Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TURBO!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 809 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4046 - TURBO!!!
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4327 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jantjekoninck 28-5-2002?18:27 Print topicpost
Posts: 66
JAJA.. We hade weer eens niks te doen op school... nouw hadde we bedachtt..
zo'n 12volt compressortje..
wat direct (koude) lucht in de luchtfilter..of direct in card blaast.. jaimie(broske) had dit weleens gedaan bij een mt.... en ging ineens heel veel toeren draien..... kun je gewoon turbo op make...mee knopje op stuur!
alleen nouw zeej jaimurt da je een te droog mengsel kreeg..... te weinig benzine en olie
zou da echt te erg zijn????
of moe het wel kunne...??????

 
only for the fastest

ardan 28-5-2002?18:35 Print reply
Posts: 595
gaat wel,maar is echt niet voor 2 takt omdat die drukvulling de neergaande beweging van je piston tegenwerkt,daarom dat het alleen op 4 takt toegepast word,maar als die turbovulling niet te groot is dan moet het lukken,maar of het echt een verschil zal zijn,dat valt nog te bezien,je kan het natuurlijk altijd wel proberen
 
have a blast,go fast
B3AST 28-5-2002?18:38 Print reply
Posts: 2469
Nee wil niet op 2takt....

want daarmee duw je gewoon je membraam open als ie eigenlijk dicht moet zijn, dus kun je je membraam er beter maar gewoon helemaal uit flikkeren... en het enigste wat je dan doet ie eigenlijk je carterdruk in de war gooien...

helaas.. dat soort fratsen willen niet op 2T.. i heb er ook vaak genoeg over nagedacht
 
- insane in the brain -
Nick - Administrator 28-5-2002?18:40 Print reply

Posts: 4967
Werkt wel als je de lucht (voordat het je carb ingaat) heel erg koelt.
Maar extra druk heeft inderdaad geen zin.
Dus of lucht heel erg koelen (zodat het minder ruimte inneemt en er dus meer in je cilinder past) OF het zuurstofgehalte verhogen (als je pure O2 op je inlaat aansluit moet je brommer echt veel beter lopen, maar daar heeft Martijn TS het al een keer over gehad d8 ik).
 
ardan 28-5-2002?18:48 Print reply
Posts: 595
in je lucht aanzuigslang/spruitstuk een buisje ronddraaien,helixvorm waar je dan vloeibare zuurstof of stikstof(denk ik) in doet.als het lucht/mengsel daar passert zal het wel inkrimpen.
 
have a blast,go fast
jantjekoninck 28-5-2002?18:51 Print reply
Posts: 66
maar dan gowoon bij voorbeeld in de slang van de twin air een "nipeltje" maken en dan er pure zuurstof bij spute???? of hoe moek da zien?
 
only for the fastest
Nick - Administrator 28-5-2002?18:53 Print reply

Posts: 4967
Ja in theorie werkt dat wel, gewoon bij je lichtfilter wat rijkere lucht inblazen (pure zuurstof is nl niet te betalen als je je brommer daarop wil laten rijden).
Maar uiteraard moet je daar je afstelling van je brommer wel op aanpassen.
Tis niet zo dat je er een perslucht fles achterhangt en je meteen 300km/uur blaast
 
Blukaap 28-5-2002?19:03 Print reply

Posts: 10006
Aan je spruitstuk een plugje met 2 aansluitingen maken, 1 voor benzine, 1 voor zuurstof.
Dan nog af stellen en je zult wel iets hebben denk ik .
 
Bastila is lief
Rudy 28-5-2002?19:12 Print reply

Posts: 3471
werkt niet (heb ik zelf namalijk ook eens gebrobeert op dt) elec pompje op 12 volt blaast lang niet hard genoeg
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Nick - Administrator 28-5-2002?19:17 Print reply

Posts: 4967
Ja Rudy bedankt voor je aanvulling maar dat was in de eerste reply al gezegt
 
Rudy 28-5-2002?19:59 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Nick?

Ja Rudy bedankt voor je aanvulling maar dat was in de eerste reply al gezegt


waar dan???
en wie had er gezegd dat hij het al geprobeert had?????
nick bedankt voor je wijze les



[This message is edited by rudy on 28-5-2002 20:04]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Nick - Administrator 28-5-2002?20:05 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: ardan labrie

gaat wel,maar is echt niet voor 2 takt omdat die drukvulling de neergaande beweging van je piston tegenwerkt,daarom dat het alleen op 4 takt toegepast word,maar als die turbovulling niet te groot is dan moet het lukken,maar of het echt een verschil zal zijn,dat valt nog te bezien,je kan het natuurlijk altijd wel proberen

Daar
en daaronder de reply van Jan. Gaven al aan dat het niet kon.

En graag gedaan hoor (het was niet boos bedoeld ofzo hoor )
 
Rudy 28-5-2002?20:08 Print reply

Posts: 3471
ja en ik zei dat hij te weinig lucht leverd en nix over dat het niet kan ofzo maar gewoon niet genoeg m^3 leverd om hem toeren te kunnen laten maken (je hebt een flinke hoeveelheid vermogen nodig om de hoeveelheid lucht samen te persen die een motor nodig heeft)

[This message is edited by rudy on 28-5-2002 20:10]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Joost 29-5-2002?16:13 Print reply
Posts: 1108
Volgens mij heeft het wel effect. Alleen bij een 2-takt kan je alleen superchargen, een turbo is te veel van et goede. Het verhaal van het membraam is onzin. Je membraam gaat dicht als de charterdruk hoger is dan je inlaat druk. Indien de inlaat druk hoger dan je charterdruk op het moment dat de zuiger op z'n laagste punt staat heb geen membraam meer nodig. Je motor zal er niet minder om lopen. Membraam is dus een noodzakelijk kwaad!

Als ik er tijd voor heb fix ik dit weekend m'n thuis gebouwde 'fan' op racer. In tegenstelling tot een turbo is het niet de bedoeling om de inlaat druk te verhogen maar juist de door stroom in de carb te verbeteren. Hogere snelheid in de carb zorgt voor een lagere dynamische druk en dus een betere verneveling van de brandstof en nog veel meer geblabla.

Dus jullie horen het binnenkort wel of er werkt...



[This message is edited by Joost ? on 29-5-2002 16:28]
 
It is going to be a Endless summer...
Rudy 29-5-2002?16:48 Print reply

Posts: 3471
dit had een oude dkw



 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
huh 29-5-2002?19:13 Print reply
Posts: 1755
Huh, zijn dat nou 2 cilinders op een krukas??
 

Dit topic is 4327 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved