mtx-motard |
12-12-2006 20:02 |
Posts: 14947 |
beter had je eerst ge oefend op een kapotte clinder. uitlaatpoort naar boven lijkt me niet veel goeds. je kunt er een bout in draaien en een nieuw gat boren
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
bart de scootergek |
12-12-2006 20:04 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
beter had je eerst ge oefend op een kapotte clinder. uitlaatpoort naar boven lijkt me niet veel goeds. je kunt er een bout in draaien en een nieuw gat boren
omg, weet je wel waar je het over hebt? een bout in een poort draaien en ff overnieuw eentje boren .
ergens anders ori cilindertje vandaan halen kost niet veel geld, meeste willen zon ding toch kwijt, ervaring heb je nu iig :P.
toch zou ik als ik jou was het toch even proberen, wie weet werkt het gewoon.
|
|
Honda RC-33 |
|
De Schout |
12-12-2006 20:05 |
Posts: 5327 |
je hebt em nu vakkundgi verkloot om em trug beetje rijdbaar te maken zou k heel de poort gewoon dicht maken langs de inlaatkant. zodat het gat er bij de zuiger nog wel zit, maar niet meer in verbinding staat met de inlaat zegmar.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
geert-nsr |
12-12-2006 20:06 |
Posts: 6438 |
dat ie verneukt is maakt niet uit en heb er weer wat van geleerd ik vroeg om een oplossing niet dat een andere cilinder blabla goedkoper is.
Dat komt wel goed. ik wil deze cilinder juist rijdbaar maken
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
12-12-2006 20:07 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
Ik heb dus ee nboostpoort in me ori gjol cilinder geboort.
Hij is nog niet af maar ik kwam dus te hoog uit in de cilinder heb nu een timing van 170 veeeel te hoog dus.
Zie hier:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VHBNQCIZ
onderste foto is hoe hij nu is. met de boostpoort dus.
Heb nu een blowdown van 1,6 veeeeel te laag dus.
Hoe krijg ik deze nog omhoog? Moet ik de boostpoort nog wat omlaat freezen? helpt uitlaat poort hoger maken?
Of is de cilinder nu gewoon verkloot en zal ie bar slecht rijden
uitlaatpoort kan helpen,zit wel een grens aan hoe hoog je hem kunt maken, op een gjol zal ik niet veel hoger gaan dan 180 of je moet
en omlaag werkt niet, is niet van van toepassing op timingen aangezien je afstand tot bdp meet
|
|
|
|
mtx-motard |
12-12-2006 20:11 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
je hebt em nu vakkundgi verkloot om em trug beetje rijdbaar te maken zou k heel de poort gewoon dicht maken langs de inlaatkant. zodat het gat er bij de zuiger nog wel zit, maar niet meer in verbinding staat met de inlaat zegmar.
daarom zeg ik, er een bout in draaien, met flink wat vloeibare pakking.
natuurlijk niet helemaal door laten gaan in je clinder, alleen dat hij afgesloten is. niet gaan lassen dan kan je clinder krom/ovaal trekken.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
ploe |
12-12-2006 20:12 |
Posts: 635 |
tja wat moet je hiermee
ik denk dat het niet veel soeps meer is
|
|
www.placeonearth.nl |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
12-12-2006 20:13 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
daarom zeg ik, er een bout in draaien, met flink wat vloeibare pakking.
natuurlijk niet helemaal door laten gaan in je clinder, alleen dat hij afgesloten is. niet gaan lassen dan kan je clinder krom/ovaal trekken.
wat denk je van uitzetting van warmte? vloeibare pakking vind hoge temp ook leuk en staat in direct contact met benzine
|
|
|
|
mtx-motard |
12-12-2006 20:16 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
wat denk je van uitzetting van warmte? vloeibare pakking vind hoge temp ook leuk en staat in direct contact met benzine
ja daar heb je gelijk in, verbrand wel mee. gewoon gas houde
wat wou je er anders insmeren, kneedbaar metaal etc?
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
12-12-2006 20:23 |
Posts: 13700 |
valt niet te redden denks inlaat staat open als uitlaatpoort ook open staat
|
|
|
|
Sypie_Honda |
12-12-2006 20:24 |
Posts: 13830 |
die bout heb je van mij tim
maar idd die bout werkt wel hoor ik heb hier ook een verbeunde cilinder liggen, waar ze een verkeerde boostpoort in geboord hadden.
gewoon M8 draad in getapt en een bout er in gedraait, natuurlijk wel 1mm lager dat de wand laten liggen.
het klinkt idd erg beun, maar als je het ziet. is het toch wel een mooie oplossing
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
mtx-motard |
12-12-2006 20:25 |
Posts: 14947 |
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
geert-nsr |
12-12-2006 20:38 |
Posts: 6438 |
ik wil het gwoon ff rijdend proberen te maken met een boostpoort kijken wat het doet dicht maken is geen oplossing dan ga ik er gwoon verder aan knusselen zodat ik er wat van leer
En dat van inlaat staat open als uitlaat open staat klopt niet want als boostpoort op de juisten hoogte zat dan zat hij op de zelfde hoogte als de spoelpoorten en dan stond ie ook open als uitlaat openstaat
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
12-12-2006 20:39 |
Posts: 13700 |
ja, maar die loopt wel iets hoger momenteel dan spoelpoorten he
maar halve mm lager dan uitlaatpoort :P
Dit bericht is gewijzigd door Trax op 12-12-2006 om 20:41 uur.
|
|
|
|
Almer |
12-12-2006 21:37 |
Posts: 3325 |
kneedbaar staal kan je em leuk mee dichtmaken, werd ook veel met inlaatpoorten van KreidlerCilindertjes gedaan als er een roterende inlaat opkwam... Gewoon leuk dichtsmeren dus (niet je hele wand deronder ), en je hebt em waarschijnlijk weer 'gewoon'. Wel zonde van dat gat daarzoo marja!
Edit: "Gewoon een bout derin draaien met flink wat vloeibare pakking" zou ik je sterk afraden
Dit bericht is gewijzigd door Almer op 12-12-2006 om 21:38 uur.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|