Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ochtends heeft me gsm er geen zin in ???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 464 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40414 - ochtends heeft me gsm er geen zin i...
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 3016 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-man 19-12-2006 19:32 Print reply

Posts: 376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gilera gsm beast
maar wat helpt het nou als je een grote carb + spruitstuk koopt hoe kan het dan dat hij niet meer bevriesd?


Dat is gewoon de oplossing, probeer maar is gewoon een bekend probleem bij gsm

ik heb trouwens ook wel s iets gehoord dat als je een spatlap onder je voorspatbord maakt het ook helpt. Dan komt de koude wind minder op je carburateur

Dit bericht is gewijzigd door TSX-man op 19-12-2006 om 19:34 uur.
 
ArieNSR 19-12-2006 21:34 Print reply

Posts: 750
Staat je brommer 's nachts buiten of binnen?
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
bunji 19-12-2006 21:41 Print reply

Posts: 1861
hm ik merk aan mijn rsje dat ie er 's ochtends ook weinig zin in heeft... alsof ie tijdens het rijden ineens te weinig benzine binnenkrijgt ofzo rij em wel netjes warm, en jaag em met dit weer ook niet in hoge toeren ofzo. maarja binnenkort maar ff in winterslaap brengen denk
 
Kawasaki ZXR 400
BIET 19-12-2006 21:41 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bunji
hm ik merk aan mijn rsje dat ie er 's ochtends ook weinig zin in heeft... alsof ie tijdens het rijden ineens te weinig benzine binnenkrijgt ofzo rij em wel netjes warm, en jaag em met dit weer ook niet in hoge toeren ofzo. maarja binnenkort maar ff in winterslaap brengen denk

al anders afgesteld zins de zomer?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Neluhz 19-12-2006 21:43 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gilera gsm beast
maar wat helpt het nou als je een grote carb + spruitstuk koopt hoe kan het dan dat hij niet meer bevriesd?


het probleem is dat de cab bevriest door de hoeveelheid koude lucht die er naar binnen stroomt onder hoge snelheid, waardoor het nog kouder wordt.
bij een carb en spruitstuk met kleinere diameter stroomt de lucht minder hard, waardoor de carb dus ook niet bevriest.
 
bunji 19-12-2006 21:49 Print reply

Posts: 1861
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

al anders afgesteld zins de zomer?

ja doe ik van de vakantie wel, t is nu pas sinds gister dat ie wat minder zin heeft

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


het probleem is dat de cab bevriest door de hoeveelheid koude lucht die er naar binnen stroomt onder hoge snelheid, waardoor het nog kouder wordt.
bij een carb en spruitstuk met kleinere diameter stroomt de lucht minder hard, waardoor de carb dus ook niet bevriest.

betekent dat dat ik me geen zorgen hoef te maken met mn 9mm?

Dit bericht is gewijzigd door bunji op 19-12-2006 om 21:50 uur.
 
Kawasaki ZXR 400
Mopar 19-12-2006 21:50 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


het probleem is dat de cab bevriest door de hoeveelheid koude lucht die er naar binnen stroomt onder hoge snelheid, waardoor het nog kouder wordt.
bij een carb en spruitstuk met kleinere diameter stroomt de lucht minder hard, waardoor de carb dus ook niet bevriest.


Ik geloof er echt geen zak van dat een carb. zo fuckin snel bevriest.

Het is amper onder 0 geweest ( en ja, ik weet dat benzine bij 5graden lichterlijk stolt )
En als je brommer nu al kuren heeft, door een bevroren carb is er echt iets NIET in orde.

K'zou eens beginnen met de motor af te stellen met deze (koude?)tempraturen, de electrode afstand van je bougie controleren, helpt dat allemaal niet zet je er een warmere bougie in.

K'heb anders nog nooit last gehad van een bevroren carb. met -10, met dezelfde afstelling in mid. zomer met 30+ graden.

K'vind het zeer onwaarschijnlijk dat je carb nu al bevriest.
Denk eerder dat je afstelling verreweg van optimaal is.
 
Thijz 20-12-2006 12:53 Print reply

Posts: 1176
hij staat altijd binnen. ja dan zal ik wel even naar de afstelling moeten kijken...
 
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur !
R0bbinn 20-12-2006 13:37 Print reply
Posts: 34
mijn brommer heeft precies hetzelfdee, sogtends als het flink koud iss, eeerste 2 minuten loopt die best lekker, maar dan gaat die stotteren, en loopt snelheid naar benened, en loopt die nohg maar maximaal 40 terwijl normaal top rond 95 is..

als ik nou mijn carb is sguim wikkel, zodat de koude lucht er niet op komt, zou dat helpen?


 
Moped Macho 20-12-2006 14:49 Print reply

Posts: 2037
Boerenkool om half 10.
Thijz 21-12-2006 17:25 Print reply

Posts: 1176
nou k was het helemaal zat dus ik heb mn brommer half geript. En ik heb waar schijnlijk het probleem gevonden er zat een stekkertje van de ondstekking er half in... ik hoop dat dat het is want hij ree vanochtend wel goed. Maar over dat je carb bevriezd dat kan tog gewoon niet. Er zit zelfs spruitstuk en carb verwarming op ...
 
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur !

Dit topic is 3016 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved