Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Boostpoort te hoog

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40333 - Boostpoort te hoog
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

geert-nsr 12-12-2006 20:00 Print topicpost

Posts: 6438
Ik heb dus ee nboostpoort in me ori gjol cilinder geboort.
Hij is nog niet af maar ik kwam dus te hoog uit in de cilinder heb nu een timing van 170 veeeel te hoog dus.

Zie hier:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VHBNQCIZ
onderste foto is hoe hij nu is. met de boostpoort dus.

Heb nu een blowdown van 1,6 veeeeel te laag dus.
Hoe krijg ik deze nog omhoog? Moet ik de boostpoort nog wat omlaat freezen? helpt uitlaat poort hoger maken?
Of is de cilinder nu gewoon verkloot en zal ie bar slecht rijden
 

mtx-motard 12-12-2006 20:02 Print reply

Posts: 14947
beter had je eerst ge oefend op een kapotte clinder. uitlaatpoort naar boven lijkt me niet veel goeds. je kunt er een bout in draaien en een nieuw gat boren
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
bart de scootergek 12-12-2006 20:04 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
beter had je eerst ge oefend op een kapotte clinder. uitlaatpoort naar boven lijkt me niet veel goeds. je kunt er een bout in draaien en een nieuw gat boren


omg, weet je wel waar je het over hebt? een bout in een poort draaien en ff overnieuw eentje boren .

ergens anders ori cilindertje vandaan halen kost niet veel geld, meeste willen zon ding toch kwijt, ervaring heb je nu iig :P.

toch zou ik als ik jou was het toch even proberen, wie weet werkt het gewoon.
 
Honda RC-33
De Schout 12-12-2006 20:05 Print reply
Posts: 5327
je hebt em nu vakkundgi verkloot om em trug beetje rijdbaar te maken zou k heel de poort gewoon dicht maken langs de inlaatkant. zodat het gat er bij de zuiger nog wel zit, maar niet meer in verbinding staat met de inlaat zegmar.
 
tune tweak fiddle bang bummer
geert-nsr 12-12-2006 20:06 Print reply

Posts: 6438
dat ie verneukt is maakt niet uit en heb er weer wat van geleerd ik vroeg om een oplossing niet dat een andere cilinder blabla goedkoper is.
Dat komt wel goed. ik wil deze cilinder juist rijdbaar maken
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 12-12-2006 20:07 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
Ik heb dus ee nboostpoort in me ori gjol cilinder geboort.
Hij is nog niet af maar ik kwam dus te hoog uit in de cilinder heb nu een timing van 170 veeeel te hoog dus.

Zie hier:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VHBNQCIZ
onderste foto is hoe hij nu is. met de boostpoort dus.

Heb nu een blowdown van 1,6 veeeeel te laag dus.
Hoe krijg ik deze nog omhoog? Moet ik de boostpoort nog wat omlaat freezen? helpt uitlaat poort hoger maken?
Of is de cilinder nu gewoon verkloot en zal ie bar slecht rijden




uitlaatpoort kan helpen,zit wel een grens aan hoe hoog je hem kunt maken, op een gjol zal ik niet veel hoger gaan dan 180 of je moet



en omlaag werkt niet, is niet van van toepassing op timingen aangezien je afstand tot bdp meet
 
mtx-motard 12-12-2006 20:11 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
je hebt em nu vakkundgi verkloot om em trug beetje rijdbaar te maken zou k heel de poort gewoon dicht maken langs de inlaatkant. zodat het gat er bij de zuiger nog wel zit, maar niet meer in verbinding staat met de inlaat zegmar.



daarom zeg ik, er een bout in draaien, met flink wat vloeibare pakking.

natuurlijk niet helemaal door laten gaan in je clinder, alleen dat hij afgesloten is. niet gaan lassen dan kan je clinder krom/ovaal trekken.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
ploe 12-12-2006 20:12 Print reply

Posts: 635
tja wat moet je hiermee
ik denk dat het niet veel soeps meer is

 
www.placeonearth.nl
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 12-12-2006 20:13 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]



daarom zeg ik, er een bout in draaien, met flink wat vloeibare pakking.

natuurlijk niet helemaal door laten gaan in je clinder, alleen dat hij afgesloten is. niet gaan lassen dan kan je clinder krom/ovaal trekken.



wat denk je van uitzetting van warmte? vloeibare pakking vind hoge temp ook leuk en staat in direct contact met benzine
 
mtx-motard 12-12-2006 20:16 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]



wat denk je van uitzetting van warmte? vloeibare pakking vind hoge temp ook leuk en staat in direct contact met benzine



ja daar heb je gelijk in, verbrand wel mee. gewoon gas houde

wat wou je er anders insmeren, kneedbaar metaal etc?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 12-12-2006 20:23 Print reply

Posts: 13700
valt niet te redden denks inlaat staat open als uitlaatpoort ook open staat
 
Sypie_Honda 12-12-2006 20:24 Print reply

Posts: 13830
die bout heb je van mij tim

maar idd die bout werkt wel hoor ik heb hier ook een verbeunde cilinder liggen, waar ze een verkeerde boostpoort in geboord hadden.

gewoon M8 draad in getapt en een bout er in gedraait, natuurlijk wel 1mm lager dat de wand laten liggen.

het klinkt idd erg beun, maar als je het ziet. is het toch wel een mooie oplossing
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mtx-motard 12-12-2006 20:25 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
die bout heb je van mij tim

maar idd die bout werkt wel hoor ik heb hier ook een verbeunde cilinder liggen, waar ze een verkeerde boostpoort in geboord hadden.

gewoon M8 draad in getapt en een bout er in gedraait, natuurlijk wel 1mm lager dat de wand laten liggen.

het klinkt idd erg beun, maar als je het ziet. is het toch wel een mooie oplossing



ik dacht al, zal hij het lezen?? op joun bout zit zelfs nog blue metallic verf

btw ik heb ook een mb nu hea sypie
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
geert-nsr 12-12-2006 20:38 Print reply

Posts: 6438
ik wil het gwoon ff rijdend proberen te maken met een boostpoort kijken wat het doet dicht maken is geen oplossing dan ga ik er gwoon verder aan knusselen zodat ik er wat van leer

En dat van inlaat staat open als uitlaat open staat klopt niet want als boostpoort op de juisten hoogte zat dan zat hij op de zelfde hoogte als de spoelpoorten en dan stond ie ook open als uitlaat openstaat
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 12-12-2006 20:39 Print reply

Posts: 13700
ja, maar die loopt wel iets hoger momenteel dan spoelpoorten he



maar halve mm lager dan uitlaatpoort :P

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 12-12-2006 om 20:41 uur.
 
Almer 12-12-2006 21:37 Print reply

Posts: 3325
kneedbaar staal kan je em leuk mee dichtmaken, werd ook veel met inlaatpoorten van KreidlerCilindertjes gedaan als er een roterende inlaat opkwam... Gewoon leuk dichtsmeren dus (niet je hele wand deronder), en je hebt em waarschijnlijk weer 'gewoon'. Wel zonde van dat gat daarzoo marja!

Edit: "Gewoon een bout derin draaien met flink wat vloeibare pakking" zou ik je sterk afraden

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 12-12-2006 om 21:38 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 1768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved