Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - koud+2 man= niet fatsoenlijk rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 853 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40433 - koud+2 man= niet fatsoenlijk rijden
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2617 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nsr_tiger 19-12-2006 19:03 Print topicpost
Posts: 138
ik moest net men zus wegbrengen.
ik start gwoon als normaal met choke erop,
ik rij weg en ik moet ong 500 tot 1000 toeren eerder schakelen als normaal, toen ik aan men top zat was die zo'n 1000-1500 toeren lager als normaal.

toen ik trug moest schakelen viel de motor uit en telkens als ik de koppeling te lang in hield, maar toen de koppeling weer los was ging hij weer aan.
kwam ik bij een stoplicht aan en daar sloeg hij helemaal af,
ik hem aangerend en toen reed hij weer fatsoenlijk alleen kan hij met 2 man 500-1000toeren minder hoog

is dit normaal bij elke schakelbrommer of heeft alleen mijn brommer?? iemand een idee??
 

Leen 19-12-2006 19:04 Print reply

Posts: 26877
bevriest je carb niet?
 
koekie - Administrator 19-12-2006 19:05 Print reply

Posts: 12588
brommer moet ten eerste warm zijn wil die goed rijden.. en ten 2e heb je met 2 man dubbel zo veel gewicht, en kracht van je brommer past zich daar écht niet op aan.. helaas
 
Haaks de hoek om!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 19-12-2006 19:06 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr_tiger
ik moest net men zus wegbrengen.
ik start gwoon als normaal met choke erop,
ik rij weg en ik moet ong 500 tot 1000 toeren eerder schakelen als normaal, toen ik aan men top zat was die zo'n 1000-1500 toeren lager als normaal.

toen ik trug moest schakelen viel de motor uit en telkens als ik de koppeling te lang in hield, maar toen de koppeling weer los was ging hij weer aan.
kwam ik bij een stoplicht aan en daar sloeg hij helemaal af,
ik hem aangerend en toen reed hij weer fatsoenlijk alleen kan hij met 2 man 500-1000toeren minder hoog

is dit normaal bij elke schakelbrommer of heeft alleen mijn brommer?? iemand een idee??


dat van minder toeren op top halen zal aan je vertanding liggen, dat die vaag reageerd op koud weer misschien aan je afstelling

 
mail2kid 19-12-2006 19:45 Print reply

Posts: 1905
dat hij minder toeren maakt is vanwege dat je met 2 personen rijd. "bijna" iedereen heeft dat wel eens.
dat is het zelfde met tegenwind

kan aan vertanding of staat van cilinder(compressie) liggen


als je je koppeling gebruikt en het valt uit is vanwege te koud( het weer)/choke aan/ te laag stationair afgesteld

 
Golf II styling
Rieju Rick 20-12-2006 17:36 Print reply
Posts: 124
Ik had precies hetzelfde probleem. Mn carb. was bevoren.

Nu heb ik er geen last meer van.

BTW: hoe is het mogelijk dat benzine bevriest, want dat bevriest toch pas bij een hele lage temperatuur?
 
zundapp_rs 20-12-2006 17:40 Print reply

Posts: 682
het is niet de benzine die bevriest, maar de waterdamp uit de lucht. In je carburateur wordt benzine verdampt wat veel energie kost. Hierdoor wordt warmte ontrokken aan de omgeving, dus kan de temperatuur van je carburateur onder de 0 graden komen en zal de waterdamp in de lucht bevriezen.
 
Mopar 20-12-2006 17:41 Print reply

Posts: 4772
Ik blijf het knap vinden dat mensen het voor elkaar krijgen een carb. te laten bevriezen

Dat je brommer 500~1000 toeren minder maakt met 2 personen erop is dood normaal. 3/4PK met minimaal 130kg op een brommer gaat niet hard.
Dus ik zou je er niet druk om maken

Dat je carb zo fuckin snel bevriest ligt wss aan de carburatie, wss je vlotterniveau te laag, i.c.m. iets te arme afstelling.
 
BSTS 20-12-2006 18:22 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Ik blijf het knap vinden dat mensen het voor elkaar krijgen een carb. te laten bevriezen

Dat je brommer 500~1000 toeren minder maakt met 2 personen erop is dood normaal. 3/4PK met minimaal 130kg op een brommer gaat niet hard.
Dus ik zou je er niet druk om maken

Dat je carb zo fuckin snel bevriest ligt wss aan de carburatie, wss je vlotterniveau te laag, i.c.m. iets te arme afstelling.



een carburateur laten bevriezen kan wel degelijk.

ik had mijn dellotho het ijs erop zitten.
terwijl de buiten temperatuur 3 graden boven nu was.

word erg koud.
 
sprintjah
Leen 20-12-2006 18:24 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Ik blijf het knap vinden dat mensen het voor elkaar krijgen een carb. te laten bevriezen

Dat je brommer 500~1000 toeren minder maakt met 2 personen erop is dood normaal. 3/4PK met minimaal 130kg op een brommer gaat niet hard.
Dus ik zou je er niet druk om maken

Dat je carb zo fuckin snel bevriest ligt wss aan de carburatie, wss je vlotterniveau te laag, i.c.m. iets te arme afstelling.



carb bervriest aleen met volgas/te rijke afstelling.

halfgas doet ie het meestal niet.

keihins en mikuni's doen het ook bijna niet, dellortho weer wel.
 
De Schout 20-12-2006 18:38 Print reply
Posts: 5327
gebeurt om de een of andere reden eigenlijjk alleen maar bij die nieuwe meuk, maar het gebeurd wel degelijk.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Stienzemanrobinson 20-12-2006 19:23 Print reply

Posts: 518
daarom zit er tegenwoordig ook caburateurverwarming op bij de meeste brommers.
 
nsr_tiger 21-12-2006 23:19 Print reply
Posts: 138
het gaat om een best oud type honda nsr uit het jaar 1997
en toen ik hem kogt zeiden ze dat er alleen een andere kap opzat omdat er een andere brommer tege was gevallen

kan het ook zijn dat men carb te oud is en daardoor deze verscheinselen heeft

en kan dat ook met de sproeier zo zijn dat hij na een paar jaar "te arm" word??
 
mcdronkz 21-12-2006 23:21 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stijn S
daarom zit er tegenwoordig ook caburateurverwarming op bij de meeste brommers.


Jammer genoeg helpt dat niet echt.
 
De Schout 21-12-2006 23:23 Print reply
Posts: 5327
geloof niet dat je carb bevriest. sproeier word niet kleiner uit zigzelf maar je mag je sproeier met dit koude weer wel iets groter nemen dan in de zomer..

 
tune tweak fiddle bang bummer
Zundapp448 21-12-2006 23:24 Print reply
Posts: 1161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stijn S
daarom zit er tegenwoordig ook caburateurverwarming op bij de meeste brommers.



een wat?
 
No Blood, No Bodies, We hit Nothing!!

Dit topic is 2617 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved