Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nieuwe krukas is binnen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1056 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4044 - Nieuwe krukas is binnen.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 899 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gran turismo 28-5-2002?16:00 Print topicpost
Posts: 735
Ik heb me nieuwe krukas binnen, het is een topracing krukas, terwijl ik een normale besteld had, maar het zal ook wel goed zijn denk.
Alleen op me oude krukas zit zo'n grote lager (big end volgens mij) en bij die nieuwe niet, en waar je je vliegwiel op doet zit bij mij oude zo'n uitstekend dingetje zodat me vliegwiel wel goed meedraait, en bij die nieuwe zit meer een gaatje, daar draait me vliegwiel overheen dus, moet ik daarin nog zo'n ding in douwe of zo?
En moet ik die big end appart erbij kopen of zo? ik had em er eigenlijk wel bij verwacht.

beetje vaag verhaal, hopelijk is het een beetje duidelijk.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)

Hier_ben_ik - Administrator 28-5-2002?16:25 Print reply

Posts: 8499
ik neem aan dat je big-end en je drijfstang er al inzitten.... smal-end lager zul je er wel zelf in moeten zetten denk ik (small-end is het stukje waar je pistonpen en pistonpenlager door moeten, big-end is het stukje drijfstang waardoor dat staafje zit waarmee de 2 krukaswangen aan elkaar geperst zijn)

en je moet gewoon de vliegwielspie in dat "gaatje", zoals jij het noemt, frotten, zit gewoon los...
 
Members zijn vervelend :-|
gran turismo 28-5-2002?16:59 Print reply
Posts: 735
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik

ik neem aan dat je big-end en je drijfstang er al inzitten.... smal-end lager zul je er wel zelf in moeten zetten denk ik (small-end is het stukje waar je pistonpen en pistonpenlager door moeten, big-end is het stukje drijfstang waardoor dat staafje zit waarmee de 2 krukaswangen aan elkaar geperst zijn)

en je moet gewoon de vliegwielspie in dat "gaatje", zoals jij het noemt, frotten, zit gewoon los...


Ok bedankt, ik snap het nu.
Die small-end ga ik morgen wel ff halen, weet iemand hoe duur de small-end is?
Zal wel niet zo duur zijn denk ik, en is die small-end er ook nog een beetje makkelijk op te zetten met het simpele gereedschap wat ik heb?
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Sneks 28-5-2002?17:08 Print reply
Posts: 2499
die zit niet vast
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Hier_ben_ik - Administrator 28-5-2002?17:09 Print reply

Posts: 8499
het small end heb je al, alleen je small-end lager nog niet.. het small-end is het bovenste "gat" in je drijfstang waar je je small-end lager in moet doen

succes
 
Members zijn vervelend :-|
Sneks 28-5-2002?17:17 Print reply
Posts: 2499
small end lager wordt ook vaak "het naaldlager" genoemt.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
ardan 28-5-2002?17:58 Print reply
Posts: 595
volgens mij heeft hij het over die kruklager die op de krukas vastzit,die grote dikke en niet over dat klein naaldlagertje dat door je drijfstang zit.daarom dat hij ook vraagt of hij er special gereedschap voor nodig heeft

of ben ik het die verkeerd is,kan wel zijn met al die pillen die ik slik voor mijn pols+examens
 
have a blast,go fast
Blukaap 28-5-2002?18:09 Print reply

Posts: 10006
Volgens mij ook ja.
Dus je moet ook nog 2 krukaslagers hebben (en laat je geen C4 aansmeren....)

En dat kleine dingetje bij je vliegwiel moet je gewoon uit je andere krukas wippen en in de nieuwe zetten.
 
Bastila is lief
gran turismo 28-5-2002?18:27 Print reply
Posts: 735
Ja ik bedoel die grote dikke kruklager.
De piston lager zat er wel bij, die heb ik vaak genoeg gezien tijdens verwisselen van me zuiger.
Ik heb ook iets gelezen over c3 en c4 ja, c4 was voor races maar dat sleet sneller of zo, wat ik me er nog van kan herinneren.

[This message is edited by - ViPER - on 28-5-2002 18:33]
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
ardan 28-5-2002?18:31 Print reply
Posts: 595
c4 lagers hebben grotere speling dus kan je effe harder mee gaan,maar kappen er direct mee dus uiteindelijk voor niets goed tenzij je 160 rijd met een 50cc

c3 minder speling,kunnen minder toeren aan,maar echt wel genoeg en veel langer dus deze moet je hebben
 
have a blast,go fast
gran turismo 28-5-2002?18:41 Print reply
Posts: 735
Ok c3 krukas lagers moet ik dus hebben, geen small-end.
had het toch ff verkeert begrepen, moeilijke namen daar bij de krukas :( .
Ben er ook net achter dat piston eigenlijk gewoon zuiger betekent.

Maar kan ik die krukas lagers er zelf makkelijk op zetten?
En hoeveel kosten ze ongeveer, ik zit nu een beetje krap met me geld nu ik die nieuwe krukas gekocht heb.



[This message is edited by - ViPER - on 28-5-2002 18:54]
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Blukaap 28-5-2002?19:04 Print reply

Posts: 10006
Je hebt ook een Small-end lager nodig waarschijnlijk.

Zat dat kleine frutsel d'r bij ?
Das je small-end lager.
Die heb je dus wel nodig, dus als je die niet hebt liggen, ook kopen.

Krukaslagers zijn 15-25 euro ofzo (per 2).
 
Bastila is lief
gran turismo 28-5-2002?19:15 Print reply
Posts: 735
Ja small-end lager zat erbij.

zo das best duur die krukaslagers, dat word geld lenen :a

Dus ik met nog ff c3 krukaslagers kopen, ijzertje voor me vliegwiel overzetten, small-end lager heb ik al, krukas in me blok zetten, blok inelkaar, en klaar

[This message is edited by - ViPER - on 28-5-2002 19:22]
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Blukaap 28-5-2002?19:55 Print reply

Posts: 10006
Nieuwe pakkingen+keerringen heb je al ?
 
Bastila is lief
gran turismo 28-5-2002?20:05 Print reply
Posts: 735
pakkingen zijn zo goed als nieuw, keeringen ook wel.
Het hele blok is een jaartje geleden gereviceerd, maar het bleek niet helemaal goed gedaan te zijn, want krukas kreeg speling, en koppelings platen gingen slippen, deze heb ik dus vervangen.

Quote:

Krukaslagers zijn 15-25 euro ofzo (per 2).



Hoezo moet ik deze eigenlijk per 2 kopen, volgens mij heb ik er maar 1 nodig.

[This message is edited by - ViPER - on 28-5-2002 20:15]
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Aprilia r-ass 28-5-2002?20:09 Print reply
Posts: 741
iedereen zal hetzelfde gaan zeggen als mij ....ik zou dus ook nieuwe keerringen in je blok doen..want doordat je krukas speling heeft gehad..gaan je keerringen ook meelubberen..en worden ze groter..net zolang totdat ze niet meer afsluiten..en dna kan je je blokkie weer ope gooie..da zou zonde zijn..maar je moet het zelf wetun
 
I like Castrol!

Dit topic is 899 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved