weet moet je het ff zeggen



ik heb het geprobeerd en het lukt,,

als ik hem steeds weer naar onder duw dan blokeert hij op het laatste heel erg,, als ik dan 1 keer omhoog duw staat hij in zijn vrij

dus wat moet ik nu doen
 
KennyVespa 28-12-2006 18:32 Print reply
Posts: 133
Nou ben er dus uit denk ik

als je dus omhoog schakeltje schakel je van de 1 naar de 2 of van de 3 naar de 4.,

en als je naar beneden schakelt dan schakel je dus terug.

en als je helemaal terug ben en 1 tikje omhoog doet dan staat hij in de neutraal en als je 2 tikjes omhoog doe dan staat hij weer in zijn 1

kan ik morgen eindelijk eens rijden

bedankt mopar ik laat het je wel weten allemaal

en in de 1 blokeert hij ook super erg in de 4 niet zo erg dus

Dit bericht is gewijzigd door KennyVespa op 28-12-2006 om 18:32 uur.
 
Mopar 28-12-2006 18:43 Print reply

Posts: 4772
Misschien is een schema wat makkelijker.
Als je 4 versnellingen hebt kan je op op de volgende manieren schakelen.

4
3
2
1
N(eutraal/vrij)

OF

4
3
2
N(eutraal/vrij)
1

Als je een 5 bak hebt, ( kom je vanzelf achter )

5
4
3
2
N(eutraal/vrij)
1

Denk dat het zo wat duidelijker is :-P

Ik hoop voor je dat je een 4bak hebt, met de neutraal gewoon onderaan, das super makkelijk, snel, en praktisch

edit :
Dat hij in zijn 1e versnelling super goed blokkeerd is een heel goed teken!!
En ga niet meteen volgas rijden, rij hem rustig warm


Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 28-12-2006 om 18:45 uur.
 
KennyVespa 29-12-2006 15:44 Print reply
Posts: 133
Ik heb volgens mij een 4 bak maar ga dadelijk rijden en dan kom ik er wel uit en jah heb de neutraal onderaan.

Heel erg bedankt mopar

kijk aan zoon mensen heb je wat
 
KennyVespa 29-12-2006 19:19 Print reply
Posts: 133
Heb dus net gescheurt op dat ding,

Heb dus een 5 versnellings bak en de volgorde is:

5
4
3
2
Neutraal
1

Hij rijd en schakelt super.

aleen heb ik als ik de koppeling in knijp dat hij ineens super veel toeren begint te draaien,
moet ik heb dan nog afstellen met de stationair schroef of hoe anders..

en welke carb hoort er orgineel op heb nu 16mm..
 

Dit topic is 1450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved