Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TURBO!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1087 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4046 - TURBO!!!
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rudy 29-5-2002?19:23 Print reply

Posts: 3471
dat is een extra zuiger voor meer carterdruk
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
huh 29-5-2002?19:36 Print reply
Posts: 1755
Hmmm ja ik bedoelde zuiger natuurlijk ipv cilinder, maar zitten die in 2 aparte cilinders of in een cilinder met 2 gaten het lijkt mij erg vaag...zal nie passen bij een Honda.
 
Neonlampje 29-5-2002?20:27 Print reply

Posts: 14825
AAAAAAAAAAH weer een id van mij wat men al uitgevonden heeft :p :p
 
Martijn 29-5-2002?21:17 Print reply
Posts: 10000
heb ik al es over gedacht.
maar je hebt voor 1l. benzine 5000l. lucht nodig...als je 1:20 rijdt heb je dus na 20 km een nieuwe 5000l. tank lucht nodig...das toch al een flinke...
beter NOS erop bouwen...en dan 30 seconden racen...

door de carterdruk loopt je motor alleen maar kutter omdat je zuiger dan niet meer goed naar benejen kan...
zijn gewoon allemaal klote plannetjes...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Joost 8-6-2002?15:17 Print reply
Posts: 1108
Ik heb dus vorige week die 'turbo' op de racer gefixed en het werkt dus echt wel! Het is niet zo dat hij 10pk extra heeft ofzo maar hij trekt echt veel harder op en heeft echt een enge gas reactie. Ik moet hem nog wel goed afstellen dus echte resultaten kan ik nog niet geven. Ik heb nu een 200 in de carb en die is iets te groot. Maar toch trekt ie als een beer. Voor al bij het overschakelen pakt ie em direct op.

De 'turbo' is dus een 24v(dc) fan van 7 watt ingebouwd in een zelfgemaakte plexiglas box. Achter de fan zit honingraad om de lucht vrij van turbulentie te krijgen, dit is beter voor de carburatie (ooit gelezen op het macdizzy forum). De fan word aangedreven door de standaard licht-spoel met een zelf gebouwd zelf richtertje en een spanings regelaar.
Het probleem is nu dat de licht spoel pas bij 4a5000 toeren 24 volt afgeeft, hij is nl gemaakt voor 6 volt. De fan draait dus niet als de brommer stationair draait. Niet dat de brommer nog stationair wil draaien maar et gaat ff om het idee. Dus als dit straks werkt ga ik opzoek naar een fan van 12 volt met een vermogen van zo'n 25 watt ofzo. Meschien iets van een model vliegtuig ofzo.

Foto's en evt. video zullen binnenkort volgen, ik ga nu snel weer bezig met het afstellen.
 
It is going to be a Endless summer...
solidsjakie 8-6-2002?15:55 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Originally posted by: Joost ??

Ik heb dus vorige week die 'turbo' op de racer gefixed en het werkt dus echt wel! Het is niet zo dat hij 10pk extra heeft ofzo maar hij trekt echt veel harder op en heeft echt een enge gas reactie. Ik moet hem nog wel goed afstellen dus echte resultaten kan ik nog niet geven. Ik heb nu een 200 in de carb en die is iets te groot. Maar toch trekt ie als een beer. Voor al bij het overschakelen pakt ie em direct op.

De 'turbo' is dus een 24v(dc) fan van 7 watt ingebouwd in een zelfgemaakte plexiglas box. Achter de fan zit honingraad om de lucht vrij van turbulentie te krijgen, dit is beter voor de carburatie (ooit gelezen op het macdizzy forum). De fan word aangedreven door de standaard licht-spoel met een zelf gebouwd zelf richtertje en een spanings regelaar.
Het probleem is nu dat de licht spoel pas bij 4a5000 toeren 24 volt afgeeft, hij is nl gemaakt voor 6 volt. De fan draait dus niet als de brommer stationair draait. Niet dat de brommer nog stationair wil draaien maar et gaat ff om het idee. Dus als dit straks werkt ga ik opzoek naar een fan van 12 volt met een vermogen van zo'n 25 watt ofzo. Meschien iets van een model vliegtuig ofzo.

Foto's en evt. video zullen binnenkort volgen, ik ga nu snel weer bezig met het afstellen.

ik wil foto's. plaatjes een faq. Ik rijd nl. origneel met 16mm carb. en dat schiet nie op. Ik had een 70 cc zeta, dies vastgelope, 2hands. Ben druk ant spare voor een nieuwe 70 malossi, maar moet ook nog naar terschelling op vakantie, dus ik wil graag zo tussen door tunen met mn origineel cil(ik kan zo een orig onbewerkt krijge). Tips welkom, maar dit lijkt me het bruutst.
 
jantjekoninck 8-6-2002?16:07 Print reply
Posts: 66
je hebt dus gewoon een waaier gepakt?
kei fijn als da goed werkt..
zet hier ff foto's enzo van hoe je het gemaakt heb
 
only for the fastest
SpeedYveS 9-6-2002?19:17 Print reply
Posts: 1644
wat is er met de HPI op je "racer" gebeurd joost? je "race" toch niet met standaard ontsteking?
 
Martijn 9-6-2002?22:22 Print reply
Posts: 10000
zooow als het echt werkt...dan is al mijn denk-uur niet voor nix geweest...dan kennen we het gaan verbeteren
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 9-6-2002?22:32 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: YVES?tm

wat is er met de HPI op je "racer" gebeurd joost? je "race" toch niet met standaard ontsteking?
afgedraaid vliegwiel volgens mij.
Moet ik binnenkort ook nog eens doen.
 
Joost 11-6-2002?10:29 Print reply
Posts: 1108
ID, nog nooit een HPI gehad, wel een zelf gemaakte cdi alleen die heeft et ook al begeven.:p




 
It is going to be a Endless summer...
Neonlampje 11-6-2002?10:38 Print reply

Posts: 14825
eehrrm een zelfgemaakte cdi??
Ooooh heb jij daar schema's van?? *(heel lief umhoogkijkende smiley)*
 
Rudy 11-6-2002?12:45 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

Quote:
Originally posted by: YVES?tm

wat is er met de HPI op je "racer" gebeurd joost? je "race" toch niet met standaard ontsteking?
afgedraaid vliegwiel volgens mij.
Moet ik binnenkort ook nog eens doen.


Helpt best maak zonder vliegwiel rijden (kan bij puch als je accu gebruik enz) is ook niet echt een suc6 hij gaat heel erg hakkerig lopen(je moet hem ook hard stationair zetten) gas reactie is geweldig maar krukas lagers worden er niet oud van
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 11-6-2002?12:57 Print reply

Posts: 14825
hoezo worden je kruklagers er niet blij van?? is de kruk dan in onbalans ofzo?
 
Rudy 11-6-2002?17:03 Print reply

Posts: 3471
komt omdat ie als je zonder vliegwiel rijd de krukas bij lage toerentallen bijna stilstaat in bdp en als dan de verbranding volgt klapt dat nogal
het loopt heel hakkerig stationair
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 4302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved