User 927 |
16-12-2006 21:39 |
Posts: 6405 |
Die dingen werken sowieso niet. Een electrische ventilator kan geen druk opbouwen en ze trekken meer energie dan dat ze uitblazen (Warmte, wrijving etc.)
Plus dat je aanzuiging van je blok meer lucht aanzuigt dan dat ding levert, werkt dus alleen tegen.
Dat zijn de bezwaren tegen "electronic superchargers" op zich. Op een 2-takt zit je nog met het probleem dat als je al overdruk hebt in het inlaat traject, alles de uitlaatpoort uit blaast.
Maak eerst maar eens een normale, kleine turbo pas op een 2-takt, als je dat voor elkaar hebt ben je al meer dan een jaar en een aantal duizend euro verder waarschijnlijk.
|
|
|
|
Salamander |
16-12-2006 21:39 |
Posts: 190 |
|
|
|
|
Vuile Beunkoe |
16-12-2006 21:39 |
Posts: 6114 |
op 4 takt hebben turbo's (op uitlaatgassen) geloof ik wel 40% meer power dan zonder, maar zon electrisch geval heb je niks aan, veel te traag joh.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Salamander |
16-12-2006 21:41 |
Posts: 190 |
|
|
|
|
Salamander |
16-12-2006 21:42 |
Posts: 190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
op 4 takt hebben turbo's (op uitlaatgassen) geloof ik wel 40% meer power dan zonder, maar zon electrisch geval heb je niks aan, veel te traag joh.
Leg eens uit dan.
Zo'n ding moet toch ook heel wat vermogen vragen.
En zijn er ook echte turbo's te koop voor Honda blokjes?
|
|
|
|
User 927 |
16-12-2006 21:45 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sander bouwhuis
[...]
Leg eens uit dan.
Zo'n ding moet toch ook heel wat vermogen vragen.
En zijn er ook echte turbo's te koop voor Honda blokjes?
Een uitlaat turbo vraagt geen vermogen, een uitlaat turbo maakt gebruik van energie (druk) die normaal gesproken verloren gaat (Omdat het gewoon weggeblazen word)
Ga asjeblieft even wat lezen over onderwerpen voor je domme dingen gaat vragen.
http://www.wildwease...ody/HowTo/eturbo.asp
Lees dit maar, ben je heel wat verder
En: www.howstuffworks.com
Edit: En ja er zijn zat trubo's voor Honda blokjes.... Honda 4-takt blokken wel te verstaan. Een turbo op 2-takt kost veel moeite, zeker als het blok er niet voor ontworpen is.
Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 16-12-2006 om 21:46 uur.
|
|
|
|
zundapp sprinter |
16-12-2006 21:46 |
|
-Tom- |
16-12-2006 21:46 |
Posts: 4151 |
Zoek eens op het 4-taktforum over die electrische turbo. Is nepperij, het is gewoon een stuk prullaria.
Er zijn wel mensen bezig geweest met een TD02 (van mitsubishi) turbo op een 4-takt te bouwen. Dit zijn 1 van de kleinere turbo's die gemaakt worden. Alleen werkt het vaak niet echt, in nederland is volgens mij wel iemand geweest, maar daar spoelde de turbo niet eens. Heeft 't wel 1x gedaan, maar toen had hij binnen no time een gat in z'n zuiger.
|
|
FTS Member |
|
Salamander |
16-12-2006 21:48 |
Posts: 190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]
Een uitlaat turbo vraagt geen vermogen, een uitlaat turbo maakt gebruik van energie (druk) die normaal gesproken verloren gaat (Omdat het gewoon weggeblazen word)
Ga asjeblieft even wat lezen over onderwerpen voor je domme dingen gaat vragen.
http://www.wildwease...ody/HowTo/eturbo.asp
Lees dit maar, ben je heel wat verder
En: www.howstuffworks.com
Edit: En ja er zijn zat trubo's voor Honda blokjes.... Honda 4-takt blokken wel te verstaan. Een turbo op 2-takt kost veel moeite, zeker als het blok er niet voor ontworpen is.
Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 16-12-2006 om 21:46 uur.
|
|
|
|
User 927 |
16-12-2006 21:49 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundapp sprinter
Die 125cc scooter met compressor is van peugeot.
http://www.scootersp...d=4&scooterId=32
Dat is een 4-takt
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Zoek eens op het 4-taktforum over die electrische turbo. Is nepperij, het is gewoon een stuk prullaria.
Er zijn wel mensen bezig geweest met een TD02 (van mitsubishi) turbo op een 4-takt te bouwen. Dit zijn 1 van de kleinere turbo's die gemaakt worden. Alleen werkt het vaak niet echt, in nederland is volgens mij wel iemand geweest, maar daar spoelde de turbo niet eens. Heeft 't wel 1x gedaan, maar toen had hij binnen no time een gat in z'n zuiger.
Er zijn speciale turbo's voor 125cc 4-takten
|
|
|
|
Salamander |
16-12-2006 21:51 |
Posts: 190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]
Dat is een 4-takt
[...]
Er zijn speciale turbo's voor 125cc 4-takten
En die koop je waar?
|
|
|
|
KaWaReZ |
16-12-2006 21:56 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
denk dat het op 2 takt niet werkt aangezien je membraan tegenwerkt en mischien bouwt het blok onder de zuiger dan teveel druk op waardoor het alleen maar tegenwerkt
bij 4-takt kan het wel is leuk uitpakken
roterende inlaat ipv membraan n optie?
en gebruik aub google (@TS )
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
User 927 |
16-12-2006 22:04 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]
roterende inlaat ipv membraan n optie?
en gebruik aub google (@TS )
Roterende inlaat blaas je nogsteeds je overdruk weg. Heb je wel een goede spoeling
Maar roterende uitlaat of uitlaatkleppen zou goed werken.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sander bouwhuis
[...]
En die koop je waar?
In een winkel... Jongen, als ik je dat al voor moet kauwen kom je echt niet verder dan die turbo uit het doosje halen en aan je uitlaat plakken, om er vervolgens achter te komen dat je niet weet wat je doet.
Een turbo is geen opvoer oplossing, maar exacte wetenschap. En als je een turbo blok wilt bouwen moet je EXACT weten wat je doet.
Dus ga eerst maar eens over turbo's lezen, en dan kom je ook vanzelf bedrijven tegen die turbo's verkopen.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
16-12-2006 22:10 |
Posts: 17929 |
Dit loopt uit op niets, ts moet eerst maar eens wat gaan googlen, turbo op 2takt werkt alleen bij veel cc´s
|
|
|
|