Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MBX80 cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 959 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40334 - MBX80 cilinder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1718 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Dennis- 12-12-2006 20:29 Print topicpost

Posts: 919
Ik wil graag een snellere cilinder kopen voor mijn Honda MBX80. Bij VDH-Parts is een Athena te koop voor 150 euro, en een Malossi voor 171 euro.

Als je logisch nadenkt zou je natuurlijk voor de Athena gaan, omdat die 20 euro goedkoper is, maar heeft iemand ervaring of argumenten waarom je de Malossi moet nemen?

Moet een cilinderkop aangepast worden op zo'n cilinder, of kun je gewoon een standaard MBX80 kop gebruiken?

Wat kan ik het beste verder gebruiken voor een setup? carb, sproeiers, tandwielen etc.

Wat kan ik voor een snelheid verwachten met zo'n setup?

Dit bericht is gewijzigd door -Dennis- op 12-12-2006 om 20:30 uur.
 
nee, dat mag niet

Menu2t 12-12-2006 20:53 Print reply

Posts: 2815
heb nog een nsr met 110cc eurocilindro(= athena toch?) staan. is niet zon enorme toeren beuker maar onderin trekt die wel mooi. reed er hier in de buurt ook eentje met een 110cc malossie, dat was meer een hoogtoerige cilinder, alleen dies een paar keer teveel vast gelopen door slechte afstelling. als ik zelf zou mogen kiezen zou ik toch voor de malossie gaan.

verdere setup met die athena is trouwens 22mm en proma 80 uitlaatje. maar je kan beter een 24mm pakken denk ik

Dit bericht is gewijzigd door Menu2t op 12-12-2006 om 20:54 uur.
 
NSR Supersprint special!
driver004 12-12-2006 21:05 Print reply

Posts: 3418
met allebij de cillinders

gaan je lagers vlug slijten
24-30mm op zon cil
120km uur loopt zoiets

 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
John Huijben 12-12-2006 21:08 Print reply

Posts: 2433
als je een nieuwe wilt zou ik voor de eurocilindro gaan.
nicasil wandje wat wel fijn is, en zijn gewoon netjes.
6 spoelers ook .
zit ook een vertex zuiger in... goede kwaliteit dus.

de malossis zijn wat hoogtoeriger en sneller.
alleen is het gietijzer... en gietijzer + veel toeren is al vaak genoeg niet goed gegaan.
heb er dan ook met mn eigen ogen 2 vast zien lopen.
maja komt ook omdat de meeste de mallossi kiezen vanwege t merk, en je de eurocilindros veeel minder vaak ziet.

verder is de malossi ook wel goed eigenlijk... hoeven niet kapot te lopen. vaak blijven ze ook gewoon superlang heel.
gewoon niet te gek mee doen.

de eurocilindro heeft wel wat meer koppel... ook 10cc meer.
denk dat de eurocilindro ook wat zuiniger zal lopen.

dus ik denk dat je meer moet kijken naar wat je precies wilt... wil je echt beuken en hard rijden.. of zit je toch wat meer op de weg en wil je wat rustiger rijden.

als je trouwens een beetje thuis met ebay bent is het geen verkeerd idee om de duitse ebay wat in de gaten te houden.
komt nogal ns voor dat er een zo goed als nieuwe 110cc voor mbx word aangeboden voor echt lage prijzen

Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 12-12-2006 om 21:13 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Menu2t 12-12-2006 21:09 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
met allebij de cillinders

gaan je lagers vlug slijten
24-30mm op zon cil
120km uur loopt zoiets




das grote onzin. oke sneller dan een ori 80 maar als je gewoon netjes warm rijd en goeie lagers derin hebt slijt het niet harder dan een 70cc op een 50 blokje ofzo

en indd iets van 120/130 met geluk
ik zou een ori mbx kop pakeken en die uit laten draaien ofzo
 
NSR Supersprint special!
John Huijben 12-12-2006 21:11 Print reply

Posts: 2433
120 / 130

denk dat je met 110 al een redelijke snelheid haalt..
word zo vaak mee overdreven eh... honda tellers wijken ook af!


edit:

over die kop trouwens...

je kunt met n ori kop rijden.. zal weinig stukgaan.. maar het is wel een beetje zonde.

je mist wat vermogen.. met n goede kop loopt het gewoon beter en vaak nog wat zuiniger ook.
als je dan toch voor 150 - 170 euro n cilinder koopt, waarom niet meteen een eurotje of 25 uitgeven om je kop aan te laten passen?
weet je meteen zeker dat het echt goed zit

Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 12-12-2006 om 21:12 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Menu2t 12-12-2006 21:17 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
120 / 130

denk dat je met 110 al een redelijke snelheid haalt..
word zo vaak mee overdreven eh... honda tellers wijken ook af!


edit:

over die kop trouwens...

je kunt met n ori kop rijden.. zal weinig stukgaan.. maar het is wel een beetje zonde.

je mist wat vermogen.. met n goede kop loopt het gewoon beter en vaak nog wat zuiniger ook.
als je dan toch voor 150 - 170 euro n cilinder koopt, waarom niet meteen een eurotje of 25 uitgeven om je kop aan te laten passen?
weet je meteen zeker dat het echt goed zit

Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 12-12-2006 om 21:12 uur.



die van mij rijd nu 115 on afgesteld.. dus 120 is te halen met zon euro cilindro hoor..

 
NSR Supersprint special!
honda fryslan 12-12-2006 21:57 Print reply

Posts: 1914
malossi heeft een goeie naam bij scooters maar athena is 100% zeker sneller.. het is een aluminium cilinder en de malossi is gietijzer..
een buurjonge van me had ook een malossi max tuned maar nu ik met alleen een andere cilinder rij is duidelijk te merken dat de athena sneller is..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
John Huijben 12-12-2006 22:15 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
[...]



die van mij rijd nu 115 on afgesteld.. dus 120 is te halen met zon euro cilindro hoor..



eehm heel fijn voor je dat je onafgesteld 115 haalt
ben echt trots op je

maargoed die dennis rijd trouwens met orginele uitlaat, orginele ontsteking, orgineel luchtfilter...

no way dat ie 115 haalt met ene uit de doos eurocilindro op zijn brommer
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
honda fryslan 12-12-2006 22:27 Print reply

Posts: 1914
als je een hoge top wil halen moet je gewoon een grote carb nemen en een uitlaat die is bedoelt voor minimaal 100cc en niet een 70 of 80cc ding.. neem een opmaat uitlaat of 1 van een crosser
ook is het uitdraaien van de kop en het aanpassen van de carters belangrijk.. monteer je dit icm een vertanding van bv 17/40 zul je zeker al een snelheid halen van over de 140..
neem je een hpi ontsteking zal deze zeker stijgen vanwegen extra toeren.. oja menu2t over die toeren hé.. op de testbank haalde ik toch 16200rpm hoor
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
jd boer 12-12-2006 22:35 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
[...]



die van mij rijd nu 115 on afgesteld.. dus 120 is te halen met zon euro cilindro hoor..



mocht je willen
 
rs1sprintuhr
De Schout 12-12-2006 23:15 Print reply
Posts: 5327
zo uit de doos is de malossi sneller. 24mm is wel mooi, en op de malossi loopt een tecno uitlaatje wel aardig.

24mm
malossi 93
tecno
6-bak

liep toen iets van 130/135 teller. geen idee hoeveel echte km dat zijn.
 
tune tweak fiddle bang bummer
honda fryslan 12-12-2006 23:20 Print reply

Posts: 1914
waarom wil iedereen met zo'n 70/80cc uitlaat rijden en willen ze er een carburateur achter zetten die nog op een 50cc wil lopen?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
De Schout 13-12-2006 13:54 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
waarom wil iedereen met zo'n 70/80cc uitlaat rijden en willen ze er een carburateur achter zetten die nog op een 50cc wil lopen?


omdat veel veel cc's leuk koppel geeft en het verbruik bij dagelijks gebruik nog inigsins te doen is met een 24mmtje.

 
tune tweak fiddle bang bummer
-Tom- 13-12-2006 14:10 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
als je een hoge top wil halen moet je gewoon een grote carb nemen en een uitlaat die is bedoelt voor minimaal 100cc en niet een 70 of 80cc ding.. neem een opmaat uitlaat of 1 van een crosser
ook is het uitdraaien van de kop en het aanpassen van de carters belangrijk.. monteer je dit icm een vertanding van bv 17/40 zul je zeker al een snelheid halen van over de 140..
neem je een hpi ontsteking zal deze zeker stijgen vanwegen extra toeren.. oja menu2t over die toeren hé.. op de testbank haalde ik toch 16200rpm hoor

in je dromen ja, met je mb die 164 rijd
 
FTS Member
honda fryslan 13-12-2006 14:41 Print reply

Posts: 1914
wanneer er weer een testbank in de buurt is kun je het met eigen ogen zien
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse

Dit topic is 1718 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved