Moped Macho |
27-12-2006 12:22 |
Posts: 2037 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]
ik dacht dus dat ik het wist. maar thx dat jullie me corrigeerden. Ma ik heb het tog echt bij de puch gedaan meende ik. Ja nu begin ik ook te twijfelen. ik zal m zo is bekijken hoe het zit.
topic is beantwoord kan denk wel slotje op
Bij Puch moet je hem idd tot het nokkie vullen
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
YamahaDT80LC2 |
27-12-2006 12:24 |
Posts: 1135 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nsrracer
naar mijn idee is dit te dik, deze olie is meer voor de wat oudere brommers, ik denk dat je er beter 10w-40 in kan doen
edit: ik gebruik deze olie voor mijn yamaha fs1
Dit bericht is gewijzigd door nsrracer op 27-12-2006 om 10:33 uur.
In het boekje van me DT50SM ( ook AM6 dus ) staat dat er 10w30 in moet...
|
|
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly |
|
Gideon |
27-12-2006 13:53 |
Posts: 6855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
het probleem is gewoon dat je met dit soort goed bedoelde adviezen iemands blok kan verneuken.
de max. hoevelheeid olie is er niks voor niks.
en trouwens, ik durf er veel om te verwedden dat je ook veelsteveel olie in je grasmaaier dondert
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 27-12-2006 om 12:03 uur.
Wat gebeurt er dan als je er teveel in pleurt? Hoezo zouden je keerringen dan naar de klote gaan?
Heb altijd met me MT gedaan dat ik em volpleurde en als ik de olie kon zien, dan vond ik het wel goed
|
|
SSTjoener |
|
Nouwk |
27-12-2006 13:56 |
Posts: 4242 |
Heb net voor je in het -Spaanstalige - instructieboekje gekeken, daar staat niets in. Bij de dealer werd ook aangeraden er 10w-40 in te doen!
|
|
|
|
christianos |
27-12-2006 13:56 |
Posts: 20445 |
het kan gewoon vervelend worden voor je keerringen enzo, je hebt toch altijd met carterdruk te maken (ook bij een 2 takt).
Je blok is er niet op berekend..
|
|
|
|
Jelmer MX |
27-12-2006 14:00 |
Posts: 13514 |
zal ik ook effe in boekje kijke dan:P
staat d'r niet in.. volgens mij gewoon 10w40 of 12w40
Dit bericht is gewijzigd door Jelmer MX op 27-12-2006 om 14:56 uur.
|
|
|
|
PRO TUNING |
27-12-2006 15:04 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nsrracer
naar mijn idee is dit te dik, deze olie is meer voor de wat oudere brommers, ik denk dat je er beter 10w-40 in kan doen
edit: ik gebruik deze olie voor mijn yamaha fs1
Dit bericht is gewijzigd door nsrracer op 27-12-2006 om 10:33 uur.
10W/30 is dunner als 10W/40
Maar waarom willen jullie steeds motor olie in een versnellingsbak gooien ??
|
|
|
|
Frysk |
27-12-2006 16:02 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Quad racer
[...]
neem aan dat honda cbr600 wel natte platte koppeling heeft
maruh weten jullie ook hoeveel er ongeveer in moet (of moet ik schroefje op de koppelings deksel eruit draaien en vullen tot het er uit komt lopen)
hij bedoel dus. :
ff kijken of het voor natte koppeling olie is
want de olie die bij de koppeling zit gaat ook bij de versnellingsbak.. dus ff kijken of dat in dit geval oko zo is
|
|
giggitybyte |
|
Quad racer |
27-12-2006 18:03 |
Posts: 103 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
[...]
In het boekje van me DT50SM ( ook AM6 dus ) staat dat er 10w30 in moet...
als het in het boekje staat dan zal het wel kloppen denk ik tog??
|
|
|
|
Sypie_Honda |
27-12-2006 20:03 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
het kan gewoon vervelend worden voor je keerringen enzo, je hebt toch altijd met carterdruk te maken (ook bij een 2 takt).
Je blok is er niet op berekend..
eeehm ja, carterdruk in je versnellingsbak
als er boven op je blok een ontluchting zit, hoe wil je dan ooit druk opbouwen?
iig, als je er toch onverhoopt te veel in sodemietert, kan hooguit je blok wat beginnen te lekken, en je koppeling wat vaag doen.
bij een 4t, moet je er NOOIT te veel in doen!
maar bij een 2t boeit het niet super veel...
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 27-12-2006 om 20:04 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
YamahaDT80LC2 |
27-12-2006 20:05 |
Posts: 1135 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Quad racer
[...]
als het in het boekje staat dan zal het wel kloppen denk ik tog??
eum jah ik neem aan van wel.
|
|
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly |
|
bunji |
27-12-2006 20:10 |
Posts: 1861 |
ehm gewoon 10W40 ja, en ik zou geen 'sjaak banaan, beslist de goedkoopste!' merk nemen maar gewoon Agip oid
|
|
Kawasaki ZXR 400 |
|
Jarco |
27-12-2006 20:22 |
Posts: 4520 |
ik rij 10w80 @ am6(850 ml) , nergens geen problemen.
|
|
|
|
PRO TUNING |
27-12-2006 20:39 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jarco
ik rij 10w80 @ am6(850 ml) , nergens geen problemen.
10W80 bestaat niet
|
|
|
|
Bruuns |
27-12-2006 20:41 |
Posts: 2213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jarco
ik rij 10w(80/2) @ am6(850 ml) , nergens geen problemen.
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|