Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - draad kapot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 932 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40369 - draad kapot
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 699 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BramRoemaat 15-12-2006 16:45 Print topicpost

Posts: 510
De draad in me blok is kapot van de tapeind die in de cilinder gaan,, eentje is hele draad weg, en er zit een barstje in, kan ik er nog nieuw draad intappen?? Sorry voor slechte uitleg,,
 

HONDA MTX-TREME 15-12-2006 16:47 Print reply

Posts: 1486
Mischien helpt "helicoil".


 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 15-12-2006 16:50 Print reply

Posts: 7728
je draad in je blok is dus aan gort? niet alleen op je tapeind zelf? helicoil lijkt me goede oplossing
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
driver004 15-12-2006 16:52 Print reply

Posts: 3418
volges mij is de het tapeind in het blok afgebroken
boor deze dus eerst uit en zet er een helicoil in of tap er draad in en zet een niew tapeindje erin
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Timofzo 15-12-2006 16:59 Print reply

Posts: 213
BramRoemaat 15-12-2006 17:01 Print reply

Posts: 510
Maar dat ken ik wel, maar vraagje was,, Er zit een heel klein barstje,, Tussen gaat van het blok en de krukas kant 2mm ofzo niet veel,, Is dit erg,,
 
honda-mbx 15-12-2006 17:18 Print reply

Posts: 1688
ik zou er eerder een draad bus in zetten..
veel beter en sterker dan een helicoil.
 
ik vlam je..
g4mer 15-12-2006 17:19 Print reply

Posts: 494
misschien als je een foto maakt kunnen precies wat hetprobleem is.

maar als ik het hoor kan het overdruk laten weg lopen misschien waardoor je minder brandstof boven in je cil krijgt.
is iig maar een gedachte
 
gekke henkie 15-12-2006 17:54 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
ik zou er eerder een draad bus in zetten..
veel beter en sterker dan een helicoil.


Daar zou ik niet zeker van zijn...

In de racerij (autos en motoren) gebruiken vrijwel alle teams standaard helicoils, dus niet alleen ter reparatie...

Wijzelf hebben bij t blok van onze rallyautos meteen toen het blok binnenkwam, alle gaten uitgeboord en er helicoils ingezet, gewoon omdat dit veel sterker is dan gewoon schroefdraad in t aluminium, voorkomen is natuurlijk beter dan genezen, ofnie?

 
Ga toch krassen!

Dit topic is 699 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved