Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Aankoop motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1040 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #40330 - Aankoop motor
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2797 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rieju Rick 12-12-2006 17:20 Print reply
Posts: 124
Oke thnx, nog meer handige tips blukaap?

Hij heeft 35.000 gelopen en is dacht ik een 900. Iig 35 kw!
 
Mopar 12-12-2006 17:24 Print reply

Posts: 4772
Motoren zijn een stuk betrouwbaarder als een brommer iig.

Wat is de kilometer stand ?
En hoe oud is hij ?

in het begin als hij nog koud is mag hij best wat roken.

Rij hem warm, en kijk gewoon of hij soepel door alle versnellingen heengaat, en let op e.v.t. rare geluiden en rook.

Gewoon de gas reactie checken.

Aan een motor zie en hoor je vanzelf wel of hij goed of slecht behandeld is.

Alles is natuurlijk prijs en jaar gerelateerd..

Voor 2000eu moet je geen goeie Diversion verwachten...

Spreek allemaal wel voorzich..

En controlleer iig de remmen en de tandwielen..
Voorvork ook kijken of hij niet lekt enzo, de standaard dingen gewoon nakijken..

Spreek voorzich..

edit :

oh 35000 is een nette kilometer stand.
Vraag hoe hij ermee heeft gereden, en verwacht een eerlijk antwoord..

35000 is niet veel... maar dit licht eraan hoe hij behandeld is..

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 12-12-2006 om 17:26 uur.
 
Blukaap2 12-12-2006 17:29 Print reply

Posts: 9958
Een 900 hoort wel wat meer dan 35KW te hebben, eerder 70KW ofzo.
En ook de 600 heeft nog iets van 45-50KW geloof ik.

900 moet je iig opletten voor het cardan, zet m op de middenbok in de versnelling en draai het wiel heen en weer.
Mag wel wat kunnen door de speling in de hele aandrijflijn, maar als je dat wiel een halve slag kan draaien zal dr ws ergens iets uitgelubberd zijn, is niet goedkoop.
Maar dat moet je ook wel merken met gas loslaten en dan plots weer gas geven.

Zo uit het hoofd zijn de remschijven van die dingen ook geregeld versleten (te dun/krom).
Controleer ook de tank heel goed op roest en ga op deellast rijden (kwart/halfgas) en kijk of ie niet gaat stotteren ofzo.
Verdere specifieke punten zou ik ff moeten kijken

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Voor 2000eu moet je geen goeie Diversion verwachten...


Voor 2000 kun je een prima Div 600 kopen, 900 zal lastig worden, die zijn wel wat duurder.
Sowieso kun je met wat verstand en geluk best een goede motor kopen voor ruim minder dan 1000 euro (mn VFR heb ik 500 voor betaald en afgezien van het gare uiterlijk heb ik er nog niks bijzonders mee gehad in een 8000km)

Quote:

En controlleer iig de remmen en de tandwielen..
Spreek voorzich..

Tandwielen spreken idd voor zich op een 900

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 12-12-2006 om 17:30 uur.
 
Stoere brommers
StefanB 12-12-2006 17:30 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



wit = KVS of water
blauw = olie

als hij koud is rookt hij altijd wel een beetje maar echt niet veel (denk aan een auto)


das geen rook maar condens, als ie rookt is ie of gaar of gaar afgsteld.
 
E24 M30b35@GT3576
Rieju Rick 12-12-2006 17:55 Print reply
Posts: 124
Is geen cardan, gewoon ketting aangedreven. Lijkt me dus de 600.

Zijn er verder nog gebreken die vaak voor komen bij Diversion's? Of aandachtspunten om goed op te letten?
 
Blukaap2 12-12-2006 18:16 Print reply

Posts: 9958
Voor een bepaald bouwjaar zit dr nog geen benzinepomp op die dingen.
Die types hebben er na een tijdje stilstaan nogal wat moeite mee om te starten.
Geloof dat het de 600 is die standaard een rammeltje in het blok heeft zitten.

Wel de laadspanning meten.
Multimeter op gelijkspanning zetten en op de accu zetten, rond de 3-4000rpm houden, dan moet ie tussen de 13 en 14,5V laden, meer is je spanningsregelaar kapot, minder de spanningsregelaar of de dynamo.
Als ie niet genoeg bij wil laden kun je de stekker van de dynamo naar de spanningsregelaar loshalen (3 draden van dezelfde kleur, doorgaans geel) en de dynamo doormeten.
Tussen de gele draden onderling moet je een erg lage weerstand meten (net iets meer dan 0) en geen van de draden mag aan massa liggen.

Klepspeling die te strak staat hoor je niet, te groot wel, maar dan moeten ze al fiks te ruim staan.

Verder blijven die blokken wel heel.
 
Stoere brommers
Rieju Rick 12-12-2006 18:30 Print reply
Posts: 124
Hij is van '98 dus zal wel een benzinepomp hebben. Ik zal het inderdaad ff nameten en zal ff naar de kleppen luisteren.

Dus verder is er niet echt iets waar je specifiek naar moet kijken bij de Diversion?

In ieder geval, bedankt!
 
Mopar 12-12-2006 18:39 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Voor een bepaald bouwjaar zit dr nog geen benzinepomp op die dingen.
Die types hebben er na een tijdje stilstaan nogal wat moeite mee om te starten.
Geloof dat het de 600 is die standaard een rammeltje in het blok heeft zitten.

Wel de laadspanning meten.
Multimeter op gelijkspanning zetten en op de accu zetten, rond de 3-4000rpm houden, dan moet ie tussen de 13 en 14,5V laden, meer is je spanningsregelaar kapot, minder de spanningsregelaar of de dynamo.
Als ie niet genoeg bij wil laden kun je de stekker van de dynamo naar de spanningsregelaar loshalen (3 draden van dezelfde kleur, doorgaans geel) en de dynamo doormeten.
Tussen de gele draden onderling moet je een erg lage weerstand meten (net iets meer dan 0) en geen van de draden mag aan massa liggen.

Klepspeling die te strak staat hoor je niet, te groot wel, maar dan moeten ze al fiks te ruim staan.


Verder blijven die blokken wel heel.


Jezus
Ga jij altijd spullen zo overdreven controleren voordat je wat koopt ?
De mensen zullen wel denken.

Damn.

kijk gewoon of hij lekker start en rijd, en de normale controle.

Ik weet de prijs niet van dat ding, maar controleer gewoon normaal.
Een gehele controle uitvoeren is ook weer zo low-budget.

Kijk gewoon of er geen grote gebreken zijn, zoals je normaal ook zou doen.

Verder gewoon luisteren, en niet je oor er tegenaan houden, dat is opzoeken...

een motor met 35000km zal echt wel goed zijn, mits hij iig droog/afdakje gestalt is geweest...


 
bart de scootergek 12-12-2006 18:59 Print reply

Posts: 8916
heb zelf ook tijdje interesse gehad in divje, ook info over gezocht.

uitlaatbochten zijn ook erg zwak, rotten erg snel door, maar die zijn meestal al vervangen door rvs bochten.


 
Honda RC-33
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-12-2006 19:01 Print reply

Posts: 17929
diversions willen nog wel eens last hebben van knappende drijfstangen, voor de rest nie veel mis mee
 
Blukaap2 12-12-2006 19:03 Print reply

Posts: 9958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Jezus
Ga jij altijd spullen zo overdreven controleren voordat je wat koopt ?
De mensen zullen wel denken.


Boeit me geen flikker wat ze denken, ik wil een fatsoenlijk iets kopen.

Quote:

Damn.

kijk gewoon of hij lekker start en rijd, en de normale controle.

Ik weet de prijs niet van dat ding, maar controleer gewoon normaal.
Een gehele controle uitvoeren is ook weer zo low-budget.


Naieve mongool, ik kan dr serieus geen ander antwoord op verzinnen, echt niet.

Quote:

een motor met 35000km zal echt wel goed zijn, mits hij iig droog/afdakje gestalt is geweest...


Ed: ik houd mn mond grotendeels over de technische kant van amerikaanse auto's, want dat is mn vakgebied niet.
Houd jij dan alsjeblieft je kop dicht over motoren, want je weet dr overduidelijk NIKS vanaf.
Ik heb al genoeg motoren gezien met 10000 op de klok die compleet verrot waren en voor geen meter meer liepen...
En dat was helemaal niet zo'n heel oud spul.

Nu weet ik bij voorbaat al dat je toch weer het laatste woord wil hebben, ga je gang, maak je jezelf toch maar belachelijk mee.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
diversions willen nog wel eens last hebben van knappende drijfstangen, voor de rest nie veel mis mee

Dat is dan toch echt geen standaard probleem van die dingen, blokjes zijn echt superbetrouwbaar.

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 12-12-2006 om 19:04 uur.
 
Stoere brommers
Rieju Rick 12-12-2006 22:30 Print reply
Posts: 124
In ieder geval bedankt voor al jullie reacties, ik ga er morgen naar kijken.

Bedankt!
 
SavagePielk 12-12-2006 22:44 Print reply

Posts: 4562
Diversion is super betrouwbaar, inderdaad eerder genoemde dingen, remschijven zijn redelijk kwetsbaar bij die dingen, maar zijn ook relatief goedkoop vergeleken bij andere merken, maar nog steeds rond de 180e het stuk zo uit het hoofd.

Staat veel onzin tussen hier mensen zonder verstand van motoren, houd je bij de brommers.... Gewoon kijken of het goed loopt, geen gekke geluiden maakt (mag geen onregelmatige tikjes hebben en geen harde tikken). Verder natuurlijk letten op versleten banden, ketting, tandwielen, keerringen/roest voorvork. Succes
 
mr200r 12-12-2006 23:05 Print reply
Posts: 5122
Een diversion 600 heeft dubbele schijven voor als het een 1998 is
verder is een diversion oerdegelijk en simpel,Rij hem gewoon netjes warm en kijk of het blok droog is,
Een diversionblok is luchtgekoeld dus maakt wat meer mechanish
geluid,dan een lc blok.
Het koppelingslager kan wat geluid maken,knijp je de koppeling in
is het weg.
 
mr200r
Rieju Rick 13-12-2006 15:58 Print reply
Posts: 124
Topic kan dicht.

We hebben hem gekocht, zag er nog superstrak uit!
 

Dit topic is 2797 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved