Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Zout/Pekel VS Brommer/Chroom

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 852 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #40427 - Zout/Pekel VS Brommer/Chroom
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10124 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtlover 19-12-2006 19:37 Print reply

Posts: 2372
Juist geen WD40 op je bocht, zeker niet als je 'm met hittebestendige lak gespoten hebt, ligt je spuitwerk er zo weer vanaf, goed invetten met vaseline, de uitlaatbocht proberen goed schoon te houden...
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 19-12-2006 19:38 Print reply

Posts: 13700
lagervet werkte tot nu toe wel goed, maar uitlaat kleurt dan wel bruin ipv transparant
 
MT5-honda_pwnz 19-12-2006 19:47 Print reply

Posts: 1595
er is maar 1 ding dat helpt, en dat is je hele brommer onder het tectyl spuiten
 
Kreidler Rmc 19-12-2006 19:48 Print reply

Posts: 802
of een pekel brommer hale
 
Brommers Kieken
mail2kid 19-12-2006 19:54 Print reply

Posts: 1905
conclusie:
niet in de pekel rijden
binnen plaatsen

toch rijden :
vaseline insmeren
brommer schoonmaken na rijden

Dit bericht is gewijzigd door mail2kid op 19-12-2006 om 19:54 uur.
 
Golf II styling
oenoehoofd 19-12-2006 19:56 Print reply

Posts: 17851
kgeloof dat het wel zuur vrije vaseline moet zijn btw!
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
-Bassie- 19-12-2006 19:57 Print reply

Posts: 6617
als je van plan bent om je brommer in te gaan smeren met vaseline kan je dit ook kopen in spuitbus.

ik heb dit ook en werkt perfect.

alleen met pekkel heb ik geen er varng maar beter tog effe binnen stallen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
benellifan 19-12-2006 19:59 Print reply
Posts: 1553
chroom gewoon om de 2 dagen poetsen en goed wassen is wel wat werk maar dan heb je geen troep (vaseline etc) op je brommer zitten
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
mtlover 19-12-2006 20:20 Print reply

Posts: 2372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
als je van plan bent om je brommer in te gaan smeren met vaseline kan je dit ook kopen in spuitbus.

ik heb dit ook en werkt perfect.

alleen met pekkel heb ik geen er varng maar beter tog effe binnen stallen.
beter pak je gewoon een pot, kan je tenminste lekker dik insmeren, let op, wel eerst goed schoonmaken en daarna gewoon dik met een doek insmeren...


 
Mopar 19-12-2006 21:40 Print reply

Posts: 4772
Ik heb me CBtje ook vorige week weer winterproof gemaakt zoals ik het altijd deed.

De brommer is goed schoonmaken, en chroom poetsen en waxen ( waxen is ook een beschermmiddel )
Nadat alles blinkt, pak je een oud t-shirt, haal die door de ZUURVRIJE vaseline heen ( te halen bij de Karwei of automaterialen zaak ) en ''poets'' het chroom met de vaseline die op het t-shirt zit.
Je zal zien dat het ietstjes doffen word, dat komt dus door het vet.
In principe heb je nu al een dikke vette beschermlaag die de winter wel doorkomt.

Maar wat ik naderhand altijd doe,
met een spuitbus WIT VET spuit je de velgen/chroom ook in.
Nu zijn je velgen dus letterlijk wit van het vet, er komt geen druppel water of zout water doorheen, dit loopt er direct vanaf.

Je brommer maak je NIET MEER SCHOON, pas als het zout van de weg is gespoelt kan je hem weer schoonmaken en poetsen.
Je zal zien dat je het vet er moeiteloos vanaf kan halen, en het glimt meteen weer, en geen spikkeltje roest.

Het enige nadeel aan deze methode is dat je brommer er met de winter dus niet uitziet.
Maar als de zon en het warme weer weer opkomst is, glimt hij zoals hij hoort te glimmen

Vet = Goed !

Zo doe ik het nu ook ''al'' 2 seizoenen, en het chroom van me brommer is nog perfect.
Ik zie het gewoon als onderhoud/behoud van je spullen.


 
timoty-dt 19-12-2006 21:42 Print reply

Posts: 1802
Ik zet alles altijd in de was, en dan kun je er makkelijk 2 weken mee rijden door weer in wind. Dan ff opnieuw wassen, polijsten en tot slot weer in de was zetten. ( dit doen ze in me vader's bedrijf ook zo en vliegen kun je er het beste met spiritus afhalen wat dus ook voor pekel en zout geld )
 
kut voetbal
Mopar 19-12-2006 21:42 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
als je van plan bent om je brommer in te gaan smeren met vaseline kan je dit ook kopen in spuitbus.

ik heb dit ook en werkt perfect.

alleen met pekkel heb ik geen er varng maar beter tog effe binnen stallen.


Vaseline in een spuitbus is troep vergeleken met het netjes met de hand insmeren.

De vaseline in een potje is veel dikker en ''vaster''

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 19-12-2006 om 21:43 uur.
 
Tim V 19-12-2006 21:53 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
over enkele ogenblikken komt er een Nieuws Faq online te staan met alles wat je aan je brommer kan doen in dit weer

Waar dan??
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
Blijhoofd 19-12-2006 21:55 Print reply

Posts: 7378
uitlaat bocht smeerde ik altijd in met versnellingsbak olie
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
SCHOENENPOETSERSMURF 19-12-2006 22:16 Print reply
Posts: 1226
pff doe er gewoon niks aan

lekker door rijden en zie in het voorjaar wel wat er aan moet gebeuren
tis en blijft maar een vervoers middel .... dus niet moeilijk doen

ist het een oltimer oid zorg dan dat dat niet je dagelijkse vervoers middel is en zorg voor een normale brommer voor dagelijks gebruik


mocht je wel zuinig op je spul zijn enzo spuit alles in de vettige rotzooi en haal dat in het voorjaar pas weer eraf
afspoelen met een zachte straal is niks miss mee maar gaan niet wrijven of met een hd spuit erop

 

Dit topic is 10124 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved