koekie - Administrator |
13-12-2006 10:24 |
Posts: 12588 |
|
|
Haaks de hoek om! |
|
geert-nsr |
13-12-2006 11:37 |
Posts: 6438 |
Inlaat poort helpt niet veel.
Uitlaat poort wel. verbreden tot 65% vd boring.
En verhogen maar dat moet je even berekenen.
|
|
|
|
Almer |
13-12-2006 13:06 |
Posts: 3325 |
Verdiep je eerst es wat meer in't opvoeren, t'is geen natte vingerwerk! Echt niet een spelletje van vijltje hier, veegje daar, gaatje zus, gaatje zo...
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Karlmt5 |
13-12-2006 13:59 |
Posts: 2296 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
zoek het hier maar op..
http://www.brommerfo...oek/faq?string=tunen
google doet btw ook wonderen
in de faq's staat niet waar je moet veilen, (bedoel ik recht, links. enz mee )
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
nsr_tiger |
13-12-2006 21:07 |
Posts: 138 |
ik heb wat rond gezogt en ik heb een site die ik goed kan gebruiken
maar daar staat dat ik een
- Ronde rattestaart vijl (redelijk groot type)
- Setje sleutelvijlen
- schuifmaat
- Schuurwol (voor scherpe randen weg te werken)
- bankschroef
maar wat is eigenlijk een rattestaart vijl ik kan het nergens duidelijk vinden en waar ik ze kan kopen??
het zelfde geld voor de sleutelvijlen??
en schuurwol is dat bij bouwmarkten te koop??
|
|
|
|
-Bassie- |
13-12-2006 21:20 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nsr_tiger
ik heb wat rond gezogt en ik heb een site die ik goed kan gebruiken
maar daar staat dat ik een
- Ronde rattestaart vijl (redelijk groot type)
- Setje sleutelvijlen
- schuifmaat
- Schuurwol (voor scherpe randen weg te werken)
- bankschroef
maar wat is eigenlijk een rattestaart vijl ik kan het nergens duidelijk vinden en waar ik ze kan kopen??
het zelfde geld voor de sleutelvijlen??
en schuurwol is dat bij bouwmarkten te koop??
alles is te koop bij een bouwmarkt.
en een rattestaart vijl is een rondevijl.
en sleutel veiltjes liggen vaak in die 5 euro bakken of zelfs goedkoper.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
Almer |
13-12-2006 21:23 |
Posts: 3325 |
Beetje ouderwets he met de vijl... Bovendien... ik denk niet dat jij zo goed kan vijlen dat je een cilinder uit kan vijlen... Naast de rattestaart (ronde bastaardvijl) zou ik ook nog een platte vijl (bastaard) of een driehoeksvijl (bastaard) aanschaffen. Daarnaast zou ik voor de afwerking een zoetvijl gebruiken...
Beter gebruik je een dremel of een tandartsboor, kan je mooier werk mee maken! Bovendien verneuk je minder snel je cilinder TIP: Doe een stukje dik karton ofzo in je cilinder voordat je gaat vijlen, zo stomp je minder snel met het uiteinde van je vijl tegen de wand waardoor deze beschadigd!
Dit bericht is gewijzigd door Almer op 13-12-2006 om 21:24 uur.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
nsr_tiger |
14-12-2006 14:48 |
Posts: 138 |
maar moet ik de vormen wel behouden of kan ik ze wel recht vijlen
ik had namelijk gehoord dat ik de wel de W moest behouden
|
|
|
|
christianos |
14-12-2006 17:05 |
Posts: 20445 |
heb je een W poorter dan?
oftewel, heb je een gilardoni 80?
|
|
|
|
De Schout |
14-12-2006 22:33 |
Posts: 5327 |
post hier is een poortmap van je cil. dan kan er is bekeken worden wat je waar weg zou kunnen halen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
honda-mbx |
14-12-2006 23:11 |
Posts: 1688 |
grappig, je wilt je cilinder bij gaan werken maar je hebt ten eerste geen flauw idee wat je moet doen.
ten tweede weet je niet eens wat een rattenstaartvijl of sleutelvijl is?!
of je moet beter je huiswerk doen, of besteed het uit.
want geloof je me je maakt meer kapot dan je lief is.
Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 14-12-2006 om 23:11 uur.
|
|
ik vlam je.. |
|
RS-Power |
15-12-2006 0:09 |
Posts: 1035 |
Bullet Tuning (veel van het forum is daar ook getuned)
zie me profiel voor info
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies |
|
BIET |
15-12-2006 2:00 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
Inlaat poort helpt niet veel.
Uitlaat poort wel. verbreden tot 65% vd boring.
En verhogen maar dat moet je even berekenen.
als je een GJOL hebt is het zeker wel aan te rade om de inlaat te vergroter hor
@TS:
zoals mensen voor mij al zijden vind ook ik het vreemd dat jij je cilinder wilt bijwerken terwijl je veel dingen niet eens weet. Laten tunen kost niet veel, beter doe je dat en koop je een asbak cilinder om een beetje op te oefenen ofzow ipv van je cilinder te verprutsen
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
nsr_tiger |
15-12-2006 19:25 |
Posts: 138 |
ik heb het erover gehad dat ik men nsr sneller wil laten lopen met een klasgenootje en die zei dat ik het beste een 50cc snel kon kopen omdat ik als onhandige brommersleutelaar tog alles zou verklote
dus ik denk dat ik binnenkort een 50cc snel koop en die erop zet maar dan komt het afstellen nog en dat lijkt me moeilijk of lijkt dat alleen
|
|
|
|
Freerk |
15-12-2006 19:35 |
Posts: 441 |
Je zal wel wet sproeiers moeten gaan kloten en de luchtschroef afstellen. Kan dat klasgenootje je daar niej mee helpen?
|
|
Nsr ownt :) |
|