Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Sprint NSR powered by SDT-tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 798 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #40485 - Sprint NSR powered by SDT-tuning
Pagina 2 van 29
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 27, 28, 29Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 82569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda fryslan 24-12-2006 23:18 Print reply

Posts: 1914
ziet er goed uit! ga zo door
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
honda-mbx 24-12-2006 23:21 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
klinkt allemaal wel leuk en aardig enzo.
ziet er ook top uit.

maar bij een 70cc sprint mag je eigelijk geen eens je versnellingsbak aanpassen.
bovendien hoort er bj het type brommer het orginele blok aanwezig te zijn. andere cilinder mag wel. maar de bak niet.
zelfde verhaal enzo als met voorvork, wielbasis.


in damwoude mag het wel, net als in genemuiden.
ik heb met de organisatie overlegt, en heb ook gezegt: als jullie willen dat er niet altijd de zelfde (am5) rijder op het podium eindigt, dan moeten ze het vrij geven zodat de andere rijders ook een eerlijke kans maken.

het blok is gewoon een 50cc nsr blok. 80 blok had veel makkelijk geweest, maar is gewoon 50blokje (dat moest van het regelement igg).


bedankt voor de reactie, moedigd alleen maar aan


 
ik vlam je..
honda-mbx 24-12-2006 23:23 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
hmm ziet er allemaal heel leuk uit, maar twijfel er alleen aan of je cil nu haaks op de krukas staat. controleer dit wel ff voordat je em start om een serie vage vastlopers te voorkomen.

edit: hoe komen je timingen uit met die veel kortere slag

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 24-12-2006 om 23:15 uur.


ik heb het carter keurig uitgeklokt op het bestaande deel, hij staat dus gewoon haaks op de krukas zeg maar.
timingen komt wel goed uit, als je het onderste deel van mn verhaal leest
 
ik vlam je..
bikkeltje 24-12-2006 23:50 Print reply

Posts: 2380
oei....wat ziet dit ding er netjes uit. Ga zo door Je pakt het zeer prof aan
 
De Schout 24-12-2006 23:51 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


ik heb het carter keurig uitgeklokt op het bestaande deel, hij staat dus gewoon haaks op de krukas zeg maar.
timingen komt wel goed uit, als je het onderste deel van mn verhaal leest


ok ook weer gerustgesteld ennuh heb idd heel snel gescrold toen je over uiterlijk begon dus laatste stukje had ik gemist..
 
tune tweak fiddle bang bummer
jd boer 24-12-2006 23:52 Print reply

Posts: 6005
sietse kennende komt alles wel goed
 
rs1sprintuhr
HondaMT5TK 25-12-2006 10:51 Print reply
Posts: 409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


in damwoude mag het wel, net als in genemuiden.
ik heb met de organisatie overlegt, en heb ook gezegt: als jullie willen dat er niet altijd de zelfde (am5) rijder op het podium eindigt, dan moeten ze het vrij geven zodat de andere rijders ook een eerlijke kans maken.

het blok is gewoon een 50cc nsr blok. 80 blok had veel makkelijk geweest, maar is gewoon 50blokje (dat moest van het regelement igg).


bedankt voor de reactie, moedigd alleen maar aan




Als jij met een cr80 bak mag rijden op genemuiden en damwoude zou de rest van de klasse ook met een korte bak mogen rijden, wat jij nu beweert is dat alleen jij met een andere bak mag rijden.

 
Rieju RR sprinter :b
drd erik 25-12-2006 11:00 Print reply
Posts: 363
netjes hor

maar vroeg me af waarom je de cilinder aan de onderkant en bovenkant gaat afdraaien..

cilinder onderkant afdraaien is timingen naar beneden brengen, (squis) wordt dus ook krapper

en al ga je hem dan nog is aan de bovenkant afdraaien hou je geen squish meer over?

en wil geen discussie uitlokken over honda/derbi/am6 een honda is zeker ook wel snel te krijgen alleen moet je er gewoon veeeeel meer aan doen, wat natuurlijk ook een uitdaging is.. ik vindt t iig onwijs cool om te zien, maar vraag me af of een cr versnellingsbak niet te korte versnellingen heeft?

en hoe zit dat bij een honda cr cilinder, neem aan geen koeling door t blok..
 
jd boer 25-12-2006 11:01 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaMT5TK
[...]


Als jij met een cr80 bak mag rijden op genemuiden en damwoude zou de rest van de klasse ook met een korte bak mogen rijden, wat jij nu beweert is dat alleen jij met een andere bak mag rijden.



nee de rest ook
 
rs1sprintuhr
Fryske_Honda 25-12-2006 11:05 Print reply

Posts: 1552
word echt mooi
succes
 
honda-mbx 25-12-2006 11:06 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drd erik
netjes hor

maar vroeg me af waarom je de cilinder aan de onderkant en bovenkant gaat afdraaien..

cilinder onderkant afdraaien is timingen naar beneden brengen, (squis) wordt dus ook krapper

en al ga je hem dan nog is aan de bovenkant afdraaien hou je geen squish meer over?

en wil geen discussie uitlokken over honda/derbi/am6 een honda is zeker ook wel snel te krijgen alleen moet je er gewoon veeeeel meer aan doen, wat natuurlijk ook een uitdaging is.. ik vindt t iig onwijs cool om te zien, maar vraag me af of een cr versnellingsbak niet te korte versnellingen heeft?

en hoe zit dat bij een honda cr cilinder, neem aan geen koeling door t blok..



afdraaien heeft met meerde factoren te maken, ten eerste moet het slag verschil opgelost worden.
en dan natuurlijk de squish ed nog goed zetten, zit er niet over in

versnelling is waarschijnlijk niet te kort, eventueel pas ik mn tandwiel verhouding op achterwiel en blok aan.
(eventueel kan ik ook de vertanding van de bak aan passen.. heb het materiaal er voor. )
koeling zit gewoon op de cilinder, en loopt niet door het blok.

anyway, bedankt voor de reactie's


@ rest: uiterlijk komt ook heel zeker goed, volg het maar.. zal deze week weer even nieuwe foto's maken..
 
ik vlam je..
drd erik 25-12-2006 11:18 Print reply
Posts: 363
vind je doelstellingen wel gewaagd.. minstens 20 pk en onder de 8 sec.. dijkman had toendertijd ook ''maar 16 pk'' en 8 sec rond, maar wens je veel suc6 iig


heb je ook foto van de uitlaatpoort ed van die cilinder?
 
jd boer 25-12-2006 11:19 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drd erik
vind je doelstellingen wel gewaagd.. minstens 20 pk en onder de 8 sec.. dijkman had toendertijd ook ''maar 16 pk'' en 8 sec rond, maar wens je veel suc6 iig


heb je ook foto van de uitlaatpoort ed van die cilinder?



mwaar wie is dijkman


vergeleken met deze fries
 
rs1sprintuhr
stoeptegel 25-12-2006 11:26 Print reply

Posts: 3085
zeer mooi en prof.Maar wordt een ns1 met nsr50 blok door de organisatie wel als brommert gezien?
 
80 cc ownatsj
Woutjuh 25-12-2006 11:30 Print reply

Posts: 4422
sorry, maar ik vond de R6 kont mooier dan de RS kont
 
veel MT spul te koop!

Dit topic is 82569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 29
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 27, 28, 29Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved