Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #40485 - Sprint NSR powered by SDT-tuning
|
Pagina 16 van 29
|
Dit topic is 82794 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
linge-tuning |
30-3-2008 19:24 |
Posts: 460 |
prox 5 plaats koppeling van cr80 erin! Zit er bij mij ook in = antislip!
|
|
|
|
honda-mbx |
30-3-2008 21:31 |
Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
prox 5 plaats koppeling van cr80 erin! Zit er bij mij ook in = antislip!
er zit nu al een 5plaats koppeling van een CR80 in incl alles.
maar probleem zit hem ergens anders, maar word ASP verholpen
|
|
ik vlam je.. |
|
MarTijn tzr |
30-3-2008 21:34 |
Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]
er zit nu al een 5plaats koppeling van een CR80 in incl alles.
maar probleem zit hem ergens anders, maar word ASAP verholpen
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
honda-mbx |
5-4-2008 17:14 |
Posts: 1688 |
vandaag even wezen knallen op de knalplek..
hij loopt goed
alleen de close ratiobak klopt niet helemaal..
de 2de en 4de versnelling pakt niet goed, en dan rammeld die etc.
dus wass koop ik volgende een nieuwe 6 bak, waar ik dan eerst mee ga rijden totdat de andere weer klaar is.
klein filmpje, van het wegrijden:
http://www.youtube.com/watch?v=NfNIrd1-cIM
|
|
ik vlam je.. |
|
- Kevin - |
5-4-2008 17:41 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
vandaag even wezen knallen op de knalplek..
hij loopt goed
alleen de close ratiobak klopt niet helemaal..
de 2de en 4de versnelling pakt niet goed, en dan rammeld die etc.
dus wass koop ik volgende een nieuwe 6 bak, waar ik dan eerst mee ga rijden totdat de andere weer klaar is.
klein filmpje, van het wegrijden:
http://www.youtube.com/watch?v=NfNIrd1-cIM
Klinkt lekker , zit een leuk geluidje in .
Wel jammer van de bak, maarja Honda houd je wel lekker bezig .
Over die koppeling, ik wilde dat eerst ook doen (5 plaats CR80). Ik heb er nu een 4 plaats inzitten met een extra stalen plaat en andere drukveren, werkt ook prima! Ik heb helemaal geen last van een slippende koppeling .
Maar ik vind je Honda wel tof worden , suc6 verder en ik lees / zie wel weer als er vorderingen zijn .
|
|
|
|
Frysk |
6-4-2008 22:38 |
Posts: 34930 |
Superwreed.
Hoeveel weegt dit geheel nu ongeveer ?
|
|
giggitybyte |
|
honda-mbx |
12-4-2008 9:58 |
Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Superwreed.
Hoeveel weegt dit geheel nu ongeveer ?
laatst op de weegschaal geweest zonder blok, weegde toen 68kg.
wass nu compleet rond rond de 73 oid (ding is mega lichter geworden :P)
vandaag nieuwe versnellingsbak der in knallen
|
|
ik vlam je.. |
|
G33RT |
12-4-2008 17:23 |
Posts: 376 |
Mischien een hele domme vraag, maar daarom ook heel simpel volgens mij Waarom die extra waterpomp? Er zit toch gewoon een waterpomp in je blok of niet?
Voor de rest heel netjes project, echt leuk om zo te volgen, veel fotos, filmpjes en informatie blijven posten sytse!!
|
|
|
|
rubbert |
12-4-2008 17:27 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Mischien een hele domme vraag, maar daarom ook heel simpel volgens mij Waarom die extra waterpomp? Er zit toch gewoon een waterpomp in je blok of niet?
Voor de rest heel netjes project, echt leuk om zo te volgen, veel fotos, filmpjes en informatie blijven posten sytse!!
denk dat het vermogen scheelt, denk dat het eruit kan om die mechanische waterpomp eruit te halen, en er een elektrische op te zetten
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
G33RT |
12-4-2008 17:28 |
Posts: 376 |
En je koelwater zit niet meer met 1 keerringetje geschijden van je carter olie, dat zal ook wel een voordeel wezen, omdat die keerring nog wel is wil gaan lekken, en je koelwater blijft verdwijnen, en je olie pijl maar blijft stijgen....
|
|
|
|
rubbert |
12-4-2008 17:29 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: G33RT
En je koelwater zit niet meer met 1 keerringetje geschijden van je carter olie, dat zal ook wel een voordeel wezen, omdat die keerring nog wel is wil gaan lekken, en je koelwater blijft verdwijnen, en je olie pijl maar blijft stijgen....
ik denk niet dat dat het probleem zal zijn hoor want volgens mij kost het nogal wat vermogen, zo'n mechanische waterpomp, en zo'n elektrische kan je gewoon op een accutje aansluiten, scheelt het je helemaal geen vermorgen
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Joel_koningslust |
12-4-2008 17:38 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
ik denk niet dat dat het probleem zal zijn hoor want volgens mij kost het nogal wat vermogen, zo'n mechanische waterpomp, en zo'n elektrische kan je gewoon op een accutje aansluiten, scheelt het je helemaal geen vermorgen
dat is wel de reden ja, maar veel scheelt het niet naar mijn menind. volgends de testbank ook niet eigenlijk: sobw nsr met waterpomp en balansas, 16pk en dezelfde nsr zonder waterpomp en balansas ook 16pk
dat zijn gewoon testbankresultaten
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
12-4-2008 18:35 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
dat is wel de reden ja, maar veel scheelt het niet naar mijn menind. volgends de testbank ook niet eigenlijk: sobw nsr met waterpomp en balansas, 16pk en dezelfde nsr zonder waterpomp en balansas ook 16pk
dat zijn gewoon testbankresultaten
16 krukas pk's ?
dus achterwiel pk's - verliezen..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Joel_koningslust |
12-4-2008 18:41 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
16 krukas pk's ?
dus achterwiel pk's - verliezen..
mmhz, dat weet ik eigenlijk niet. volgends mij achterwiel pk's
het kwam er iig op neer dat het niet boeide of je met of zonder waterpomp en balansas ging rijden
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
12-4-2008 18:45 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
mmhz, dat weet ik eigenlijk niet. volgends mij achterwiel pk's
het kwam er iig op neer dat het niet boeide of je met of zonder waterpomp en balansas ging rijden
een testbank meet , het vermogen aan het achterwiel en kijkt hoe zwaar alles draait (dus wiel , ketting , versnellingbak ed) en berekent hoeveel vermogen die kost en komt bovenop het vermogen aan het achterwiel.
als je dus teringveel verliezen hebt blijven je krukas pk's nagenoeg gelijk. logisch natuurlijk.
maar je achterwielpk's zakken wel degelijk, en dat zijn nou net de pk's waar je wat aan hebt
dus scheelt kan het ondanks die testbank uitdraai wel degelijk schelen of je een pomp en balansas hebt..
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 12-4-2008 om 18:45 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Dit topic is 82794 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 16 van 29
|
|