Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Slecht weer, slechte prestatie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1020 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40423 - Slecht weer, slechte prestatie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MX Racing 19-12-2006 11:11 Print topicpost

Posts: 812
Hoi

Ik heb een mtx 50 eurocilindro
Maar als het slecht weer is dan loopt die helemaal niet goed, ofja, dan komt hij niet b oven de 55 kmh uit. Met slecht weer bedoel ik, regen, mist, kou etc.
en als het gewoon normaal weer is dan loopt die wel 65. Hoe zou dit kunnen komen, ik laat hem altijd wel even warmdraaien.
maar het volgende probleem is da ik altijd door helmond naar school moet, en daar zijn heel veel agentjes, dus ik wil hem eigenljk afvoeren naar 50kmh maar hoe moet ik dat nu doen als hij zo slecht loopt bij het koude weer. Want als ik op een lang stuk vol gas blijf geven, zon 3 km. op het laatst loopt hij dan wel tegen de 60kmh aan
 

mcdronkz 19-12-2006 11:12 Print reply

Posts: 32777
Stottert 'ie ook ?
 
MX Racing 19-12-2006 11:14 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Stottert 'ie ook ?


nee helemaal niet, alwin heeft hem afgesteld (het is alwin zn mtx)
maar de bougie kleur is ook gewoon koffiebruin. Maar als ik hem op zn schoke zet, dan krijgt hij iets te veel maar loopt hij wel 70
 
mcdronkz 19-12-2006 11:19 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
[...]


nee helemaal niet, alwin heeft hem afgesteld (het is alwin zn mtx)
maar de bougie kleur is ook gewoon koffiebruin. Maar als ik hem op zn schoke zet, dan krijgt hij iets te veel maar loopt hij wel 70


Met de choke zorg je ervoor dat de motor wat meer lucht krijgt, oftewel: als 'ie met de choke erop beter loopt is je lucht/benzine mengsel niet goed genoeg, dus misschien kan 'ie nog beter afgesteld worden.

Met de choke zorg je ervoor dat de motor wat meer benzine krijgt, oftewel: als 'ie met de choke erop beter loopt is je lucht/benzine mengsel niet goed genoeg, dus misschien kan 'ie nog beter afgesteld worden.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 19-12-2006 om 11:33 uur.
 
MX Racing 19-12-2006 11:21 Print reply

Posts: 812
dus grotere sproeier?
 
mcdronkz 19-12-2006 11:26 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
dus grotere sproeier?


Nee, want dat zorgt ervoor dat je motor nog meer benzine krijgt .

Ik zou een íets kleinere sproeier proberen, begin met twee maten kleiner, en kijk dan hoe 'ie loopt als de motor _warmgereden_ is. Wel oppassen dat je blok niet overhit raakt, maar met een twee maten kleinere sproeier kan er niets foutgaan.


Ja, want dat zorgt ervoor dat je motor nog meer benzine krijgt .

Ik zou een íets grotere sproeier proberen, begin met twee maten groter, en kijk dan hoe 'ie loopt als de motor _warmgereden_ is.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 19-12-2006 om 11:33 uur.
 
Baasbas 19-12-2006 11:30 Print reply
Posts: 2176
Met choke meer lucht? Ammehoela, choke = minder lucht / meer benzine

Als hij op de choke beter loopt -> grotere sproeier





Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 19-12-2006 om 11:30 uur.
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
mcdronkz 19-12-2006 11:31 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
Met choke meer lucht? Ammehoela, choke = minder lucht / meer benzine

Als hij op de choke beter loopt -> grotere sproeier





Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 19-12-2006 om 11:30 uur.


Oh duh, inderdaad, je doet 'm dicht . Mijn fout.
 
Baasbas 19-12-2006 11:35 Print reply
Posts: 2176
ken beure, het is ochtend

@ts: het is kouder buiten nu. Koude lucht is gecomprimeerder / compacter dan warme lucht. (warmte - uitzetten - je weet wel) Dat betekent dat koude lucht meer zuurstof bevat dan warme lucht per kubike meter. En dát betekent weer dat bij koud weer je mengsel dus een fractie armer staat. En dat betekent weer dat je 's winters wel eens een sproeiermaatje of wat hoger moet gaan zitten..
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
daanmtx 19-12-2006 12:37 Print reply

Posts: 3759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
ken beure, het is ochtend

@ts: het is kouder buiten nu. Koude lucht is gecomprimeerder / compacter dan warme lucht. (warmte - uitzetten - je weet wel) Dat betekent dat koude lucht meer zuurstof bevat dan warme lucht per kubike meter. En dát betekent weer dat bij koud weer je mengsel dus een fractie armer staat. En dat betekent weer dat je 's winters wel eens een sproeiermaatje of wat hoger moet gaan zitten..


Ik had het niet beter kunnen verwoordden, dus idd iets grotere sproeier!
 
Honda VFR400R
Baasbas 19-12-2006 16:45 Print reply
Posts: 2176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
[...]


Ik had het niet beter kunnen verwoorden, dus idd iets grotere sproeier!



 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
MX Racing 19-12-2006 18:07 Print reply

Posts: 812
aha, oke harstikke beankt
 

Dit topic is 493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved