Leen |
19-12-2006 19:04 |
Posts: 26877 |
bevriest je carb niet?
|
|
|
|
koekie - Administrator |
19-12-2006 19:05 |
Posts: 12588 |
brommer moet ten eerste warm zijn wil die goed rijden.. en ten 2e heb je met 2 man dubbel zo veel gewicht, en kracht van je brommer past zich daar écht niet op aan.. helaas
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
19-12-2006 19:06 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nsr_tiger
ik moest net men zus wegbrengen.
ik start gwoon als normaal met choke erop,
ik rij weg en ik moet ong 500 tot 1000 toeren eerder schakelen als normaal, toen ik aan men top zat was die zo'n 1000-1500 toeren lager als normaal.
toen ik trug moest schakelen viel de motor uit en telkens als ik de koppeling te lang in hield, maar toen de koppeling weer los was ging hij weer aan.
kwam ik bij een stoplicht aan en daar sloeg hij helemaal af,
ik hem aangerend en toen reed hij weer fatsoenlijk alleen kan hij met 2 man 500-1000toeren minder hoog
is dit normaal bij elke schakelbrommer of heeft alleen mijn brommer?? iemand een idee??
dat van minder toeren op top halen zal aan je vertanding liggen, dat die vaag reageerd op koud weer misschien aan je afstelling
|
|
|
|
mail2kid |
19-12-2006 19:45 |
Posts: 1905 |
dat hij minder toeren maakt is vanwege dat je met 2 personen rijd. "bijna" iedereen heeft dat wel eens.
dat is het zelfde met tegenwind
kan aan vertanding of staat van cilinder(compressie) liggen
als je je koppeling gebruikt en het valt uit is vanwege te koud( het weer)/choke aan/ te laag stationair afgesteld
|
|
Golf II styling |
|
Rieju Rick |
20-12-2006 17:36 |
Posts: 124 |
Ik had precies hetzelfde probleem. Mn carb. was bevoren.
Nu heb ik er geen last meer van.
BTW: hoe is het mogelijk dat benzine bevriest, want dat bevriest toch pas bij een hele lage temperatuur?
|
|
|
|
zundapp_rs |
20-12-2006 17:40 |
Posts: 682 |
het is niet de benzine die bevriest, maar de waterdamp uit de lucht. In je carburateur wordt benzine verdampt wat veel energie kost. Hierdoor wordt warmte ontrokken aan de omgeving, dus kan de temperatuur van je carburateur onder de 0 graden komen en zal de waterdamp in de lucht bevriezen.
|
|
|
|
Mopar |
20-12-2006 17:41 |
Posts: 4772 |
Ik blijf het knap vinden dat mensen het voor elkaar krijgen een carb. te laten bevriezen
Dat je brommer 500~1000 toeren minder maakt met 2 personen erop is dood normaal. 3/4PK met minimaal 130kg op een brommer gaat niet hard.
Dus ik zou je er niet druk om maken
Dat je carb zo fuckin snel bevriest ligt wss aan de carburatie, wss je vlotterniveau te laag, i.c.m. iets te arme afstelling.
|
|
|
|
BSTS |
20-12-2006 18:22 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Ik blijf het knap vinden dat mensen het voor elkaar krijgen een carb. te laten bevriezen
Dat je brommer 500~1000 toeren minder maakt met 2 personen erop is dood normaal. 3/4PK met minimaal 130kg op een brommer gaat niet hard.
Dus ik zou je er niet druk om maken
Dat je carb zo fuckin snel bevriest ligt wss aan de carburatie, wss je vlotterniveau te laag, i.c.m. iets te arme afstelling.
een carburateur laten bevriezen kan wel degelijk.
ik had mijn dellotho het ijs erop zitten.
terwijl de buiten temperatuur 3 graden boven nu was.
word erg koud.
|
|
sprintjah |
|
Leen |
20-12-2006 18:24 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Ik blijf het knap vinden dat mensen het voor elkaar krijgen een carb. te laten bevriezen
Dat je brommer 500~1000 toeren minder maakt met 2 personen erop is dood normaal. 3/4PK met minimaal 130kg op een brommer gaat niet hard.
Dus ik zou je er niet druk om maken
Dat je carb zo fuckin snel bevriest ligt wss aan de carburatie, wss je vlotterniveau te laag, i.c.m. iets te arme afstelling.
carb bervriest aleen met volgas/te rijke afstelling.
halfgas doet ie het meestal niet.
keihins en mikuni's doen het ook bijna niet, dellortho weer wel.
|
|
|
|
De Schout |
20-12-2006 18:38 |
Posts: 5327 |
gebeurt om de een of andere reden eigenlijjk alleen maar bij die nieuwe meuk, maar het gebeurd wel degelijk.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Stienzemanrobinson |
20-12-2006 19:23 |
Posts: 518 |
daarom zit er tegenwoordig ook caburateurverwarming op bij de meeste brommers.
|
|
|
|
nsr_tiger |
21-12-2006 23:19 |
Posts: 138 |
het gaat om een best oud type honda nsr uit het jaar 1997
en toen ik hem kogt zeiden ze dat er alleen een andere kap opzat omdat er een andere brommer tege was gevallen
kan het ook zijn dat men carb te oud is en daardoor deze verscheinselen heeft
en kan dat ook met de sproeier zo zijn dat hij na een paar jaar "te arm" word??
|
|
|
|
mcdronkz |
21-12-2006 23:21 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stijn S
daarom zit er tegenwoordig ook caburateurverwarming op bij de meeste brommers.
Jammer genoeg helpt dat niet echt.
|
|
|
|
De Schout |
21-12-2006 23:23 |
Posts: 5327 |
geloof niet dat je carb bevriest. sproeier word niet kleiner uit zigzelf maar je mag je sproeier met dit koude weer wel iets groter nemen dan in de zomer..
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Zundapp448 |
21-12-2006 23:24 |
Posts: 1161 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stijn S
daarom zit er tegenwoordig ook caburateurverwarming op bij de meeste brommers.
een wat?
|
|
No Blood, No Bodies, We hit Nothing!! |
|