Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - homoet vs techno

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 903 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4045 - homoet vs techno
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2878 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ardan 30-5-2002?19:12 Print reply
Posts: 595
semi racer,racer is toch zo goed als zelfde,wil alleen maar zeggen dat ik nog geen mb gezien heb met een bovenlangse uitlaat,zou er wel mooi uitzien

nou is de demper makkelijk te vervangen bij homoet?

ik weet dat het bij de tecno goed gaat omdat je er daar gewoon een andere (betere) op kunt schuiven
 
have a blast,go fast
frankarnhe 30-5-2002?21:16 Print reply
Posts: 1213
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

En ik ben geen tec(h)no fan, ik heb al drie keer een uitlaat gehad van dat merk en ben er geen enkele keer tevreden over geweest, dus ik koop hem zoiezo niet op een mb. (lasnaden die scheurden, snel roest, brakke demper en slecht onwerp.)


Dat ze scheuren is wel een nadeel, maar bij elke autogarage kunnen ze hem zo ff dichtlassen.
Maar hoezo slecht ontwerp, vind je polini een slecht ontwerp?
 
Sneks 31-5-2002?07:44 Print reply
Posts: 2499
ontwerp komt niet overeen met een 3 of 2 stage diffuser uitlaat.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blorn 31-5-2002?09:08 Print reply

Posts: 13825
Quote:
mb gezien heb met een bovenlangse uitlaat


je bedoelt dus een mt??
 
MB50TUNED 31-5-2002?09:15 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: frank.arnhem?->honda

Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

En ik ben geen tec(h)no fan, ik heb al drie keer een uitlaat gehad van dat merk en ben er geen enkele keer tevreden over geweest, dus ik koop hem zoiezo niet op een mb. (lasnaden die scheurden, snel roest, brakke demper en slecht onwerp.)


Dat ze scheuren is wel een nadeel, maar bij elke autogarage kunnen ze hem zo ff dichtlassen.
Maar hoezo slecht ontwerp, vind je polini een slecht ontwerp?


Ik heb nog nooit een techno op mijn mb gehad, en weet niets over die maten. Maar techno bij puch is wel kut. Van de 13(!) pijpen die ik onder mijn puch heb gehad waren de techno's echt het meest teleurstellend. Ik heb nog nooit zoon ding gezien onder een mb IRL.

Het zou best kunnen dat het ontwerp bij een mb5 goed is. Maar hou maar eens een techno en proma circit naast elkaar bij een puch, dan kan je lachen.


Ik heb 3 techno uitlaten gehad onder puch, 1e lasnaden gescheurd in bocht na een paar maanden. De uitlaten roesten ook nog als een gek en klinknagels uit demper trilde verrot, na reparatie trilde demper van uitlaat af.

2e binnen een week bevestiging afgebroken. (ander model bos), ik dacht dat deze beter zou zij, wel volgens de verkoper.

Ik was niet van plan om er nog 1 te kopen, maar kreeg er nog 1 , die is letterlijk onder mijn puch uitgeblazen, en ik reed over mijn eigen uitlaat heen :n

De uitlaten roesten ook nog als een gek en klinknagels uit depmer trilde verrot, na reparatie trilde demper van uitlaat af.

Als ik slechte ervaringen heb met een uitlaat, dan hebben ze bij mij hun naam verziekt, en ik heb er drie gehad en die waren alle drie teleurstellend, dat merk heeft me dus wel genoeg genaait, ik heb geen vertrouwen meer in techno.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Rick 31-5-2002?09:32 Print reply

Posts: 3788
wel vet
 
Ride like your ass is on fire!!!
NSRacing 31-5-2002?13:47 Print reply
Posts: 88
Ik heb onder mijn nsr een tecno,proma en een yasuni gehad. Maar met die tecno trok hij toch echt het best, en helemaal nu ik er een voor bocht van 35mm op heb die 15mm korter is al orgieneel.

en op mijn mb had ik eerst altijd een proma maar later heb ik een homoet gekocht, maar daar reed hij allen maar langzamer mee. en hij trok ook niet beter. En op het last had ik er een tecno van een nsr onder en met een brutte getunnede 65cc gaat dat echt super hard.

Maar op een malossi of een polini of ander laag toerige 70cc doet een homoet het vast wel goed.

[This message is edited by NSRacing Honda on 31-5-2002 14:03]
 
>80cc watergekoelt>6 versnellingen>28mm keihin carbarateur>Getunede cilinder, kop, uitlaat >Topsnelheid max 135 km/u gemeten voor meerder auto\'s
Blorn 31-5-2002?14:37 Print reply

Posts: 13825
ik vind malossi nou niet echt laagtoerig hoor
 
honda mb5 31-5-2002?16:54 Print reply

Posts: 688
hmmmmmm
als je je voetsteuntjes wilt behouden moet je een homoet nemen bij een tecno moeten je steuntjes eraf
of je moet gaan zitten prutsen met je steuntjes
 
NSRacing 31-5-2002?16:48 Print reply
Posts: 88
Al die cilinder zijn gemaakt om een hoop kracht tegeefen van af de 6.000 tpm tot de 10.500 ofzo (voor al een malossi) en daar om gaan die dan super hard met een homoet want die is ook voor dat toeren tal gemaakt. Maar op een cilinder die goed trekt tuzen de 9.000 tpm tot de 12.500 daar moet je geen homoet op zeten. Of je moet die bocht ook weer inkorten.

Elke snele honda mb/mt cilinder is eiglijk maar gemaakt voor maximaal maar 10/11.000 tpm
 
>80cc watergekoelt>6 versnellingen>28mm keihin carbarateur>Getunede cilinder, kop, uitlaat >Topsnelheid max 135 km/u gemeten voor meerder auto\'s
Sneks 31-5-2002?20:30 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

ik vind malossi nou niet echt laagtoerig hoor


fix jij nou eerst maar je toerenteller, of ga lekker 14.000 toeren draaien met een gietijzeren malossi

Standaard Malossi voor nsr is echt niet zo snel als jij denkt. Met mijn eenvoudige tunekunsten kan ik een slomere cilinder (kaio), al zo aanpassen dat die in ieder toerengebied meer vermogen heeft als een malossi.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
dick1 31-5-2002?21:05 Print reply
Posts: 971
ik vindt tecno ook een goeie pijp, is trouwens volgens mij een ander merk dan techno van puch.

ik heb me tecno bijna 4cm ingekort,

alien, 35mm is aan dikke kant, uitlaat pakking is 34mm
 
DeAmOnChiLd 31-5-2002?23:52 Print reply
Posts: 875
Ok mijn visie op et verhaal

er rijden hier 2 mbs rond met techno, de ene is van Wrathchild die andere van Thomas ( rick rijd momenteel niet maar daar gaan we wat aan doen ).

Mijn id is dus dat techno voor polini gewoon THE uitlaat is hijs leuk gestyled trekt als een beer ( tegen mijn homoet special racing ) maar maakt een ongelovelijke tering herrie EN ECHT HERRIE.

plus de dempers van alle twee de techno's trilde er binnen 1 week al los dus daar ben ik niet over te spreken.

Ik kan met mijn homoet niet concureren tegen de techno maar dat komt ook omdat ik nogal zware botjes heb zegmaar als er een licht mannetje op mijn mb rijd gaat ie de techno voorbij gegarandeerd.

mijn setup is : Polini 70cc met hd kop ( morgen niet meer tikt als de tering ) 18mm keihin carb twv 16:40 maar word 14 40 want trekt niet lekker en HOMOET special racing.
nu is mijn homoet wel flink gedeukt en verrot maar ik vind em gewoon een zwaar brute sound geven.

en ja techno is leuk maar mij te hard en te schel BEIDE uitlaten doen et goed op een mb Homoet is kwalitatief beter als techno omdat homoet maar uit 3 of 4 delen bestaan en techno uit iets van 20 lasnaden dus meer schuurkans.

en bij homoet ken je de demper wel vervangen door snellere demper maar dan moet je de std demper eraf zagen en de snelle demper erop lassen ( meteen pijp 1.5 cm tot 2.0 cm inkorten ) betere powerband heb ik me laten vertellen bij homoet in zoest

Dit was mijn visie

Heersers Over Nederlands Drukste Autowegen
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
Blorn 1-6-2002?00:13 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

ik vind malossi nou niet echt laagtoerig hoor


fix jij nou eerst maar je toerenteller, of ga lekker 14.000 toeren draaien met een gietijzeren malossi

Standaard Malossi voor nsr is echt niet zo snel als jij denkt. Met mijn eenvoudige tunekunsten kan ik een slomere cilinder (kaio), al zo aanpassen dat die in ieder toerengebied meer vermogen heeft als een malossi.

HEB IK OOK MAAR IETS GEZEGD OVER TOERENTALLEN??? NEEH!!! :P

ik zei alleen dat ik malossi niet laagtoerig vindt omdat ie bovenin veeel meer power heeft bij mij..

en ik hou me mond over toertallen op mn nsr totdat ie op een bank heeft gestaan..
 
MB50TUNED 1-6-2002?07:43 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?
HEB IK OOK MAAR IETS GEZEGD OVER TOERENTALLEN??? NEEH!!! :P

ik zei alleen dat ik malossi niet laagtoerig vindt omdat ie bovenin veeel meer power heeft bij mij..

en ik hou me mond over toertallen op mn nsr totdat ie op een bank heeft gestaan..


Mijn vriendin haar seat marbella heeft bovenin ook veel vermogen, deze auto is zeker ook hoogtoerig :p .

Hou jij maar je mond over toerentallen totdat je met gegevens komt WAAROM je zoveel toeren kan draaien. Vertel dan WAT er precies getuned is en WAAROM. Dan zullen mensen je geloven. En mocht je dat niet kunnen heb je ook niets om trots op te zijn... Iedereen kan een brommer snel LATEN maken. Maar weinig kunnen hun brommer ZELF (echt) snel maken... Als die al ECHT snel is...


[This message is edited by MB50 TUNED on 1-6-2002 07:51]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 2878 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved