Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommercross puch setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1198 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #40346 - brommercross puch setup
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

driver004 13-12-2006 21:39 Print reply

Posts: 3418
polini voor de cross
en dan licht vertanden dan is je polini zo naar de stront
beter neem je een 65 mk of k star of airsol en laat je die tunen
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
tieske 14-12-2006 17:30 Print reply

Posts: 312
dacht ik ook al maar mijn vrienden zijden dat dat perfect zou zijn voor cross dus ik dacht ff op bf zette

 
teamdoko 14-12-2006 18:15 Print reply
Posts: 420
mk 80
iddeaal voor de cross
is koppelcillinder
kosten 2de hands niet alles

samen met een simoni een 21 mm delortho carb
zijn overigens ook goed 2dehands verkrijgbaar
leuk setup met veelkoppel
en kost de wereld niet




Dit bericht is gewijzigd door teamdoko op 14-12-2006 om 18:16 uur.
 
.puch_chopper 14-12-2006 18:37 Print reply

Posts: 7851
ga voor die polini
die malossi is echt bud spul vind k ik cross ook met malossi ,is niet vooruit te branden man
 
tieske 14-12-2006 21:28 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
mk 80
iddeaal voor de cross
is koppelcillinder
kosten 2de hands niet alles

samen met een simoni een 21 mm delortho carb
zijn overigens ook goed 2dehands verkrijgbaar
leuk setup met veelkoppel
en kost de wereld niet




Dit bericht is gewijzigd door teamdoko op 14-12-2006 om 18:16 uur.




is 65 mk ook goed

 
Pauluzzz[Furia]Jovinx 14-12-2006 21:48 Print reply

Posts: 924
Ga voor een 80 (75) Gilardoni, heeft me maat nu ook op deze puch crosser zitten.

Hier nog met de oude cilinder (70 Athena) en andere uitlaat en zonder binnenrotor:



 
THOMASJEUHHH 14-12-2006 23:07 Print reply

Posts: 4159
tip: een 65cc metrakit met 20mm dellórto
met 2 klauws koppeling(voor optrekken) en getunde carters en leo krul uitlaat en nog met ori onsteking,, dat had ik onder me puchje en dat ding trok serieuze wheelies als je vooropging hangen terwijl je al 20 ree en dan vol gas gaf vloog je nog achterover
 
bwoaahhppp,,..
tieske 15-12-2006 12:40 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
tip: een 65cc metrakit met 20mm dellórto
met 2 klauws koppeling(voor optrekken) en getunde carters en leo krul uitlaat en nog met ori onsteking,, dat had ik onder me puchje en dat ding trok serieuze wheelies als je vooropging hangen terwijl je al 20 ree en dan vol gas gaf vloog je nog achterover


die setup wil ik ook wel

hoe hard liep die en wat was de vertanding

 
tieske 17-12-2006 20:25 Print reply

Posts: 312
ik kan nu een 65 cc malossie voor 30 euro kopen
of een nieuwe k-star voor 50 euro

maar wat is sneller??


 
driver004 17-12-2006 21:31 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tieske
ik kan nu een 65 cc malossie voor 30 euro kopen
of een nieuwe k-star voor 50 euro

maar wat is sneller??




ik zalk een mk pakken

anders tog die K star
mallosi is 60 cc bijna geen zuigers voor te krijgen en je kunt hem niet versoenlijk tunen (allebij de zuigerveer slotjes lopen langs de uitlaatpoort)


 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
PraatPaal 17-12-2006 21:57 Print reply

Posts: 7977
Zonder tuning zijn dit je beste opties:

80cc -> Metrakit
72cc -> De nieuwe airsal
70cc -> Athena AJH
65cc -> Metrakit of airsal
50cc -> athena AJH


MET tunen van de cilinder

80cc athena (inlaat en uitlaat vlinderpoort (amper nog te krijgen is nieuwe cilinder)
70cc K-star
65cc Polini
50cc Athena AJH

overall beste cilinder voor de cross lijkt me wel de 65cc metrakit, dies gewoon bloedsnel en veel koppel.
Met beetje tunen is Kstar een van de absolute beste



 
driver004 17-12-2006 22:00 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Zonder tuning zijn dit je beste opties:

80cc -> Metrakit
72cc -> De nieuwe airsal
70cc -> Athena AJH
65cc -> Metrakit of airsal
50cc -> athena AJH


MET tunen van de cilinder

80cc athena (inlaat en uitlaat vlinderpoort (amper nog te krijgen is nieuwe cilinder)
70cc K-star
65cc Polini
50cc Athena AJH

overall beste cilinder voor de cross lijkt me wel de 65cc metrakit, dies gewoon bloedsnel en veel koppel.
Met beetje tunen is Kstar een van de absolute beste





sinds waneer is er een 80cc athena?
zit je niet in de war met een niewe 72cc airsel?

maar idd mk is een goede cross cillinder
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
PraatPaal 17-12-2006 23:01 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]


sinds waneer is er een 80cc athena?
zit je niet in de war met een niewe 72cc airsel?

maar idd mk is een goede cross cillinder


ik zal ff foto zoeken die athena (of eurocilindro?) heeft vlinderinlaat en uitlaat vlinderpoort.

en nee het is niet de 46mm Airsal, dies ook nieuw, maar voor die 80cc moet je je carter kotteren, voor de 72airsal niet

hier wat info


Quote:

http://img108.images...6/parmakit75el6.jpg/
Parmakit 75cc (47mm):
Nieuwkomer met ZEER veel tuningspotentie.

Te herkennen aan:
Vlinderpoort in in- en uitlaat (zichtbare spijl als je in het in- of uitlaat kanaal kijkt)

+'vlinderpoort' in de uitlaat
+'vlinderpoort' in de inlaat
+zeer veel koppel door vlinderpoort
-4poorter

Aluminium met nicasil wand
Inlaatpoort (132º): vlinderpoort
Spoelpoorten (132º): 2
Uitlaatpoort (170,5º): vlinderpoort
Blowdown: (19,25)
Boostpoorten: 1
Bijzonderheden: Schuine uitlaatflens. Motorblok moet uitgekotterd worden om deze cilinder te kunnen monteren.




Quote:

http://img301.images...8995/blokdoosxm7.jpg
http://img137.images...2184/cilinderpr9.jpg
Airsal 72cc (46mm)
Nieuwe Airsal cilinder, grootste cilinder ooit gemaakt die in een puch carter past zonder kotteren.

+veel cc's zonder kotteren
+geleverd met HD kop

Aluminium met nicasil wand
Inlaatpoort: ovaal
Spoelpoorten (128º): 4
Uitlaatpoort (175º): ovaal
Blowdown: 23,5
Bijzonderheden: Ronde inlaat waar zo een 20mm op past. Verkrijgbaar in een versie met rechte uitlaatpoort en met schuine.




props voor JorisMB en andere @ PF voor cilinderdatabase

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 17-12-2006 om 23:02 uur.
 
BSTS 17-12-2006 23:54 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tieske
ik wil brommercross gaan doen met een puch
maar ik heb nog vragen bij mijn setup


de setup word mischien

15 bing (al in bezit)
leovinci hm (al in bezid

maar over de cilinder ben ik het nog niet uit

een 60cc polini
of een 60cc malossie

welke is de "beste" voor te crossen





dikke gillardoni nemen!
en niet zon polini oid.
 
sprintjah
PraatPaal 18-12-2006 11:11 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
[...]



dikke gillardoni nemen!
en niet zon polini oid.



Waarom niet een polini, dat is een van de betere optrek cilinders met de uitlaat die hij al heeft (leo).

65polini
Leovince krul
en 15mm (deze setup heb ik ook gehad trekt goed)

als je em dan licht vertand 12/45 ofzo en je koppelings tuned en strakstelt, kom je echt wel door de prut heen....


En trouwes @ topicstarter:

Bij 60polini bedoel je dan de membraan? dat denk ik wel (dies 65ccc btw)

De malossi is troep, is gewoon een zogenaamd snelle versie van de std cilinder (die ook door malossie gemaakt zijn oooooit)

65cc metrakit lijkt me nog de beste cilinder voor jouw setup.

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 18-12-2006 om 11:13 uur.
 

Dit topic is 8142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved