Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hapert bij bepaald toerental.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4039 - Hapert bij bepaald toerental.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTX_LOVER 28-5-2002?00:01 Print topicpost
Posts: 1
Mijn brommer hapert bij 6.5 a 7 1000 toeren het ligt niet aan de afstelling van de carburateur en er is net een nieuwe onsteking in gegaan(grondplaat met die zooi dr op). Hoe moet ik dit verhelpen?

 

Martijn 28-5-2002?00:39 Print reply
Posts: 10000
hoe weet je dat het niet aan je carburateur ligt??? lijkt me het meest waarschijnlijke...
misschien je bougie of je membraam ofzo...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
MBBBBBB 28-5-2002?07:38 Print reply
Posts: 2340
Je ontsteking er wel goed op gezet?
Misschien ffies vroeger zetten.
 
barry 28-5-2002?07:54 Print reply

Posts: 7387
als je brommer voor de powerband stottert wat jij denk ik ook hebt ligt het aan een te grote sproeier, want als het de onsteking is moet hij volgens mij ook wel over een ander aantal toerenbereik stotteren
 
He?
Sneks 28-5-2002?10:47 Print reply
Posts: 2499
te grote sproeier, of een slecht getunde cilinder (bv. inlaatspijl eruit gezaagt )
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
B3AST 28-5-2002?10:56 Print reply
Posts: 2469
jah dat zou kunnen... maar volgens mij krijg je dan het effect dat die inlaat gewoon TE GROOT is voor je carburnateur dat het gas daar gewoon mega afgeremt wordt...

dus moet je er gewoon een lompe carb. op knallen

maarehm zou netzogoed je afstelling kunnen zijn hoor, te grote sproeier, iedere nieuwe carburateur is niet direct goed afgesteld

of je bougie is aan het overlijden oid.
 
- insane in the brain -
Steve_ZHC 28-5-2002?13:17 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: B3AST?

of je bougie is aan het overlijden oid.


of die zit los zoals laatst bij een kameraad van me; de MT liep steeds slechter, trok hem niet meer door in z'n 4 en later niet meer in z'n 3, zij bougie bekijken, hij wil dop eraf trekken trekt hij zo de bougie mee, die lag er gewoon los bovenop!!!!

Edit: typo

[This message is edited by MT7 Racer on 28-5-2002 13:21]
 
SkaBla [Pim] 28-5-2002?15:19 Print reply

Posts: 4659
kijk DAT had ik nou ook met me tsx vond het al zo vaag dat ik geen compressie had maar goed afstelling en kruk was ook nei techt goed meer :n
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Martijn 29-5-2002?21:29 Print reply
Posts: 10000
hmm dan moet je toch je bougie wat strakker aandraaien....wel kut als je schroefdraad in je kop verrot is...ken je die ook weer nieuw kopen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Sneks 29-5-2002?22:58 Print reply
Posts: 2499
kan je ook een helicoil in laten zetten
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blorn 29-5-2002?23:05 Print reply

Posts: 13825
haha dat heb ik in mn blok laten doen had de olieaftapplug-schroefdraad in et blok dol gedraaid, nu hebben ze er zo'n bus mn met schroefdraad in gezet, en een bougie erin gedraaid omdat ze de juiste pluggen niet meer hadden liggen (M12*1,25)...

ik heb nu dus een V-twin op mn nsr
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 29-5-2002?23:05 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

kan je ook een helicoil in laten zetten


Had ik ook gedaan bij de cilinderkop van m'n Kreidler, is echt wel relaxt dat dat kan
 
nobody fuck with us!!
Blukaap 29-5-2002?23:17 Print reply

Posts: 10006
Alleen is het wat minder als de helicoil aan je bougie vastzit ipv je kop...
Moet je dat ding weer los zien te krijgen.
 
Bastila is lief
dj_sbass 29-5-2002?23:47 Print reply
Posts: 263
hey mensen
ik heb dus het zelfde probleem, kan het dus echt aan de bougie liggen??
nou ja dan zie ik het morgen wel ff!!
greets S.Bass
 
Life is short, ride hard!
B3AST 30-5-2002?09:05 Print reply
Posts: 2469
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

haha dat heb ik in mn blok laten doen had de olieaftapplug-schroefdraad in et blok dol gedraaid, nu hebben ze er zo'n bus mn met schroefdraad in gezet, en een bougie erin gedraaid omdat ze de juiste pluggen niet meer hadden liggen (M12*1,25)...

ik heb nu dus een V-twin op mn nsr



VET!!!!!!

dan moet je een verdelerkap van een twee cylinder motor op je bobine doen, en dan een bougiedop ook op die bougie onderin je blokk!!!!
ken je kijken of je blokolie ook beetje explosief is, mayb gaan je tandwielen daar wel vet snel van draaien!
 
- insane in the brain -
Martijn 30-5-2002?22:40 Print reply
Posts: 10000
ehhh dat zou wel handig zijn dat helicoil...hebben ze dat in veel maten?? moet effies m5 hebben ofzo...of m6 voor de uitlaat poort gedoe en mn koppelings/ontstekingsdeksel...

bij tsx zet de koppeling zich af op de ontstekingsdeksel...en als die dingen dol zijn ben je mooi de sjaak want dan werkt je koppeling dus niet meer...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved