Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Olie (am6) Motorhispania RX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1189 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40505 - Olie (am6) Motorhispania RX
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10352 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Moped Macho 27-12-2006 12:22 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


ik dacht dus dat ik het wist. maar thx dat jullie me corrigeerden. Ma ik heb het tog echt bij de puch gedaan meende ik. Ja nu begin ik ook te twijfelen. ik zal m zo is bekijken hoe het zit.

topic is beantwoord kan denk wel slotje op

Bij Puch moet je hem idd tot het nokkie vullen
 
Boerenkool om half 10.
YamahaDT80LC2 27-12-2006 12:24 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrracer
naar mijn idee is dit te dik, deze olie is meer voor de wat oudere brommers, ik denk dat je er beter 10w-40 in kan doen

edit: ik gebruik deze olie voor mijn yamaha fs1

Dit bericht is gewijzigd door nsrracer op 27-12-2006 om 10:33 uur.



In het boekje van me DT50SM ( ook AM6 dus ) staat dat er 10w30 in moet...
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Gideon 27-12-2006 13:53 Print reply

Posts: 6855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
het probleem is gewoon dat je met dit soort goed bedoelde adviezen iemands blok kan verneuken.

de max. hoevelheeid olie is er niks voor niks.

en trouwens, ik durf er veel om te verwedden dat je ook veelsteveel olie in je grasmaaier dondert

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 27-12-2006 om 12:03 uur.


Wat gebeurt er dan als je er teveel in pleurt? Hoezo zouden je keerringen dan naar de klote gaan?

Heb altijd met me MT gedaan dat ik em volpleurde en als ik de olie kon zien, dan vond ik het wel goed
 
SSTjoener
Nouwk 27-12-2006 13:56 Print reply

Posts: 4242
Heb net voor je in het -Spaanstalige - instructieboekje gekeken, daar staat niets in. Bij de dealer werd ook aangeraden er 10w-40 in te doen!
 
christianos 27-12-2006 13:56 Print reply

Posts: 20445
het kan gewoon vervelend worden voor je keerringen enzo, je hebt toch altijd met carterdruk te maken (ook bij een 2 takt).

Je blok is er niet op berekend..

 
Jelmer MX 27-12-2006 14:00 Print reply

Posts: 13514
zal ik ook effe in boekje kijke dan:P
staat d'r niet in.. volgens mij gewoon 10w40 of 12w40

Dit bericht is gewijzigd door Jelmer MX op 27-12-2006 om 14:56 uur.
 
PRO TUNING 27-12-2006 15:04 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrracer
naar mijn idee is dit te dik, deze olie is meer voor de wat oudere brommers, ik denk dat je er beter 10w-40 in kan doen

edit: ik gebruik deze olie voor mijn yamaha fs1

Dit bericht is gewijzigd door nsrracer op 27-12-2006 om 10:33 uur.


10W/30 is dunner als 10W/40

Maar waarom willen jullie steeds motor olie in een versnellingsbak gooien ??
 
Frysk 27-12-2006 16:02 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Quad racer
[...]



neem aan dat honda cbr600 wel natte platte koppeling heeft


maruh weten jullie ook hoeveel er ongeveer in moet (of moet ik schroefje op de koppelings deksel eruit draaien en vullen tot het er uit komt lopen)




hij bedoel dus. :
ff kijken of het voor natte koppeling olie is
want de olie die bij de koppeling zit gaat ook bij de versnellingsbak.. dus ff kijken of dat in dit geval oko zo is
 
giggitybyte
Quad racer 27-12-2006 18:03 Print reply
Posts: 103
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
[...]



In het boekje van me DT50SM ( ook AM6 dus ) staat dat er 10w30 in moet...




als het in het boekje staat dan zal het wel kloppen denk ik tog??
 
Sypie_Honda 27-12-2006 20:03 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
het kan gewoon vervelend worden voor je keerringen enzo, je hebt toch altijd met carterdruk te maken (ook bij een 2 takt).

Je blok is er niet op berekend..



eeehm ja, carterdruk in je versnellingsbak

als er boven op je blok een ontluchting zit, hoe wil je dan ooit druk opbouwen?

iig, als je er toch onverhoopt te veel in sodemietert, kan hooguit je blok wat beginnen te lekken, en je koppeling wat vaag doen.

bij een 4t, moet je er NOOIT te veel in doen!

maar bij een 2t boeit het niet super veel...

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 27-12-2006 om 20:04 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
YamahaDT80LC2 27-12-2006 20:05 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Quad racer
[...]




als het in het boekje staat dan zal het wel kloppen denk ik tog??



eum jah ik neem aan van wel.
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
bunji 27-12-2006 20:10 Print reply

Posts: 1861
ehm gewoon 10W40 ja, en ik zou geen 'sjaak banaan, beslist de goedkoopste!' merk nemen maar gewoon Agip oid
 
Kawasaki ZXR 400
Jarco 27-12-2006 20:22 Print reply

Posts: 4520
ik rij 10w80 @ am6(850 ml) , nergens geen problemen.
 
PRO TUNING 27-12-2006 20:39 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
ik rij 10w80 @ am6(850 ml) , nergens geen problemen.


10W80 bestaat niet
 
Bruuns 27-12-2006 20:41 Print reply

Posts: 2213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
ik rij 10w(80/2) @ am6(850 ml) , nergens geen problemen.




 
A-j bange leaft goa-j bange dood..

Dit topic is 10352 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved